Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Koncepcje marketingowe: guerrilla marketing

Koncepcje marketingowe: guerrilla marketing

 
Koncepcje marketingowe: guerrilla marketing

Zaskakujące, zdumiewające, niespodziewane i intrygujące – takie są właśnie reklamy w koncepcji guerrilla marketingu. Ich największym atutem jest to, że choć niosą za sobą konkretny przekaz, wcale nie przypominają reklam.

 

Guerrilla marketing: na czym polega?

 

Guerrilla marketing, czyli marketing partyzancki, wykorzystuje niestandardowe, mało popularne techniki, by trafić do dużej grupy odbiorców i zapaść im w pamięć. Reklama w tej koncepcji ma oryginalną formę, jest umieszczona w nieoczekiwanym miejscu.

 

Oglądając telewizję, widz wie, że co jakiś czas czekają na niego bloki reklamowe, przerywające film w kulminacyjnym momencie. Przy przeglądaniu stron unika wyskakujących okienek z reklamą, a gdy się pojawią, chce jak najszybciej je zamknąć. Tradycyjne reklamy drażnią albo są dla odbiorcy tłem, które traktuje raczej obojętnie. Partyzantka w marketingu stawia za cel wzbudzenie emocji odbiorcy (podobnie jak marketing doświadczeń), zakłada, że obok komunikatu nie da się przejść obojętnie oraz że prawdopodobnie zostanie on przekazywany dalej, jako coś interesującego.

 

Marketing partyzancki: zasady

 

Można śmiało powiedzieć, że główną zasadą takiej koncepcji jest… brak zasad. Trudno byłoby znaleźć sztywne wytyczne, jak prowadzić marketing partyzancki. Marketingowcy zawsze jednak wykorzystują element zaskoczenia. Niekonwencjonalne kampanie są ulokowane tam, gdzie konsument najmniej spodziewa się reklam. Zostają wplecione w jego codzienne aktywności.

 

Cechą charakterystyczną jest także to, że partyzancka kampania reklamowa nie generuje wysokich kosztów, dzięki czemu może być prowadzona nawet przez mniejsze firmy, konkurujące z firmami o silnej pozycji na rynku. Najważniejszy jest oryginalny pomysł, który w wielu przypadkach da się wdrożyć, nie angażując dużych środków.

 

Guerrilla marketing: zastosowanie

 

Strategia marketingowa wykorzystująca partyzanckie akcje pozwala stosunkowo niskim kosztem wywołać szum medialny wokół marki dotrzeć do masowego odbiorcy. Gdzie ma to zastosowanie? Przede wszystkim reklamy przenikają w miejski krajobraz, podobnie jak w przypadku ambient marketingu.

 

Jeśli chodzi o marketing partyzancki, przykłady można mnożyć… graffiti, murale na budynkach, tymczasowo ubrany lub ozdobiony posąg, ławka wyglądająca jak baton, przystanek autobusowy niczym pokój z wnętrzarskiego katalogu czy duża maska Dalego na postumencie z napisem Kradzież to prawdziwa sztuka reklamująca na krakowskim rynku nowy sezon hiszpańskiego serialu.

 

Podobne akcje prowadzone są w miejscach takich jak dworce, galerie handlowe, miasteczka akademickie, a także podczas dużych wydarzeń – wszędzie tam, gdzie można dotrzeć do dużej grupy potencjalnych klientów.

 

Z takich działań korzysta także marketing internetowy. Wystarczy wpaść na oryginalny pomysł i opublikować coś, o czym wszyscy szybko zaczną mówić. Marketing partyzancki w mediach społecznościowych pozwala wywołać interakcję i burzliwe dyskusje użytkowników – między sobą, a także z samą marką. Screeny takich zabawnych rozmów nierzadko są przesyłane między użytkownikami, publikowane na różnych profilach, rozprzestrzeniają się viralowo.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    11 godz.
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    11 godz.
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    11 godz.
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...
  • PORR S.A.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 godz.
    Twoje zadania: Obsługa rozkładarki do mas bitumicznych. Prace przy wykonywaniu robót drogowych (nawierzchnie bitumiczne). Dbanie o powierzony sprzęt. Inne prace zlecone przez przełożonego.
  • Koordynator ds. Teletechniki

    PORR S.A.   Warszawa, Ursynów    praca mobilna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 godz.
    Zadania: Sprawowanie nadzoru technicznego nad projektami w obszarze automatyki i dbanie o zgodność z założeniami i harmonogramem. Koordynacja prac międzybranżowych (elektryka, teletechnika, automatyka, technologia). Współpraca z zespołami realizacyjnymi, projektantami oraz dostawcami w...
  • Budimex SA
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    15 godz.
    Twoje przyszłe zadania: ‎organizacja pracy zespołu podwykonawców oraz sił własnych we współpracy z ‎kierownikiem robót w branży drogowej,‎ przygotowywanie dokumentacji do odbiorów częściowych, końcowych, weryfikacja dokumentacji projektowej i jej dystrybucja, współpraca z...

Najnowsze artykuły

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze jest bardzo duże, dlatego kandydaci zwykle nie mają problemów ze znalezieniem posady. Jendak jeśli chcesz zatrudnić się w konkretnej placówce, a ta aktualnie nie prowadzi naboru – wykonaj pierwszy krok i złóż w niej podanie o pracę. Jak stworzyć dokument, który podkreśli Twoje umiejętności i cechy charakteru cenne w tego rodzaju pracy?