Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Praca w hotelu za granicą – jak znaleźć? Co trzeba wiedzieć przed wyjazdem?

Praca w hotelu za granicą – jak znaleźć? Co trzeba wiedzieć przed wyjazdem?

 
Praca w hotelu za granicą – jak znaleźć? Co trzeba wiedzieć przed wyjazdem?

Praca w branży turystycznej zyskuje na popularności szczególnie latem i to właśnie wtedy można znaleźć najciekawsze oferty w Polsce i za granicą. Praca w hotelu w innym kraju to przede wszystkim wyższe zarobki i szansa na poznanie nowych miejsc. Gdzie najłatwiej można znaleźć zatrudnienie w hotelu? Co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się szukać pracy w hotelarstwie? Sprawdź!

 

Spis treści

Praca za granicą w hotelu bez znajomości języka – czy jest możliwa?

 

Praca w hotelu za granicą to opcja na dłużej albo jedynie na sezon. Dla jednych jest sposobem na dorobienie do domowego budżetu, dla innych to sposób na życie pozwalający poznawać nowych ludzi i miejsca.

 

Wiele możliwości oferuje zarówno branża turystyczna, jak i branża gastronomiczna. Zagraniczni pracownicy mogą znaleźć zatrudnienie na recepcji, w hotelowej restauracji, w serwisie sprzątającym czy w zespole technicznym. Najlepsi mogą pracować też jako konsjerż, czyli osobisty asystent gościa luksusowego hotelu. Jeśli interesuje Cię właśnie taka praca, powinieneś wiedzieć, jak kategoryzowane są hoteleInformacja na ten temat pozwoli przygotować się do rekrutacji na konkretne stanowisko w placówce danego rodzaju.

 

Standardem jest znajomość języka – nie tylko angielskiego, który w turystyce stosowany jest powszechnie, ale także języka używanego w danym kraju. Jednak może się zdarzyć, że hotel zatrudni pracownika bez znajomości języka. Kiedy jest to możliwe? Taka opcja dotyczy stanowisk, na których pracownik nie ma bezpośredniego kontaktu z obsługiwanymi turystami. Oznacza to, że chociaż praca na recepcji w hotelu wymaga znajomości języków obcych, pomoc kuchenna, pracownicy techniczni czy pokojówki mogą pracować za granicą nie znając lokalnego języka. Wszystko zależy od polityki i preferencji potencjalnego pracodawcy.

 

Praca za granicą w hotelu – wymagania

 

Tak jak każde inne zajęcie, praca w hotelu wymaga spełnienie określonych wymagań – każdy pracodawca ma własne preferencje odnośnie pracowników na dane stanowisko. Z pewnością przydatna będzie znajomość języka (co najmniej angielskiego, a najlepiej języka używanego w danym kraju), która pozwoli na swobodną komunikację zarówno ze współpracownikami, jak i z hotelowymi gośćmi. Dodatkowym atutem będzie też wcześniejsze doświadczenie na podobnym stanowisku.

 

Wymagania, które powinna spełniać osoba licząca na zatrudnienie w hotelu za granicą, to minimum:

 

  • doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku pracy;

  • znajomość języków obcych;

  • wysoka kultura osobista;

  • komunikatywność.

 

Praca w hotelu za granicą – ile można zarobić?

 

Branża turystyczna ma to do siebie, że nie trzeba mieć dużego doświadczenia, aby znaleźć zatrudnienie. W hotelarstwie do wyboru masz dziesiątki stanowisk, które pozwolą Ci rozwijać się w dowolnym kierunku. Zarobki uzależnione są właśnie od stanowiska oraz od rodzaju obiektu, w jakim szukasz pracy.

 

W Polsce zarobki pracowników hoteli niższego szczebla są zbliżone do minimalnej krajowej. A za granicą? Zazwyczaj są to stawki dwu-, a nawet trzykrotnie wyższe.

 

Praca w hotelu za granicą – zalety

 

Praca na recepcji w hotelu, a także cała branża turystyczna, to nie tylko różnorodne możliwości zatrudnienia. Zazwyczaj jest to rozwiązanie sezonowe, dlatego decydują się na nie osoby, które chcą dorobić – praca w hotelu za granicą jest bardziej opłacalna niż praca w Polsce. W dodatku wielu pracodawców oferuje darmowe zakwaterowanie, co pozwala pracownikom dodatkowo zaoszczędzić.

 

Co ważne, w branży hotelarskiej pracę można znaleźć praktycznie w każdym miejscu na świecie. Najczęściej wybierane lokalizacje to miejsca stanowiące popularne cele podróży, przyciągające turystów zabytkami i słońcem. Na kontynencie europejskim są to między innymi Włochy, Grecja, Hiszpania czy Cypr. Jednak praca w hotelu dostępna jest również na przykład w Wielkiej Brytanii, w Norwegii i w Niemczech.

 

Oferty pracy w hotelu za granicą – gdzie szukać ogłoszeń?

 

Praca w zagranicznym hotelu oferowana jest na popularnych portalach ogłoszeniowych oraz bezpośrednio na stronach lub w social mediach konkretnych obiektów. Najwięcej ofert dostępnych jest w sezonie, kiedy hotele mają największe obłożenie – zwykle latem lub zimą.

 

Żeby znaleźć oferty pracy w zagranicznym hotelu, wystarczy na praca.pl skorzystać z filtrowania ogłoszeń. Można wybrać obszar zawodowy: Turystyka / Hotelarstwo albo wpisać w wyszukiwarce słowo kluczowe np. hotel.

 

Jesteś na miejscu i szukasz pracy w konkretnym mieście? Przygotuj CV i osobiście zanieś je do hotelu.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?