W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.
Lista stanowisk - Dyrektor Kreatywny
Dyrektor Kreatywny
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Dyrektor kreatywny to osoba odpowiedzialna za nadzorowanie całokształtu działań, mających na celu realizację strategii reklamowej, a także wszystkich projektów, którymi agencja zajmuje się w danej chwili. Dyrektor koordynuje prace podległego zespołu, celem utrzymania wysokiego poziomu artystycznego i spełnienia oczekiwań klienta. Osoba obsadzona na tym stanowisku kontaktuje się ze wszystkimi działami agencji, biorąc czynny udział we wszystkich etapach realizacji projektu, weryfikując informacje i wytyczne docierające od zleceniodawców kampanii ze stanem faktycznym. Dyrektor kreatywny jest odpowiedzialny za kontrolowanie budżetu, przewidzianego na realizację kampanii i poprawne wypełnianie jego założeń przez podległy personel. Jako główny zwierzchnik działu kreatywnego, dyrektor jest ostatecznym organem decyzyjnym w zakresie rekrutacji nowych pracowników i zarządzania finansami i potencjałem ludzkim i technicznym działu.
WYMAGANIA
Wśród najczęściej spotykanych wymagań rekrutacyjnych na stanowisku dyrektora kreatywnego, najważniejszym jest konieczność posiadania dyplomu ukończenia uczelni wyższej – preferowane kierunki to reklama i promocja i pochodne. Niemniej ważne jest wieloletnie doświadczenie, zdobyte w dziale kreatywnym agencji reklamowej, poparte referencjami i bogatym portfolio, zawierającym przykłady dotychczas zrealizowanych projektów. Charakter stanowiska wymusza konieczność odznaczania się kandydatów ponadprzeciętnymi zdolnościami plastycznymi, wyobraźni przestrzennej, kreatywności, a także umiejętności zarządzania kapitałem ludzkim – organizowania pracy własnej i podległego personelu.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy dyrektora kreatywnego jest przede wszystkim przestrzeń biurowa agencji reklamowej, w której większość obowiązków wykonuje za pośrednictwem komputera i specjalistycznego oprogramowania graficznego. Dyrektor na bieżąco osobiście nadzoruje prace podległego działu i kontaktuje się zarówno z klientami, jak i zewnętrznymi podwykonawcami projektu.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko dyrektora kreatywnego funkcjonuje w branży reklamowej.
ZAROBKI
Zarobki rozpoczynają się od kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, wielokrotnie przekraczając kwotę 20000 złotych brutto miesięcznie.
Najnowsze artykuły
ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?
Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?
Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.
Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.
CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV
Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.
Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia
Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.
Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"
Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?