Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Dyrektor ds. Zakupów (Procurement Director)
Dyrektor ds. Zakupów (Procurement Director)
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Procurement Director, tłumaczony także jako Dyrektor do spraw zakupów, jak sugeruje sama nazwa stanowiska, jest osobą odpowiedzialną za koordynowanie i nadzorowanie zakupów produktów i usług. Osoba obsadzona na tym stanowisku analizuje oferty dostawców, nawiązuje z nimi kontakty i podtrzymuje je, nadzoruje prace podległego zespołu specjalistów. Jako najbardziej doświadczony spośród nich dyrektor opracowuje wewnętrzne normy i procedury dotyczące zakupów realizowanych w miejscu jego zatrudnienia, a także organizuje szkolenia dla pracowników. Dyrektor analizuje i porównuje dostępne oferty, sporządza szczegółowe raporty na ręce przełożonych. Jego głównym celem jest maksymalna optymalizacja kosztów.
WYMAGANIA
Pierwszym i najważniejszym wymogiem, stawianym przed osobami zainteresowanymi podjęciem zatrudnienia w charakterze dyrektora do spraw zakupów jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia ekonomicznego, pozyskanego na kierunku finanse i rachunkowość lub podobnym. Potencjalni pracodawcy będą zwracać szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenie zawodowe kandydata, pozyskane w pracy na stanowisku o zbliżonym zakresie obowiązków. Osoba zainteresowana objęciem tego stanowiska musi wykazać się zdolnościami analitycznymi i numerycznymi, świadomością kosztową, przedsiębiorczością i odpowiedzialnością. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza także konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, samoorganizacji pracy własnej i podległego personelu.
WARUNKI PRACY
Praca dyrektora do spraw zakupów sprowadza się głównie do samodzielnego organizowania kontaktów z dostawcami o szczególnym, strategicznym znaczeniu i nadzorowania zakupów realizowanych przez podległy personel.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko funkcjonuje głównie w branży telekomunikacyjnej i IT.
ZAROBKI
Zarobki na stanowisku dyrektora do spraw zakupów utrzymują się w średnim przedziale od 8000 do 10 000 złotych brutto miesięcznie.
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?