Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Sprzedaż / Obsługa klienta
Specjalista ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw

Lista stanowisk - Specjalista ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw

Specjalista ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Specjalista ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw to osoba, która ma za zadanie nawiązać pozytywne relacje z małymi przedsiębiorstwami, tj. doradztwo i kompleksowa obsługa w zakresie sprzedaży produktu/usług. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: aktywne pozyskiwanie klientów z segmentu małych firm, doradztwo, realizacja planów sprzedażowych, przyjmowanie dokumentów w sprawie zamówienia, zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta, prowadzenie akcji promocyjnych oraz budowanie pozycji rynkowej dla swojej firmy.


WYMAGANIA

Specjalista ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw powinien mieć wykształcenie wyższe ekonomiczne, a także znać dobrze j. angielski i obsługę komputera. Ponadto, ważną kwestią jest też umiejętność oceny i weryfikacji dokumentacji finansowej firmy, znajomość lokalnego rynku biznesowego. Mile widziane jest również doświadczenie w zakresie pozyskiwania i obsługi klientów, m.in. w obszarach: leasing, telekomunikacja, ubezpieczenia, funduszy unijne, reklama, instytucje samorządowe. Poza tym pracownik ten powinien także cechować się, m.in.: zdolnościami negocjacyjnymi, odpowiedzialnością, sumiennością, komunikatywnością, kreatywnością, samodzielnością, wysoką kulturą osobistą oraz przedsiębiorczością, a także umiejętnościami strategicznymi i być odpornym na stres.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy jest biuro oraz spotkania z klientami/kontrahentami. Jest to praca umysłowa, stanowisko samodzielne, pod nadzorem. Czas pracy ośmiogodzinny lub nienormowany. Pracownik ten ma dość duży kontakt z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresujące. Istnieje możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności (szkolenia, konferencje, itd.) oraz możliwość awansu. Specjalista ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw powinien nosić strój biurowy.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Specjalista ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw może być zatrudniony w branży, np.: usługi bankowe, finansowe i ubezpieczenia, sprzedaż.


ZAROBKI

Pensja Specjalista ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw waha się od 2,200 zł. do 5 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków pracownik może otrzymać, np.: telefon komórkowy, laptop, szkolenia.

Praca Specjalista ds. Obsługi Małych Przedsiębiorstw
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?