Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Stabilność zatrudnienia ważniejsza od wysokości wynagrodzenia?

Stabilność zatrudnienia ważniejsza od wysokości wynagrodzenia?

 
Stabilność zatrudnienia ważniejsza od wysokości wynagrodzenia?

Czynników, które podnoszą lub obniżają naszą chęć do angażowania się w zawodowe obowiązki jest wiele. Wśród nich ważną rolę odgrywają stabilna praca i dobra płaca. Co jest ważniejsze i bardziej motywujące?

 

Stabilna praca czy wysokie wynagrodzenie?


Stabilność zatrudnienia ma niebagatelny wpływ na życiowe decyzje pracowników. Trudno myśleć o kredycie, kupnie mieszkania, auta czy choćby powiększeniu rodziny, jeśli nie ma się poczucia bezpieczeństwa w pracy. Co mu nie sprzyja?

  • Duża fluktuacja kadr,
  • brak płynności finansowej firmy,
  • niesprecyzowany zakres obowiązków,
  • niejasny system motywacyjny lub jego brak,
  • niewłaściwy styl zarządzania.


Praca w stabilnej firmie pozwala realizować się zawodowo w przyjaznych warunkach. Jednak sam fakt, że szef nie planuje zwolnień, nie sprawi, ze będzie uznawany za solidnego pracodawcę. Wynagrodzenie, co oczywiste, silnie motywuje do pracy. Kwestia, co wybrać – firmę, w której zarobi się mniej, ale bez ryzyka, czy tę oferującą wysokie pensje, ale bez gwarancji stałości zatrudnienia, jest bardzo indywidualna.

 

Poczucie bezpieczeństwa w pracy a może elastyczne samozatrudnienie?

 

Praca w stabilnej firmie czy samozatrudnienie? Przed tym dylematem staje wielu etatowców, którzy chcą otworzyć biznes i pracować na własnych zasadach z wyższym wynagrodzeniem. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety.

Przedsiębiorca, zwłaszcza generując koszty prowadzenia firmy i korzystając z obniżonych składek na początku działalności, może inkasować znacznie większe sumy niż wykonująca podobne zadania osoba na etacie. Z drugiej jednak strony – w razie problemów z kontrahentami i braku zleceń – nie może liczyć na żadne świadczenia, rezygnuje ze stabilności i przywilejów pracowniczych, jakie daje umowa o pracę. Wybór jest indywidualny i tak naprawdę zależy od potrzeb i wewnętrznej motywacji każdej osoby.

 

Co motywuje do pracy


Choć pieniądze mają duże znaczenie, wśród motywatorów najczęściej wymieniane są także:

  • interesująca praca,
  • możliwości rozwoju zawodowego,
  • przyjazna atmosfera w organizacji,
  • równowaga praca-życie,
  • elastyczne formy pracy,
  • jakość szkoleń.


Te wszystkie czynniki się uzupełniają, a pracodawca powinien stworzyć spójny system motywacyjny. Wysoka pensja nie będzie w stanie wynagrodzić pracownikom złej atmosfery w zespole albo ciągłych nadgodzin. Trudno jednocześnie oczekiwać, że będą oni angażować się w zadania za niskie stawki, bez możliwości rozwoju zawodowego, awansu i podwyżki.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. zamówień publicznych

    Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SP ZOZ   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: kontrola aktualności umów zawartych przez Szpital z dostawcami, przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulaminami i instrukcjami, udział w postępowaniach...
  • Zastępca Kierownika w Dziale Zamówień Publicznych

    Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SP ZOZ   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Organizacja i prowadzanie postępowań o udzielanie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz uregulowaniami wewnętrznymi; Współudział w przygotowywaniu planów zamówień publicznych w oparciu o plany zakupów, remontów i inwestycji;...
  • Monter Rurociągów

    Rockfin S.A.   Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9    praca hybrydowa / stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Opis stanowiska: Prefabrykacja rurociągów przemysłowych, według rysunku technicznego oraz izometrycznego; Wykonywanie spoin sczepnych metoda TIG; Wykonywanie operacji wiercenia, gwintowania oraz frezowania; Realizacja procesów technologicznych oraz zadań produkcyjnych zgodnie z wyznaczonymi...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...
  • Inżynier technicznego wsparcia serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje zadania: Analiza oraz rozwiązywanie problemów technicznych, proponowanie technologii napraw układów hydraulicznych; Formułowanie założeń i projektowanie rozwiązań technicznych (w tym modernizacji i retrofitów istniejących układów hydraulicznych) Wsparcie techniczne Inżynierów...
  • Kierowca Autobusu

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź naszą polską stronę internetową: https://www.vgbreitenbach.pl Prowadzenie autobusu na liniach, ze sprzedażą biletów. Zakres obowiązków: Przewóz osób na trasach miejskich i podmiejskich na terenie Niemiec. Sprzedaż biletów. Kontrola pojazdu przed...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?