Lista stanowisk - Kierownik Działu Reklamacji

Kierownik Działu Reklamacji

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kierownik działu reklamacji jest odpowiedzialny za koordynowanie i nadzorowanie przyjmowania i realizowania reklamacji, a także za zapewnienie jak najlepszej obsługi klientów w tym zakresie. Osoba obsadzona na tym stanowisku opracowuje wewnętrzne normy i procedury, mające zmaksymalizować wydajność i efektywność funkcjonowania działu reklamacji i zatrudnionego w nim personelu. Kierownik ingeruje osobiście w szczególnie trudnych przypadkach, jako najbardziej doświadczony i najlepiej wykwalifikowany pracownik działu, prowadzi szkolenia dla nowych pracowników, o których przyjęciu także współdecyduje. Kierownik działu reklamacji bierze czynny udział w ustalaniu kryteriów realizacji reklamacji, a także negocjuje z dostawcami warunki zwrotu wadliwych towarów. Kierownik sporządza bieżącą dokumentację, dotyczącą procesów reklamacyjnych, a także przygotowuje raporty dla bezpośrednich przełożonych.


WYMAGANIA

Wśród wymagań, stawianych przed osobami zainteresowanymi pracą w charakterze kierownika działu reklamacji najbardziej istotnym jest bez wątpienia posiadane wykształcenie – potencjalni pracodawcy preferują osoby legitymujące się dyplomem ukończenia wyższej uczelni ekonomicznej, na kierunku takim jak marketing i zarządzanie lub podobnym. Wymagane jest także co najmniej kilkuletnie doświadczenie na stanowisku związanym z obsługą klientów, w tym także kierownika działu. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza także konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, organizowania pracy własnej i podległego zespołu. Umiejętność podejmowania strategicznych decyzji i pracy pod presją czasu będą dodatkowym atutem. Osoby zainteresowane pracą na tym stanowisku muszą posiadać zdolności obsługi komputera oraz znajomość produktów oferowanych przez daną firmę i bieżącego otoczenia rynkowego. Równie istotnym czynnikiem jest dogłębna znajomość praw konsumenta i innych przepisów prawnych związanych z procesem reklamacji.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy kierownika działu reklamacji jest przestrzeń biurowa firmy.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko funkcjonuje w wielu firmach, należących do różnych branży.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku kształtują się na średnim poziomie 4000 złotych brutto miesięcznie.

Praca Kierownik Działu Reklamacji
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.