Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Blog firmowy - czy warto go prowadzić, jak to zrobić, zasady

Blog firmowy - czy warto go prowadzić, jak to zrobić, zasady

 
Blog firmowy - czy warto go prowadzić, jak to zrobić, zasady

Blog firmowy - czy warto go prowadzić?

 

Firmy prowadzą szeroko pojęte działania marketingowe mające na celu zatrzymanie aktualnych klientów i nakłonienie nowych, do zapoznania się z marką. Obecnie dużą wagę przywiązuje się do inbound marketingu, czyli takich strategii, które sprawią, że to odbiorca samodzielnie odnajduje to, czego szuka. (Jest to przeciwieństwo nachalnych, agresywnych reklam, wyskakujących podczas poszukiwania zupełnie innych treści).

Do elementów inbound marketingu zaliczyć można m.in. prowadzenie bloga firmowego. Jeśli będzie dobrze pisany, na pewno stanie się składnikiem budującym pozytywny wizerunek firmy.

 

Zalety posiadania bloga firmowego będą miały głównie odzwierciedlenie na płaszczyźnie relacji marka-klient. Blog to dłuższa forma wypowiedzi. Pierwsze pytanie, na które należy sobie odpowiedzieć, powinno brzmieć - o czym prowadzić bloga? Można w nim zawrzeć, to co na samej stronie internetowej się „nie mieści”. Sklepy oferujące artykuły spożywcze mogą prezentować przepisy kulinarne wykorzystujące produkty, firmy zajmujące się technologiami mogą przedstawić ciekawe zastosowania funkcji posiadanych przez urządzania itp.
Dzięki takim informacjom dana marka stawia się na pozycji profesjonalisty, eksperta w danej dziedzinie. Zwiększy to wiarygodność oraz zaufanie klientów.

 

Mimo że dzięki prowadzeniu bloga firma będzie utrzymywać status specjalisty, to jednak forma takiej komunikacji, mniej oficjalna i bliższa klientowi sprawi, że wizerunek marki będzie bardziej swojski i dostępny.

 

Regularne wpisy na blogu internetowym dają też poczucie, że w firmie coś się dzieje. Aktywność marki wpływa na aktywność klientów (obecnych i potencjalnych). Poszukiwanie nowych obszarów rozwiązań (np. nowe przepisy, nowe funkcje) i opisywanie ich na blogu zwiększają wiarygodność firmy. Czytelnicy dostają informację, że firma nie próżnuje, tylko cały czas się rozwija.

 

Korzyści z prowadzenia bloga to również zwiększenie widoczności firmy, jej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki internetowej. Kiedy klient jeszcze nie zna marki, natomiast będzie poszukiwał rozwiązania jakiegoś zagadnienia, bardzo możliwe, że szybciej trafi na bloga, który ten problem opisuje.

 

Jak prowadzić bloga firmowego?

 

Dobrze jest odpowiednio przygotować się do prowadzenia bloga firmowego. Trzeba przeanalizować, do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć i na jakich aspektach chcemy się skupić.

 

Ważne, by przywiązywać odpowiednią wagę i do formy i do treści. Blog tekstowy warto wzbogacać tematycznymi filmami lub infografikami. Tekst powinien być zrozumiały i łatwy do przyswojenia.


Należy pamiętać, że wszelkie komentarze i dyskusje są analizowane przez klientów. Będą oni sprawdzali rzetelność informacji, ale też umiejętność radzenia sobie z pozytywnymi, a przede wszystkim negatywnymi komentarzami.

Warto umieszczać kontent angażujący czytelnika. To znaczy taki, który nie będzie się opierał wyłącznie na podawaniu suchych definicji, ale zachęcał do próbowania produktu, opisywania i komentowania doświadczeń.

 

Prowadzenie bloga firmowego - zasady

 

Kiedy zastanawiamy się, jak prowadzić bloga, przyświecać nam powinno kilka zasad. Pierwsza to systematyczność wprowadzania wpisów. Jeśli chcemy przyciągać klientów, na pewno nie wystarczy jeden interesujący wpis, na którym będziemy bazować. Teksty muszą pojawiać się regularnie.

 

Świeżość i rzetelność informacji to kolejna zasada przy prowadzeniu bloga. Nikogo nie będzie interesował wpis, który dotyczy tematów nieaktualnych, przestarzałych. Zdecydowanie bardziej atrakcyjny będzie również artykuł opierający się na sprawdzonych informacjach, zawierający konkretną wiedzę. Dużym atutem będzie oryginalność w prezentacji danego tematu.

 

Przejrzystość tekstu, wyglądu bloga mają również wpływ na to, jak odbierają go czytelnicy. To, jakiego słownictwa używamy, jakim stylem piszemy, kształtuje charakter komunikacji z klientem.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Operator procesu produkcji sera (M/K)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Lopik   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   10 605 - 18 305 zł brutto/mies.  Szukamy 10 pracowników
    1 godz.
    Zakres obowiązków Ustawianie, uruchamianie i regulowanie maszyn produkcyjnych; Monitorowanie parametrów pracy (temperatura, prędkość, wydajność) Samodzielne usuwanie drobnych usterek i zgłaszanie ewentualnych awarii technikom; Kontrolowanie jakości wyrobów; Współpraca z kolegami, aby...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Rozliczeń Klientów Kafeterii

    Benefit Systems S.A.   Wrocław, ul. Powstańców Śląskich    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków: Przygotowywanie i weryfikacja danych źródłowych przed rozliczeniami, Udział w procesie rozliczania kart przedpłaconych i świadczeń kafeteryjnych, Zlecanie wystawiania dokumentów księgowych, przygotowywanie raportów i ich wysyłka do klientów, Kontakt z klientami...
  • Business Unit Manager Airspace Services

    Emitel S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    2 godz.
    Zadania: kierowanie przygotowaniem strategii produktowej w linii biznesowej Airspace Services (systemy do wykrywania i monitorowania dronów, systemy antydronowe, systemy do zarządzania ruchem dronów, i inne) opracowywanie koncepcji nowych oraz rozwijanie już istniejących produktów w linii...
  • Młodszy Inżynier Jakości

    Rockfin S.A.   Gorlice    praca hybrydowa / stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Opis stanowiska: Opracowywanie i nadzór nad dokumentacją jakościową wyrobu; Kontrola elementów, materiałów, konstrukcji; Kontrola jakości bieżącej produkcji; Zlecanie wykonania badań nieniszczących i nadzór nad ich realizacją; Udział w próbach końcowych gotowego wyrobu; Nadzór nad...
  • Kierowca - Ładowacz

    REMONDIS Sp. z o.o. Dział Odpadów Specjalnych   Warszawa    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Prowadzenia pojazdów; Aktywnego uczestnictwa w załadunkach i rozładunkach; Dbałości o powierzony sprzęt i mienie;
  • REMONDIS Sp. z o.o. Dział Odpadów Specjalnych
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Twój dzień pracy będzie składał się z: nawiązywania kontaktów handlowych; sporządzania ofert, umów i aneksów; udziału w przetargach; prac administracyjnych związanych z obsługą klientów spółki; utrzymywania stałego kontaktu z obecnymi jak również potencjalnymi klientami...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?