Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Marketing w mediach społecznościowych: zasady, kto się nim zajmuje?

Marketing w mediach społecznościowych: zasady, kto się nim zajmuje?

 
Marketing w mediach społecznościowych: zasady, kto się nim zajmuje?

Social media marketing – czym się charakteryzuje?

 

Marketing w zakresie social media to rodzaj skutecznej reklamy, niewymagającej wysokiego nakładu budżetowego, ale dającej jednocześnie satysfakcjonujące efekty.

 

Marketing społecznościowy daje firmom świetną okazję do zbudowania pozytywnego wizerunku i wiarygodności. Aktywnie prowadzone profile, świeże wpisy, aktualności z działań i sukcesów firmy, dają użytkownikom poczucie bezpieczeństwa. Taka dynamiczność świadczy o tym, że za kupowanymi produktami stoją ludzie, którzy cały ten proces kontrolują i którym zależy na konsumentach. To pozwala zbudować długotrwałe relacje, wypracować lojalność i przywiązanie między dwiema stronami.

 

Dzięki różnorodnym narzędziom w mediach społecznościowych, temu, że są miejscem gromadzenia się różnych grup (powiązanych zainteresowaniami, wykształceniem, problemami itd.), pozwalają tworzyć bardzo precyzyjne komunikaty reklamowe. Przez co oferta kierowana jest wyłącznie do osób, które potencjalnie mogą być nią zainteresowane.

 

Reklama w mediach społecznościowych: rodzaje, specyfika

 

Marketing w mediach społecznościowych przyjmuje bardzo różne formy:
- content marketing – to tworzenie wartościowych treści, cennych dla użytkownika i publikowanych między innymi w formie postów na blogu. Na przykład, jeśli firma zajmuje się sprzedażą kosmetyków, to warto, by prezentowała użytkownikom informacje z dziedziny sztuki makijażu, nakładania poszczególnych specyfików, porad pielęgnacyjnych itd.
- prowadzenie fanpage’a – to możliwość praktycznie nieograniczonego kontaktu z konsumentami. Z jednej strony ma się szansę na prezentację produktów, z drugiej na poznanie opinii o nich. Komentarze użytkowników, zbierane „lajki” itd. sprawiają, że konsumenci czują się jak współtwórcy marki, mają wpływ na powstawanie produktów.
- reklama (np. Facebook Ads) – za pomocą targetowania, czyli określenia grupy docelowej, twórcy reklamy wyznaczają zasięg, w jakim ma działać komunikat. Mogą wybrać dany obszar geograficzny, grupę wiekową, osoby o określonym wykształceniu.

 

Specjalista ds. mediów społecznościowych: potrzebne umiejętności

 

Wszystkie wymienione wyżej czynności można wykonywać samodzielnie – zaprojektować reklamy, odpowiadać na komentarze, publikować artykuły. Jednak jeżeli nie czujemy się najlepiej w tej dziedzinie, wystarczy zlecić budowanie pozytywnego wizerunku firmy odpowiedniemu specjaliście.

 

Takie stanowisko wymaga otwartości, odpowiedniej reakcji na najróżniejsze komentarze, biegłości językowej, lekkiego pióra, znajomości branży oraz dyspozycyjności. Social media marketer powinien mieć wszechstronną wiedzę o tym, jak zdobywać fanów na Instagramie czy Facebooku.

 

Przy pracy w marketingu ważna jest też znajomość dobrych praktyk internetowych – tego, jakie działania są dozwolone i wpływają pozytywnie na wizerunek firmy oraz jakie kroki są zabronione.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?