W pierwszych miesiącach 2020 r., z uwagi na ograniczenia związane z pandemią koronawirusa, coś takiego jak uroczysty bankiet firmowy było nie do pomyślenia. W IV fazie znoszenia obostrzeń rząd dopuścił jednak zgromadzenia do 150 osób. A to oznacza, że firma świętująca na przykład jakąś ważną okoliczność, ma prawo zaprosić pracowników i kontrahentów na przyjęcie. Jak zorganizować bankiet firmowy w dobie stanu epidemicznego?
Miejsce bankietu
Najbezpieczniejszą odpowiedzią na powyższe pytanie jest – najlepiej online. Do świętowania jubileuszu przedsiębiorstwa czy innych ważnych wydarzeń w czasie zagrożenia SARS-CoV-2 warto bowiem podchodzić rozsądnie i z otwartą głową. Jeśli przyjęcie ma być stacjonarne, lepiej zorganizować oddzielne imprezy np. w poszczególnych oddziałach firmy, zapewniając między nimi wideopołączenie. To nowoczesne rozwiązanie może również dobrze wpłynąć na wizerunek marki i zostać pozytywnie odebrane przez pojawiających się na bankiecie firmowym partnerów biznesowych.
W przypadku standardowego spotkania firmowego, wybór miejsca powinien być podyktowany rangą wydarzenia. Im ważniejsza okoliczność, jaką chce uczcić przedsiębiorstwo, tym bardziej elegancka restauracja czy sala na przyjęcie. W innych przypadkach warto pomyśleć o np. o modnym, oryginalnym lokalu o nieco luźniejszej atmosferze. Część przedsiębiorców stawia również na różnego rodzaju ośrodki za miastem – hotele ze SPA i atrakcjami typu kręgielnia, bilard, basen. Wiele zależy od tego, ile czasu trwać ma impreza, czy jej celem jest integracja pracowników, czy może zacieśnienie współpracy z kontrahentami lub inny cel.
Menu bankietowe
Niezależnie od tego, jaką kuchnię wybierzemy – polską, francuską, grecką, a może indyjską czy japońską – ważne, by stół bankietowy cechowała różnorodność. Obecnie bardzo wiele osób docenia dania wegańskie i wegetariańskie, uwzględnijmy je więc w menu na bankiet. Poza tym liczy się oczywiście wysoka jakość produktów i ich estetyczny wygląd. Przekąski nie muszą stanowić bardzo skomplikowanych kompozycji – nawet te najprostsze kanapki na bankiet znajdą uznanie, jeśli tylko będą smaczne.
Muzyka
W części oficjalnej powinna być wyciszona. W zależności od rangi wydarzenia agencje eventowe stawiają zwykle na muzykę klasyczną, jazz, czasami muzykę elektroniczną. Jeśli bankiet firmowy nie jest tak oficjalny, po części formalnej można sobie pozwolić na przykład na muzykę taneczną.
Marketing
Imprezy okolicznościowe, na które zapraszani są kontrahenci, to ważne wydarzenie marketingowe. Dobrze zorganizowany bankiet może przekonać klienta korporacyjnego, że firma dobrze sobie radzi, pracują w niej profesjonaliści, którym warto zaufać. Istotna jest więc postawa otwartości i wysoka kultura osobista. Promocję przedsiębiorstwa mogą wspomóc gadżety reklamowe, na przykład w formie drobnych upominków dla gości.
Strój bankietowy
Wskazówki dotyczące obowiązującego dress code’u powinny znaleźć się na zaproszeniu. Zwykle są podyktowane wyborem miejsca. W przypadku eleganckich wydarzeń panowie zazwyczaj stawiają na garnitury, a panie na sukienki na bankiet firmowy – koktajlowe, niezbyt wyzywające. W czasie wielkiej gali mogą obowiązywać smokingi i suknie wieczorowe. Stylizacje na bankiet firmowy są ważnym elementem promocji wizerunku przedsiębiorstwa, dlatego to szczególnie ważne, by każdy pracownik wiedział, w jakim stroju pojawić się na spotkaniu.