Lista stanowisk - Kierownik Działu Reklamacji

Kierownik Działu Reklamacji

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kierownik działu reklamacji jest odpowiedzialny za koordynowanie i nadzorowanie przyjmowania i realizowania reklamacji, a także za zapewnienie jak najlepszej obsługi klientów w tym zakresie. Osoba obsadzona na tym stanowisku opracowuje wewnętrzne normy i procedury, mające zmaksymalizować wydajność i efektywność funkcjonowania działu reklamacji i zatrudnionego w nim personelu. Kierownik ingeruje osobiście w szczególnie trudnych przypadkach, jako najbardziej doświadczony i najlepiej wykwalifikowany pracownik działu, prowadzi szkolenia dla nowych pracowników, o których przyjęciu także współdecyduje. Kierownik działu reklamacji bierze czynny udział w ustalaniu kryteriów realizacji reklamacji, a także negocjuje z dostawcami warunki zwrotu wadliwych towarów. Kierownik sporządza bieżącą dokumentację, dotyczącą procesów reklamacyjnych, a także przygotowuje raporty dla bezpośrednich przełożonych.


WYMAGANIA

Wśród wymagań, stawianych przed osobami zainteresowanymi pracą w charakterze kierownika działu reklamacji najbardziej istotnym jest bez wątpienia posiadane wykształcenie – potencjalni pracodawcy preferują osoby legitymujące się dyplomem ukończenia wyższej uczelni ekonomicznej, na kierunku takim jak marketing i zarządzanie lub podobnym. Wymagane jest także co najmniej kilkuletnie doświadczenie na stanowisku związanym z obsługą klientów, w tym także kierownika działu. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza także konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, organizowania pracy własnej i podległego zespołu. Umiejętność podejmowania strategicznych decyzji i pracy pod presją czasu będą dodatkowym atutem. Osoby zainteresowane pracą na tym stanowisku muszą posiadać zdolności obsługi komputera oraz znajomość produktów oferowanych przez daną firmę i bieżącego otoczenia rynkowego. Równie istotnym czynnikiem jest dogłębna znajomość praw konsumenta i innych przepisów prawnych związanych z procesem reklamacji.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy kierownika działu reklamacji jest przestrzeń biurowa firmy.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko funkcjonuje w wielu firmach, należących do różnych branży.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku kształtują się na średnim poziomie 4000 złotych brutto miesięcznie.

Praca Kierownik Działu Reklamacji
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.