– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Project Manager
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Product Manager / Product Managerka
WBS Sp. z o.o. Warszawa praca zdalnamenedżer umowa o pracę pełny etat -
Procurement Project Specialist
Joinco Polska Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Project Manager
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Project Manager to specjalista zarządzający określonymi projektami w firmie. Obecnie stanowisko to zyskuje coraz większe zainteresowanie wśród przedsiębiorców, którzy chcą osiągnąć jak najlepsze cele operacyjne i strategiczne. Ogólnie rzecz ujmując, ”menedżer projektu” odpowiedzialny jest za planowanie i realizację projektu - zwykle odnoszących się do budownictwa, sieci komputerowych, sieci telekomunikacyjnych, rozwoju oprogramowania, a także produkcji i sektora usług, np. finansowego. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: zarządzanie zespołem osób bezpośrednio podległych i koordynacja działań osób współpracujących w ramach danego przedsięwzięcia, planowanie oraz wprowadzanie strategii działań w ramach danego projektu, sporządzanie biznesplanów, analiza jakościowa i ilościowa rynku oraz dostępnych zasobów (kapitału ludzkiego, zasobów finansowych). Poza tym pracownik ten: nadzoruje zapewnienie zgodności procedur i innych wymaganych przez przepisy działań, usprawniania procesy (np. budżetowanie, raportowanie), przygotowuje sprawozdania i raporty okresowe i końcowe, aktywnie współpracuje z innymi pracownikami firmy, a także promuje innowacyjność i zmiany, negocjuje i współpracuje z firmami kooperującymi i poddostawcami, współpracuje z zarządem oraz prowadzi prezentacje i szkolenia na temat projektu.
WYMAGANIA
Project Manager powinien mieć wykształcenie wyższe kierunkowe dla danej branży, mile widziane są też studia podyplomowe z zarządzanie projektami lub MBA oraz dobra znajomość j. angielskiego. W zawodzie tym niezmiernie ważna jest wiedza oraz doświadczenie w prowadzeniu projektów, tj.: z zakresu integracji zadań (całościowe spojrzenia na projekt oraz uwzględnienie wszystkich możliwych czynności z nim związanych), z zakresu: zarządzania czasem, zaopatrzeniem, zasobami ludzkimi, komunikacji międzyludzkiej, kontroli jakości wykonania zadań projektowych (tzw. quality management) oraz zarządzania kosztami projektu (umiejętności controllingowo-księgowe) i oceny ryzyka towarzyszącego realizacji projektu. Pracownik ten powinien też cechować się, m.in.: zdolnościami przywódczymi, analitycznymi, komunikatywnością, bardzo dobrymi umiejętnościami negocjacyjnymi, samodzielnością i odpowiedzialnością w realizowaniu projektów (prowadzenia ich od początku do końca), kreatywnością i otwartością na zmiany i wyzwania, a także systematycznością, rzetelnością, dyspozycyjnością, wysoką kulturą osobistą, doskonałą organizacją pracy, możliwością częstych wyjazdów, odpornością na stres.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest biuro firmy oraz praca w terenie, np. spotkania z kontrahentami/klientami. Stanowisko samodzielne, pod nadzorem i wymaga zaangażowania od pracownika. Praca wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresowe. Większość osób zajmujących to stanowisko jest w przedziale wiekowym 27- 40 lat. Praca project managera wiąże się z dyspozycyjnością - elastycznymi godzinami pracy i tzw. zadaniowością - pracownik rozliczany jest z terminowości i efektywności. Warto zaznaczyć, iż pracownik ten nie musi być zatrudniony na zasadzie umowy o pracę w firmie. Istnieje możliwość rozwoju zawodowego, np. szkolenia, kursy oraz awansu, np. na dyrektora oddziału, dyrektora ds. operacyjnych, dyrektora zarządzającego, prezes/CEO).
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Project Manager może pracować we wszystkich firmach, które korzystają z systemu organizacji projektowej, np.: firmy z branży informatycznej, telekomunikacyjnej, finansowej, inwestycyjnej - budownictwo.
ZAROBKI
Wynagrodzenie projekt managera zależy od firmy oraz rodzaju projektu, średnio jest to 4-16 tys. zł. Zdarzają się też projekty, gdzie wynagrodzenie wynosi 20 - 30 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków są, m.in.: laptop, telefon komórkowy, szkolenia, samochód.
Najnowsze oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Manager ds. Digital Marketingu
Transgourmet Polska Poznań praca stacjonarnamenedżer umowa o pracę pełny etat -
Kierownik / Kierowniczka zespołu ds. mediów społecznościowych
Centrum Rozwoju Szkół Wyższych Merito Sp. z o.o. Poznań praca hybrydowakierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat -
Menedżer ds. Marketingu
Doradztwo Podatkowe Graczyk S. C. Wodzisław Śląski, ul. Radlińska 68 praca stacjonarnakierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
WPP Media za 2 dni wygasaspecjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Kierownik / Kierowniczka ds. Marketingu Eksportowego (FMCG)
Lotte Wedel Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?