Lista stanowisk - Dyrektor Naczelny

Dyrektor Naczelny

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Dyrektor naczelny to najwyższe stanowisko w firmie, osoba obsadzona na tym stanowisku nadzoruje i koordynuje prace wszystkich podległych działów. Dyrektor naczelny opracowuje plany strategiczne przedsiębiorstwa i wyznacza poszczególnym jednostkom organizacyjnym określone zadania. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest zaangażowana w wypełnianiu zadań kluczowych z punktu widzenia całego przedsiębiorstwa. Dyrektor naczelny analizuje wyniki finansowe firmy na podstawie raportów i sprawozdań, spływających do niego z poszczególnych działów, a następnie weryfikuje je w oparciu o wcześniejsze założenia i wprowadza ewentualne modyfikacje w strategii handlowej firmy. Dyrektor kontaktuje się również z najważniejszymi kontrahentami prowadzonej przez siebie firmy.


WYMAGANIA

Spośród licznych wymagań kwalifikacyjnych, stawianych przed kandydatami na stanowisko dyrektora naczelnego, najważniejszym jest posiadanie wyższego wykształcenia. Przeważnie jednak tytuł magistra nie jest w tym przypadku wystarczający, dodatkowe studia podyplomowe, lub tytuł naukowy zwiększają szanse na objęcie stanowiska. Ogrom obowiązków i odpowiedzialności, jaką ponosi dyrektor naczelny, wymusza posiadanie obszernej wiedzy z pogranicza różnorodnych dziedzin – przede wszystkim zarządzania, marketingu, finansów, reklamy i promocji, czy public relations. Znajomość przepisów prawnych, dotyczących działalności, jaką trudni się zarządzana przez dyrektora firma jest także wymagane, podobnie jak ponadprzeciętne zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, czy podejmowania strategicznych decyzji pod presją czasu.


WARUNKI PRACY

Praca dyrektora naczelnego rozgrywa się na przestrzeni firmy i poza nią, dyrektor utrzymuje czynne kontakty ze wszystkimi działami firmy i jej zewnętrznymi współpracownikami. Dyrektor poza bardzo wysokimi zarobkami może liczyć także na służbowy telefon komórkowy, komputer przenośny i samochód, oraz wiele innych korzyści, płynących z obejmowanego stanowiska.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko funkcjonuje w większości firm prywatnych i instytucji publicznych, jest najwyższym stopniem hierarchii.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku są trudne do oszacowania, jednak bez względu na rodzaj prowadzonej przez firmę działalności liczone są w dziesiątkach tysięcy złotych miesięcznie.

Praca Dyrektor Naczelny
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?