Lista stanowisk - Account Executive

Account Executive

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Account Executive to stanowisko wywodzące się z branży reklamowej i dość trudne do dosłownego przetłumaczenia na język polski - obecnie utarło się już określenie „opiekun klienta”, po części definiujące zakres obowiązków osób obsadzanych na tym stanowisku. Account Executive współtworzy projekt kampanii reklamowych w oparciu o aktualne potrzeby klienta, opracowuje także prognozy przyszłych jego oczekiwań. Account Executive dba o utrzymanie poprawnych relacji z klientem, pracując z nim bezpośrednio pozyskuje dane i informacje potrzebne w procesie kształtowania kampanii, które przekazuje działom kreatywnym. Osoba obsadzona na tym stanowisku monitoruje przebieg trwającej już kampanii, współtworzy jej budżet, współpracuje z zewnętrznymi podwykonawcami, etc.


WYMAGANIA

Pierwszym i najważniejszym wymogiem, stawianym przed osobami zainteresowanymi podjęciem zatrudnienia w charakterze opiekuna klienta jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia, pozyskanego na kierunku marketing, promocja, reklama, lub innym podobnym. Potencjalni pracodawcy zwracają także szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenie zawodowe kandydata, pozyskane na samodzielnym stanowisku w branży reklamowej. Osoba chcąca podjąć obowiązki account executive musi odznaczać się szczególną kulturą osobistą, pełną dyspozycyjnością, kreatywnością, umiejętnością samodzielnej organizacji pracy.


WARUNKI PRACY

Zgodnie z definicją zawodu, account executive spędza większość czasu z klientem agencji, ustalając i uściślając jego wymagania w stosunku do planowanej kampanii, kształtując wspólną strategię i budżet.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Możliwości zatrudnienia stwarzają przede wszystkim agencje reklamowe, jednak stanowisko funkcjonuje także w innych branżach i sektorach rynku.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku kształtują się w przedziale od 3000 do 7000 złotych brutto miesięcznie, w zależności od miejsca zatrudnienia i doświadczenia zawodowego pracownika.

Praca Account Executive
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Zwyciezcy i przegrani mają te same cele, więc dlaczego ci pierwsi spełniają marzenia, a ci drudzy pozostają w tyle? Odpowiedzią mogą być właściwe nawyki oraz... nastawienie. – Pewne cechy osobowości odgrywają kluczową rolę w osiąganiu satysfakcji zawodowej – tłumaczy trener biznesu Wiktor Tokarski. Jakie nawyki pomagają w spełnieniu zawodowym? Jak się zachowywać, by budować swój sukces?

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Kandydaci kłamią w czasie rekrutacji – oczywiście nie wszyscy, ale wielu uważa, że koloryzowanie i zatajenie pewnych spraw pozwoli im zdobyć stanowisko, a potem „jakoś to będzie”. Przyjęcie niewłaściwej osoby to dla pracodawcy ogromny problem, dlatego wiele firm decyduje się na background check. Specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz wyjaśnia, jak legalnie zweryfikować prawdomówność kandydata.