Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Reklama natywna - definicja, na czym polega, przykłady

Reklama natywna - definicja, na czym polega, przykłady

 
Reklama natywna - definicja, na czym polega, przykłady

Użytkownicy internetu, widzowie programów telewizyjnych i wszyscy inni odbiorcy kultury są obecnie bardzo odporni na wszechobecne reklamy. Na urządzeniach instalują oprogramowania wyłączające wyskakujące banery, przełączają programy w tv, by nie oglądać bloków reklamowych. Jak zatem sprzedać nowy produkt, jak dotrzeć z nim do klientów, by jednocześnie nie wzbudzać ich irytacji?

 

Reklama natywna - definicja

 

Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie może być reklama natywna. Czym jest? O tym mówi drugi człon określenia. Natywny oznacza coś wrodzonego, rodzimego, co jest naturalne dla danego środowiska, obszaru itd. Native speakerzy to np. rodzimi użytkownicy danego języka.

 

Czym może więc być native advertising? To reklama „wpasowana” w środowisko, w którym się pojawia. Aplikacja, artykuł, przekaz tv - to nadal one stanowią podstawę komunikacji z odbiorcą. Reklama natywna ma się w nich zawierać, ale nie w natarczywej i dominującej formie, ale jako uzupełnienie, dodatek do podstawowej treści przekazu.

 

Mimo że definicja jest dość płynna - według jednych dana reklama jest nienachalna, idealnie wpasowuje się w przekazywaną treść, dla innych może być już irytująca i zbyt oczywista - to jednak taka metoda reklamy zyskuje coraz większą liczbę zwolenników.

 

Content marketing, native advertising - na czym polega

 

Content marketing polega na dostarczaniu zainteresowanym osobom wartościowych treści. Nie mają być to informacje reklamowe, a takie, które podpowiedzą odbiorcy jak rozwiązać jakiś problem, mają świadczyć o dobrym zapleczu wiedzowym. Komunikacja z użytkownikami internetu opiera się na kontencie - czyli eksperckiej treści.

 

Reklama natywna jest uzupełnieniem treści. Nienachalnym dodatkiem, który już jednak raczej odnosi się do produktu lub usługi, a nie do informacji np. poszerzających wiedzę użytkownika.

 

Tak więc są to dwie różne formy kontaktu z odbiorcami treści, ale za to świetnie się uzupełniające. Tworzą wizerunek firmy eksperckiej i przyjemnej dla użytkownika/klienta. Odpowiednio zastosowane przez specjalistów, nienachalnie zdobywają przychylność konsumentów.

 

Reklama natywna - przykłady

 

Ponieważ regularnie korzystamy z internetu, z pewnością udało nam się już trafić na przykłady reklam natywnych. Chociażby na portalach informacyjnych czy społecznościowych - np. w formie postu lub komentarza pod postem, reklamy, która przypomina skrót do artykułu.

 

Również wyszukując produkt na aukcji internetowej lub wpisując interesujące nas hasła w wyszukiwarkę, możemy trafić na przykłady reklamy natywnej. To pozycje, które wyglądają jak zwykłe wyniki wyszukiwania, jedyne co je rozróżnia to informacja, iż są sponsorowane.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    11 godz.
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    11 godz.
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...
  • Kierownik Robót Torowych

    PORR S.A.   Oborniki    praca mobilna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 godz.
    Zadania: Pełnienie funkcji Kierownika Robót w ramach realizowanego projektu budowlanego. Organizowanie oraz nadzorowanie pracy Podwykonawców zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP. Sporządzanie obmiarów oraz weryfikacja dokumentacji wykonawczej i powykonawczej. Współpraca z Kierownikiem...
  • PORR S.A.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 godz.
    Twoje zadania: Obsługa rozkładarki do mas bitumicznych. Prace przy wykonywaniu robót drogowych (nawierzchnie bitumiczne). Dbanie o powierzony sprzęt. Inne prace zlecone przez przełożonego.
  • Magazynier budowlany

    PORR S.A.   Izabelin (pow. legionowski, gm. Nieporęt)    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 godz.
    Opis stanowiska Kompletowanie oraz przygotowywanie materiałów zgodnie z zapotrzebowaniem. Przyjmowanie dostaw wraz z kontrolą ilości i jakości oraz rozmieszczaniem towarów. Wydawanie materiałów ekipom wykonawczym i prowadzenie bieżącej ewidencji stanów magazynowych. Dbanie o właściwą...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?