Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Fitness club - pomysł na biznes

Fitness club - pomysł na biznes

 
Fitness club - pomysł na biznes

Dzisiaj popularne jest prowadzenie zdrowego trybu życia. Wiele osób korzysta z usług dietetyków lub trenerów personalnych. W związku z coraz większą liczbą zainteresowanych poprawą kondycji, bardzo korzystne może okazać się otworzenie fitness biznesu. Nawet jeśli na rynku jest dużo takich placówek, to mając odpowiedni pomysł i inicjatywę, mamy szansę prowadzić prężnie działającą firmę.

 

Fitness - firma z przyszłością

 

Kluby fitness prowadzą działalność z zakresu udostępniania przestrzeni oraz urządzeń do ćwiczeń. Podstawowym pomieszczeniem jest z reguły siłowania, wyposażona w różnego rodzaju sprzęt - rowerki, bieżnie, orbitreki, drążki oraz inne, specjalistyczne maszyny służące do trenowania poszczególnych partii ciała. Równie ważne są sale do zajęć grupowych np. aerobiku, jogi czy zumby. Takie przestrzenie również należy wyposażyć w odpowiedni sprzęt - maty, piłki, ciężarki.

 

Każdy ośrodek fitness powinien być wyposażony w pomieszczenia sanitarne i gospodarcze - rejestracja, szatnie, toalety oraz prysznice. Często biznes sportowy poszerza się o strefę odnowy biologicznej. Klientom udostępnia się sauny, gabinety masażu itp.

 

Jak założyć fitness klub?

 

Założenie takiego biznesu najlepiej poprzedziś odpowiednim biznesplanem. Klub fitness może generować dochody, jeśli dobrze przemyśli się jego strukturę, zasatnowi nad klientami i ofertą. Analizując finanse - w podstawowy kosztorys należy wpisać wyposażenie siłowni, koszt wynajmu i zatrudnienia odpowiednich pracowników.

 

W przypadku takiej działalności bardzo ważne jest wybranie atrakcyjnej lokalizacji, do której powinien być łatwy dojazd. Trzeba też zorientować się w strukturze najbliższej społeczności, aby dobrać odpowiedni program, zatrudnić właściwych trenerów. Jeśli np. w pobliżu znajdują się ośrodki dla osób starszych, to zyski mogą przynieść zajęcia fitness dla seniorów. Gdy w okolicy znajduje się dużo szkół i przedszkoli, może warto zainteresować dzieci i młodzież zajęciami tanecznymi lub sztukami walki. Kiedy lokalizacja obfituje w uczelnie lub biurowce, korzystną inwestycją może okazać się zakup najnowocześniejszych sprzętów do siłowni, czy nietypowe zajęcia fizyczne.

 

Należy również zastanowić się nad zatrudnieniem odpowiednio wykwalifikowanego personelu. Z reguły w fitness klubach są posady stałe, ale np. niektóre zajęcia mogą być prowadzone przez trenerów dojeżdżających. 

 

Sam właściciel klubu fitness nie musi posiadać szczególnych uprawnień w zakresie fitness (tak jak to ma miejsce np. w firmie detektywistycznej, wymagającej odpowiedniej licencji). Formy prawne, pod którymi można prowadzić klub, to wszystkie, za wyjątkiem spółki partnerskiej.

 

PKD obejmujące taką działalność to 93.13.Z - Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznych. Podklasa ta obejmuje działalność centrów i klubów fitness oraz innych obiektów służących poprawie kondycji fizycznej i kulturystyce.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Specjalista / Specjalistka do spraw marketingu i reklamy

    Caesar Vape s.r.o.   Nysa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Miejsce pracy: Nysa (woj. Opolskie) Twój zakres obowiązków: Budowanie dobrego wizerunku marki; Skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów; Planowanie, realizacja i nadzór nad projektami marketingowymi; Dbanie o spójność komunikacji marketingowej z centralą firmy; Tworzenie strategii...
  • ProPoint S.A.
    pracownik fizyczny
    17 godz.
    Opis stanowiska montaż elementów instalacji elektrycznych w branży automatyki przemysłowej i robotyki, uruchamianie nowych i modyfikowanie istniejących maszyn i urządzeń oraz gniazd i linii produkcyjnych, analizowanie usterek i rozwiązywanie problemów technicznych, prace ślusarskie i...
  • Młodszy Specjalista ds. Należności

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów, ul. Postępu 17B    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    Twój zakres obowiązków Obsługa rozliczeń należności od Biur Podróży/Agentów oraz Klientów indywidualnych (płatności, faktury, raporty, zapytania telefoniczne i mailowe), Informacja wychodząca w zakresie rozliczeń, monitów, sald.
  • Młodszy Specjalista ds. Relacji z Klientem

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów, ul. Postępu 17B    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    Twój zakres obowiązków: Tłumaczenie treści reklamacji i wniosków z języka polskiego na język angielski, Obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej (archiwizacja, skanowanie, przygotowywanie zestawień pocztowych, wysyłka dokumentacji), Rejestracja zgłoszeń Klientów,...
  • Ginekolog - Endokrynolog

    Centrum Medyczne Zdrowie   Warszawa, ul. Kleszczowa 26B    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  kontrakt B2B  część etatu / tymczasowa/dodatkowa  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Zatrudnimy lekarza/lekarkę z doświadczeniem i certyfikatem na wykonywanie badań USG.
  • Product Manager w branży wędkarskiej

    Abramis Sp. z o.o.   Łomianki, ul. Łąkowa 52a    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat   8 000 - 10 000 zł brutto/mies.
    18 godz.
    Zakres obowiązków: Aktywny udział przy wprowadzaniu nowych produktów. Monitorowanie trendów na rynku oraz potrzeb i wymagań klientów. Tworzenie zamówień w fabrykach, w oparciu o analizy sprzedaży. Samodzielne testowanie produktów przed wprowadzeniem do sprzedaży. Analiza działań...

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.