Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Marketing w mediach społecznościowych: zasady, kto się nim zajmuje?

Marketing w mediach społecznościowych: zasady, kto się nim zajmuje?

 
Marketing w mediach społecznościowych: zasady, kto się nim zajmuje?

Social media marketing – czym się charakteryzuje?

 

Marketing w zakresie social media to rodzaj skutecznej reklamy, niewymagającej wysokiego nakładu budżetowego, ale dającej jednocześnie satysfakcjonujące efekty.

 

Marketing społecznościowy daje firmom świetną okazję do zbudowania pozytywnego wizerunku i wiarygodności. Aktywnie prowadzone profile, świeże wpisy, aktualności z działań i sukcesów firmy, dają użytkownikom poczucie bezpieczeństwa. Taka dynamiczność świadczy o tym, że za kupowanymi produktami stoją ludzie, którzy cały ten proces kontrolują i którym zależy na konsumentach. To pozwala zbudować długotrwałe relacje, wypracować lojalność i przywiązanie między dwiema stronami.

 

Dzięki różnorodnym narzędziom w mediach społecznościowych, temu, że są miejscem gromadzenia się różnych grup (powiązanych zainteresowaniami, wykształceniem, problemami itd.), pozwalają tworzyć bardzo precyzyjne komunikaty reklamowe. Przez co oferta kierowana jest wyłącznie do osób, które potencjalnie mogą być nią zainteresowane.

 

Reklama w mediach społecznościowych: rodzaje, specyfika

 

Marketing w mediach społecznościowych przyjmuje bardzo różne formy:
- content marketing – to tworzenie wartościowych treści, cennych dla użytkownika i publikowanych między innymi w formie postów na blogu. Na przykład, jeśli firma zajmuje się sprzedażą kosmetyków, to warto, by prezentowała użytkownikom informacje z dziedziny sztuki makijażu, nakładania poszczególnych specyfików, porad pielęgnacyjnych itd.
- prowadzenie fanpage’a – to możliwość praktycznie nieograniczonego kontaktu z konsumentami. Z jednej strony ma się szansę na prezentację produktów, z drugiej na poznanie opinii o nich. Komentarze użytkowników, zbierane „lajki” itd. sprawiają, że konsumenci czują się jak współtwórcy marki, mają wpływ na powstawanie produktów.
- reklama (np. Facebook Ads) – za pomocą targetowania, czyli określenia grupy docelowej, twórcy reklamy wyznaczają zasięg, w jakim ma działać komunikat. Mogą wybrać dany obszar geograficzny, grupę wiekową, osoby o określonym wykształceniu.

 

Specjalista ds. mediów społecznościowych: potrzebne umiejętności

 

Wszystkie wymienione wyżej czynności można wykonywać samodzielnie – zaprojektować reklamy, odpowiadać na komentarze, publikować artykuły. Jednak jeżeli nie czujemy się najlepiej w tej dziedzinie, wystarczy zlecić budowanie pozytywnego wizerunku firmy odpowiedniemu specjaliście.

 

Takie stanowisko wymaga otwartości, odpowiedniej reakcji na najróżniejsze komentarze, biegłości językowej, lekkiego pióra, znajomości branży oraz dyspozycyjności. Social media marketer powinien mieć wszechstronną wiedzę o tym, jak zdobywać fanów na Instagramie czy Facebooku.

 

Przy pracy w marketingu ważna jest też znajomość dobrych praktyk internetowych – tego, jakie działania są dozwolone i wpływają pozytywnie na wizerunek firmy oraz jakie kroki są zabronione.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Inżynier / Kierownik Robót - branża elektryczna

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Zakres obowiązków: czynny udział w procesie przygotowania oraz realizacji budowy: wykonywanie zestawień materiałowych i kosztorysów, nadzorowanie pracowników, koordynacja branżowa, tworzenie dokumentacji warsztatowej, wykonywanie dokumentacji powykonawczej, zamawianie materiałów produkcyjnych.
  • Dyrektor Placówki / Rynku

    Bank Pocztowy S.A.   Toruń    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków zarządzanie Zespołem i realizacja planów sprzedażowych podległej Placówki i Rynku; planowanie, organizowanie i nadzorowanie działalności Placówki i Rynku; inicjowanie działań podnoszących efektywność sprzedażową, w tym dobór odpowiednich narzędzi i metod;...
  • Młodszy diagnosta weterynaryjny

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, ul. Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Zakres obowiązków: wykonywanie analiz laboratoryjnych (m.in. badania, biochemiczne, hematologiczne, parazytologiczne, moczu), obsługa systemu laboratoryjnego, prowadzenie dokumentacji.
  • Pracowniczka / Pracownik w domach opieki

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Opis stanowiska podstawowa pielęgnacja pacjentów; podawanie posiłków; kontrola stanu zdrowotnego pacjenta (pomiar ciśnienia, wagi, cukru)
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    3 godz.
    Miejsce pracy: Reguły i budowy na terenie Polski. Twój zakres obowiązków: nadzór nad robotami budowlano - wykończeniowymi, nadzór, koordynacja i organizacja prac podwykonawców, oraz sił własnych, udział w procesach koordynacyjnych prac projektowych i prefabrykacji budynków modułowych w...
  • Specjalista / Specjalistka ds. bezpieczeństwa chmurowego

    Bank Pocztowy S.A.   Bydgoszcz    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków Zarządzanie poprawnością konfiguracji i hardening bezpieczeństwa usług chmurowych AWS, Zarządzanie oraz konfiguracja serwisów bezpieczeństwa AWS, takich jak Shield, WAF, Security Hub, AWS Config, GuardDuty, Umiejętność analizy logów z IAM Access Analyzer oraz...

Najnowsze artykuły

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!