Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Bankiet firmowy: jak zorganizować?

Bankiet firmowy: jak zorganizować?

 
Bankiet firmowy: jak zorganizować?

 

W pierwszych miesiącach 2020 r., z uwagi na ograniczenia związane z pandemią koronawirusa, coś takiego jak uroczysty bankiet firmowy było nie do pomyślenia. W IV fazie znoszenia obostrzeń rząd dopuścił jednak zgromadzenia do 150 osób. A to oznacza, że firma świętująca na przykład jakąś ważną okoliczność, ma prawo zaprosić pracowników i kontrahentów na przyjęcie. Jak zorganizować bankiet firmowy w dobie stanu epidemicznego?

 

Miejsce bankietu

 

Najbezpieczniejszą odpowiedzią na powyższe pytanie jest – najlepiej online. Do świętowania jubileuszu przedsiębiorstwa czy innych ważnych wydarzeń w czasie zagrożenia SARS-CoV-2 warto bowiem podchodzić rozsądnie i z otwartą głową. Jeśli przyjęcie ma być stacjonarne, lepiej zorganizować oddzielne imprezy np. w poszczególnych oddziałach firmy, zapewniając między nimi wideopołączenie. To nowoczesne rozwiązanie może również dobrze wpłynąć na wizerunek marki i zostać pozytywnie odebrane przez pojawiających się na bankiecie firmowym partnerów biznesowych. 

 

W przypadku standardowego spotkania firmowego, wybór miejsca powinien być podyktowany rangą wydarzenia. Im ważniejsza okoliczność, jaką chce uczcić przedsiębiorstwo, tym bardziej elegancka restauracja czy sala na przyjęcie. W innych przypadkach warto pomyśleć o np. o modnym, oryginalnym lokalu o nieco luźniejszej atmosferze. Część przedsiębiorców stawia również na różnego rodzaju ośrodki za miastem – hotele ze SPA i atrakcjami typu kręgielnia, bilard, basen. Wiele zależy od tego, ile czasu trwać ma impreza, czy jej celem jest integracja pracowników, czy może zacieśnienie współpracy z kontrahentami lub inny cel. 

 

Menu bankietowe 

 

Niezależnie od tego, jaką kuchnię wybierzemy – polską, francuską, grecką, a może indyjską czy japońską – ważne, by stół bankietowy cechowała różnorodność. Obecnie bardzo wiele osób docenia dania wegańskie i wegetariańskie, uwzględnijmy je więc w menu na bankiet. Poza tym liczy się oczywiście wysoka jakość produktów i ich estetyczny wygląd. Przekąski nie muszą stanowić bardzo skomplikowanych kompozycji – nawet te najprostsze kanapki na bankiet znajdą uznanie, jeśli tylko będą smaczne. 

 

Muzyka

 

W części oficjalnej powinna być wyciszona. W zależności od rangi wydarzenia agencje eventowe stawiają zwykle na muzykę klasyczną, jazz, czasami muzykę elektroniczną. Jeśli bankiet firmowy nie jest tak oficjalny, po części formalnej można sobie pozwolić na przykład na muzykę taneczną. 

 

Marketing

 

Imprezy okolicznościowe, na które zapraszani są kontrahenci, to ważne wydarzenie marketingowe. Dobrze zorganizowany bankiet może przekonać klienta korporacyjnego, że firma dobrze sobie radzi, pracują w niej profesjonaliści, którym warto zaufać. Istotna jest więc postawa otwartości i wysoka kultura osobista. Promocję przedsiębiorstwa mogą wspomóc gadżety reklamowe, na przykład w formie drobnych upominków dla gości. 

 

Strój bankietowy 

 

Wskazówki dotyczące obowiązującego dress code’u powinny znaleźć się na zaproszeniu. Zwykle są podyktowane wyborem miejsca. W przypadku eleganckich wydarzeń panowie zazwyczaj stawiają na garnitury, a panie na sukienki na bankiet firmowy – koktajlowe, niezbyt wyzywające. W czasie wielkiej gali mogą obowiązywać smokingi i suknie wieczorowe. Stylizacje na bankiet firmowy są ważnym elementem promocji wizerunku przedsiębiorstwa, dlatego to  szczególnie ważne, by każdy pracownik wiedział, w jakim stroju pojawić się na spotkaniu. 

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Młodszy mikrobiolog - laboratorium weterynaryjne

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 godz.
    Zakres obowiązków: wykonywanie analiz mikrobiologicznych (posiewy, identyfikacja, antybiogramy), konsultowanie wyników badań, prowadzenie dokumentacji.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków formułowanie założeń dla procesu rozliczeń usług realizowanych przy udziale podmiotów Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej; kontrola merytoryczna i rozliczanie faktur wystawianych przez podmioty z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej z tytułu sprzedaży produktów i...
  • Specjalista / Specjalistka do spraw marketingu i reklamy

    Caesar Vape s.r.o.   Nysa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Miejsce pracy: Nysa (woj. Opolskie) Twój zakres obowiązków: Budowanie dobrego wizerunku marki; Skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów; Planowanie, realizacja i nadzór nad projektami marketingowymi; Dbanie o spójność komunikacji marketingowej z centralą firmy; Tworzenie strategii...
  • ProPoint S.A.
    pracownik fizyczny
    18 godz.
    Opis stanowiska montaż elementów instalacji elektrycznych w branży automatyki przemysłowej i robotyki, uruchamianie nowych i modyfikowanie istniejących maszyn i urządzeń oraz gniazd i linii produkcyjnych, analizowanie usterek i rozwiązywanie problemów technicznych, prace ślusarskie i...
  • Product Manager w branży wędkarskiej

    Abramis Sp. z o.o.   Łomianki, ul. Łąkowa 52a    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat   8 000 - 10 000 zł brutto/mies.
    18 godz.
    Zakres obowiązków: Aktywny udział przy wprowadzaniu nowych produktów. Monitorowanie trendów na rynku oraz potrzeb i wymagań klientów. Tworzenie zamówień w fabrykach, w oparciu o analizy sprzedaży. Samodzielne testowanie produktów przed wprowadzeniem do sprzedaży. Analiza działań...
  • Młodszy Specjalista ds. Należności

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów, ul. Postępu 17B    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    19 godz.
    Twój zakres obowiązków Obsługa rozliczeń należności od Biur Podróży/Agentów oraz Klientów indywidualnych (płatności, faktury, raporty, zapytania telefoniczne i mailowe), Informacja wychodząca w zakresie rozliczeń, monitów, sald.

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.