Wybrana kategoria

Marketing w mediach społecznościowych: zasady, kto się nim zajmuje?

2020-01-21

Social media marketing – czym się charakteryzuje?

 

Marketing w zakresie social media to rodzaj skutecznej reklamy, niewymagającej wysokiego nakładu budżetowego, ale dającej jednocześnie satysfakcjonujące efekty.

 

Marketing społecznościowy daje firmom świetną okazję do zbudowania pozytywnego wizerunku i wiarygodności. Aktywnie prowadzone profile, świeże wpisy, aktualności z działań i sukcesów firmy, dają użytkownikom poczucie bezpieczeństwa. Taka dynamiczność świadczy o tym, że za kupowanymi produktami stoją ludzie, którzy cały ten proces kontrolują i którym zależy na konsumentach. To pozwala zbudować długotrwałe relacje, wypracować lojalność i przywiązanie między dwiema stronami.

 

Dzięki różnorodnym narzędziom w mediach społecznościowych, temu, że są miejscem gromadzenia się różnych grup (powiązanych zainteresowaniami, wykształceniem, problemami itd.), pozwalają tworzyć bardzo precyzyjne komunikaty reklamowe. Przez co oferta kierowana jest wyłącznie do osób, które potencjalnie mogą być nią zainteresowane.

 

Reklama w mediach społecznościowych: rodzaje, specyfika

 

Marketing w mediach społecznościowych przyjmuje bardzo różne formy:
- content marketing – to tworzenie wartościowych treści, cennych dla użytkownika i publikowanych między innymi w formie postów na blogu. Na przykład, jeśli firma zajmuje się sprzedażą kosmetyków, to warto, by prezentowała użytkownikom informacje z dziedziny sztuki makijażu, nakładania poszczególnych specyfików, porad pielęgnacyjnych itd.
- prowadzenie fanpage’a – to możliwość praktycznie nieograniczonego kontaktu z konsumentami. Z jednej strony ma się szansę na prezentację produktów, z drugiej na poznanie opinii o nich. Komentarze użytkowników, zbierane „lajki” itd. sprawiają, że konsumenci czują się jak współtwórcy marki, mają wpływ na powstawanie produktów.
- reklama (np. Facebook Ads) – za pomocą targetowania, czyli określenia grupy docelowej, twórcy reklamy wyznaczają zasięg, w jakim ma działać komunikat. Mogą wybrać dany obszar geograficzny, grupę wiekową, osoby o określonym wykształceniu.

 

Specjalista ds. mediów społecznościowych: potrzebne umiejętności

 

Wszystkie wymienione wyżej czynności można wykonywać samodzielnie – zaprojektować reklamy, odpowiadać na komentarze, publikować artykuły. Jednak jeżeli nie czujemy się najlepiej w tej dziedzinie, wystarczy zlecić budowanie pozytywnego wizerunku firmy odpowiedniemu specjaliście.

 

Takie stanowisko wymaga otwartości, odpowiedniej reakcji na najróżniejsze komentarze, biegłości językowej, lekkiego pióra, znajomości branży oraz dyspozycyjności. Social media marketer powinien mieć wszechstronną wiedzę o tym, jak zdobywać fanów na Instagramie czy Facebooku.

 

Przy pracy w marketingu ważna jest też znajomość dobrych praktyk internetowych – tego, jakie działania są dozwolone i wpływają pozytywnie na wizerunek firmy oraz jakie kroki są zabronione.

 

Przeczytaj także: