Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Hasło reklamowe: jak wymyślić? Czym się kierować?

Hasło reklamowe: jak wymyślić? Czym się kierować?

 
Hasło reklamowe: jak wymyślić? Czym się kierować?

Hasła reklamowe bywają zabawne, agresywne, dające do myślenia, miewają forę nakazu, czasami są rymowane... Łączy je to, że powinny przykuwać uwagę i dać się łatwo zapamiętać. Wymyślenie chwytliwego hasła reklamowego nieraz decyduje o sukcesie lub porażce całej kampanii promocyjnej. Czym się kierować, szukając prostego wyrażenia, które przemówi do konsumenta i skłoni go do skorzystania z oferty?

 

Slogan reklamowy: zasady

 

Przede wszyskim musimy mieć świadomość, że hasło reklamowe musi być uniwersalne. To znaczy, że powinno nadawać się do użycia w wielu różnych miejscach, takich jak:

  • banery reklamowe,
  • gazetki reklamowe,
  • witryna internetowa,
  • ulotki,
  • slogan w reklamie.

 

Możliwe jest tworzenie oddzielnych haseł do wykorzystania w ramach różnych materiałów reklamowych, jednak, jeśli hasło jest jedno, kampania promocyjna wygląda na bardziej spójną, przekaz częściej trafia do świadomości odbiorcy, jest lepiej zapamiętywany.

 

Jakie są najważniejsze zasady, którymi należy się kierować w czasie tworzenia hasła reklamującego markę?

 

Zapamiętywalność

 

Kluczowa cecha każdego hasła reklamowego i bez wątpienia najtrudniejsza do osiągnięcia. Jak sprawić, by odbiorcy reklamy zapamiętali slogan? Przede wszystkim należy unikać zbyt długich haseł – często wystarczą dwa, trzy słowa. Łatwiej zapamiętujemy też to, co wzbudza emocje, np. radość, wzruszenie, smutek, oburzenie, albo co nas rozśmiesza i zaskakuje.

 

Spójność

 

Hasło reklamowe powinno wyrażać nie tylko zalety produktu, ale również wpisywać się w ogólną strategię promocyjną oraz być spójne z filozofią firmy. Taki jednorodny, przemyślany przekaz buduje zaufanie klientów, którzy kierują się w swoich wyborach określonymi wartościami, zbieżnymi z tymi, jakie deklaruje firma. Przykładowe hasło reklamowe przedsiębiorstwa przedstawiającego się jako przyjazne środowisku nie może więc zawierać skojarzeń promujących np. działania sprzeczne z ekologią. Reklama proekologicznej marki, na której np. widzimy, jak kilka osób pije napoje z plastikowymi słomkami czy przesiaduje przed kominkiem, nie będzie spełniała więc warunku spójności.

 

Prostota

 

Skomplikowane wyrażenia, słowa należące do specjalistycznej terminologii albo takie, które są rzadko używane w języku potocznym – zazwyczaj nie są wybierane do haseł reklamowych. Istnieją oczywiście wyjątki – firma może starać się wprowadzić jakieś trudne słowo do świadomości konsumentów, nadać mu nowe znaczenie. Jest to jednak strategia ryzykowna. Kampania reklamowa zazwyczaj ma przemawiać do jak najszerszej grupy konsumentów, dlatego preferowany jest język potoczny.

 

Łatwość wypowiadania

 

Dobre hasło reklamowe to takie, które nie tylko dobrze wygląda na piśmie, ale też łatwo je wypowiedzieć. Wiąże się to ze wspomnianym faktem, że powinno dać się wykorzystać za pomocą różnych mediów – nie tylko na ulotkach i banerach, ale i w filmikach, w radiu, w reklamach telewizyjnych. Również konsument nie powinien mieć problemu z wypowiedzeniem hasła, kiedy jest np. zawarte w piosence.

 

Oryginalność

 

Oznacza ona nie tylko to, że hasło powinno zaskakiwać, zwracać uwagę. Drugą ważną kwestią jest, by nie było podobne do innych. Po pierwsze, kopiowanie cudzych haseł narusza bowiem prawa autorskie. Po drugie, jeśli nasz slogan będzie zbyt podobny do jakiegoś innego, już krążącego po przestrzeni publicznej, wówczas konsument może nie zauważyć różnicy, a więc nie zorientować się, że na rynek został wprowadzony nowy produkt.

 

Standardy etyczne i prawne

 

Niekiedy przedsiębiorstwa celowo korzystają z haseł i wizualizacji podobnej do innych popularnych marek – wtedy, gdy ich własnego produktu nie cechuje oryginalność. Starają się tym samym podszyć się pod inną markę, oferując tzw. podróbki. Pozostaje kwestią sporną etyczność takiego działania.

 

Warto dodać, że spełnianie standardów etycznych oznacza również, że usługi reklamowe nie będą wykorzystywały tzw. reklam podprogowych, to znaczy takich, które wykorzystują komunikaty trafiające nie do świadomości, ale podświadomości konsumenta. Kwestia ta została uregulowana prawnie.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • ANABUD
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Twoje zadania: współudział w przygotowaniu i organizacji procesu budowy farmy wiatrowej, nadzór nad pracami zgodnie z harmonogramem, dokumentacją i standardami jakości, koordynacja podwykonawców oraz dostaw materiałów i sprzętu, współpraca z kierownikiem budowy i kierownikiem projektu,...
  • Agent Działu Retencji / Platform Coach

    GCC7 Services Ltd   Malta, St. Julians   
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat   6 500 - 20 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  Szukamy kilku pracowników
    3 godz.
    TWOJE OBOWIĄZKI: Pełnienie roli głównego punktu kontaktowego we wszelkich sprawach związanych z kontami twoich klientów. Budowanie i utrzymywanie silnych, długotrwałych relacji z klientami. Budowanie zaufania doradców z kluczowymi klientami. Zapewnienie terminowej i skutecznej dostawy...
  • Specjalista ds. Rekrutacji i Marki Pracodawcy (M/K)

    GRUPA KDM Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Połczyńska 53    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Twój zakres obowiązków Samodzielne prowadzenie kompleksowych procesów rekrutacyjnych na wszystkie stanowiska w GRUPA KDM. Zarządzanie bazą kandydatów w ATS i dbanie o aktualność danych. Budowanie pozytywnego doświadczenia kandydatów (Candidate Experience) poprzez sprawną komunikację i...
  • Magazynier

    Fresenius Medical Care Polska S.A.   Sady, ul. Poznańska 16C    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Zadania, jakie Ci proponujemy: przygotowanie przesyłek (paczki i palety) obsługa wózka widłowego; obsługa skanera (zapewniamy szkolenie na miejscu) rozładunek i załadunek towarów na terenie magazynu; współpraca w małym i zgranym zespole; praca wyłącznie od poniedziałku do piątku (w...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Zakres obowiązków: Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając wysoki poziom ich...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta w Zespole Obsługi Klienta

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, przy stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Na rozgrzewkę kilka pytań Możesz pochwalić się doświadczeniem w obsłudze klienta biznesowego i sprawia Ci to przyjemność? Potrafisz połączyć empatię z działaniem i tworzyć relacje z klientem, które procentują? Wiesz w jakim programie znajdziesz „tabelę przestawną”, funkcję...

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.