Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Marketing mobilny: reklama w erze smartfonów

Marketing mobilny: reklama w erze smartfonów

 
Marketing mobilny: reklama w erze smartfonów

Mobile marketing, reklama mobilna: na czym to polega?

 

Smartfon to urządzenie, dzięki któremu możemy wykonywać wiele różnorodnych czynności – dokonujemy płatności bankowych, zamawiamy posiłki, sterujemy kamerą umieszczoną w pomieszczeniach, włączamy światło, pralkę, telewizorem itd. Nic więc dziwnego, że specjaliści od marketingu wkładają wiele pracy, by wykorzystać te i podobne narzędzia do komunikacji z konsumentami.

 

Mobile marketing wiąże się więc z dostosowaniem przekazu reklamowego do urządzeń przenośnych takich jak smartfony, telefony komórkowe, tablety. Ma służyć szybszemu, precyzyjnemu i łatwiejszemu dostępowi do treści reklamowych.

 

Narzędzia marketingu mobilnego

 

W związku z wielorakimi możliwościami urządzeń mobilnych istnieje także wiele form przekazywania komunikatu reklamowego. Oto niektóre z nich:

aplikacje internetowe – do pobrania na smartfony, sprawiają, że łatwiej przegląda się oferty, szybko i płynnie przechodzi się od przeglądania produktów do ich ostatecznego zakupu. Własna aplikacja mobilna świadczy także o randze przedsiębiorstwa, jego zaangażowaniu w ułatwianie komunikacji z konsumentami;

marketing SMS – klient otrzymuje bezpośrednio do skrzynki odbiorczej powiadomienia o promocjach, nowych ofertach, wyprzedażach itd.

kupony – czyli wiadomości, które uprawniają odbiorcę do skorzystania z różnego rodzaju rabatów; • voicemailng – wysłanie wybranej grupie klientów wiadomości głosowych o treści reklamowej. Najczęściej do nagrania wybiera się profesjonalnych lektorów, aby komunikat zyskał na wiarygodności;
advergaming – czyli stworzenie interaktywnej gry, która pomoże np. wprowadzić nowy produkt na rynek, utrwalić wśród użytkowników wizerunek marki;

kody QR – to rodzaj kodu kreskowego, narzędzie informacyjne. Skanując kod, użytkownik ma szybki dostęp do informacji ukrytych pod czarno-białym znakiem.

 

Reklama w mediach społecznościowych czy reklama SMS?

 

W zależności od celu, jaki chcemy uzyskać, należy wybrać odpowiednią formę komunikacji. Reklama na Facebooku czy innego rodzaju marketing w mediach społecznościowych wydaje się dziś najpopularniejszym narzędziem do dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Ilekroć użytkownik będzie korzystał z tego rodzaju mediów, między postami, fotografiami i informacjami o znajomych przewiną się oferty dopasowane do właściciela danego profilu – jego lokalizacji, preferencji itd. Jest to dobre rozwiązanie marketingowe dla przedsiębiorców, którzy nie dysponują jeszcze dużym budżetem. Dzięki tego typu działaniom mogą pozyskać dużą grupę klientów.

 

Reklama SMS ma trochę inny charakter niż te na portalach społecznościowych. Wiadomości wysyłane są do konkretnych odbiorców, którzy powinni wcześniej udostępnić przedsiębiorcy numer telefonu i wyrazić zgodę na kontakt tego rodzaju. Komunikat SMS ma ograniczoną liczbę znaków, treść powinno się więc dobrze przemyśleć (podobnie jak na portalach społecznościowych). Należy też pamiętać, że wiadomości nie mogą być wysyłane zbyt nachalnie. Interesujące promocje pojawiające się w skrzynce odbiorczej co pewien okres, zbudują poczucie zaufania i więzi z klientem, natomiast zbyt intensywne zasypywanie mało wartościowymi wiadomościami może doprowadzić do utraty nabywców.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Elektryk przemysłowy

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   14 300 - 16 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online
    1 godz.
    Zadania: Samodzielne wykonywanie napraw elektrycznych i mechanicznych, prac konserwacyjnych i serwisowych na obiektach produkcyjnych, maszynach i urządzeniach, dla działu elektronicznego/technicznego oraz w szerokiej gamie systemów w celu zapewnienia ciągłości prac maszyn; Rozwiązywanie...
  • Operator CNC

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 700 - 16 500 zł brutto/mies.  rekrutacja online
    1 godz.
    Zadania: Poszukujemy Operatorów CNC, z doświadczeniem jako Tokarz, Frezer, Szlifierz lub programista, Umiejętność obsługi maszyn CNC, Znajomość czytania i pracy zgodnie z rysunkami technicznymi.
  • Elektryk

    R11 Automation Sp. z o.o.   Niemcy, okolice Monachium   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   11 000 - 14 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online
    1 godz.
    Zakres obowiązków: montaż elementów instalacji elektrycznych; uruchamianie nowych maszyn, urządzeń linii zrobotyzowanych; analizowanie usterek, rozwiązywanie problemów technicznych; podłączanie czujników, falowników; rozciąganie kabli zgodnie z dokumentacją; budowa i montaż szaf sterowniczych;
  • Technik Utrzymania ruchu

    specjalista (mid) / pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   13 100 - 16 500 zł brutto/mies.  rekrutacja online
    2 godz.
    Zadania: Uruchamianie, oraz testy funkcjonalne i akceptacyjne złożonych urządzeń, systemów próżniowych sterowanych mikroprocesorem, hodowli kryształów, metrologii lub plazmy, Kompletowanie dokumentów testowych i odbiorowych na podstawie ustaleń umownych w porozumieniu z klientem.
  • Stolarz - Cieśla

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   13 100 - 16 500 zł brutto/mies.  rekrutacja online
    2 godz.
    Zadania: Prace dekarskie, stolarskie.
  • ProPoint S.A.
    pracownik fizyczny
    2 godz.
    Opis stanowiska montaż elementów instalacji elektrycznych w branży automatyki przemysłowej i robotyki, uruchamianie nowych i modyfikowanie istniejących maszyn i urządzeń oraz gniazd i linii produkcyjnych, analizowanie usterek i rozwiązywanie problemów technicznych, prace ślusarskie i...

Najnowsze artykuły

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.