Firmy transportowe przeżywały poważny kryzys w czasie obostrzeń gospodarczych związanych z pandemią koronawirusa. W szczególności młodzi, niedoświadczeni przedsiębiorcy mogą mieć trudności z powrotem na rynek i pozyskaniem nowych zleceń. Jak zapewnić własnej firmie stałe źródło zleceń?
Blog firmowy
Drobny przewoźnik sam musi zadbać o promocję firmy. Kiedy nie wspierają go struktury korporacji i reputacja na rynku, powinien zacząć od działań, dzięki którym da się poznać potencjalnym klientom. Współcześnie oznacza to przede wszystkim bardzo dobrą reklamę w internecie. Profesjonalny blog firmowy lub witryna przedsiębiorstwa powinny zawierać takie informacje, jak zakres usług transportowych, cena za zlecenia na transport, opinie o firmie. Potencjalni klienci chętniej skorzystają z usług przewoźnika, który przestrzega praw jak czas pracy kierowcy, uprawnienia transportowe, BHP i inne. Dlatego warto podkreślać te kwestie na stronie firmowej czy we wpisach na blogu.
Media społecznościowe
Skuteczna reklama w internecie oznacza również aktywność w mediach społecznościowych. Prowadzenie fanpage’a można zlecić zewnętrznej firmie, zatrudnić specjalistę lub dokonywać wpisów samodzielnie. Nie wszystkie muszą dotyczyć bezpośrednio działalności przedsiębiorstwa i zleceń transportowych. Współcześni konsumenci pozytywnie postrzegają marki, z których wartościami mogą się utożsamiać. Warto zatem dać siebie poznać, a w promocji firmy uwzględnić osobisty rys.
Zadowolony klient
To oczywiste, że jedną z najważniejszych kwestii w czasie szukania nowych zleceń jest zadowolenie klienta. Przedsiębiorca musi jednak postarać się, by przekładało się ono na wystawienie pozytywnej oceny w internecie. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ zdecydowana większość potencjalnych klientów wybiera tego przewoźnika, który ma dużo dobrych opinii. Warto przypominać o ocenie przy realizacji każdego zlecenia transportowego – osobowego, na busa czy tira.
Poczta pantoflowa
Ile razy wybieraliśmy ofertę jakiejś firmy tylko dlatego, że polecał ją szwagier, siostra, kolega? Analogicznie, pocztę pantoflową warto wykorzystywać do promocji własnej firmy transportowej. Nie wahajmy się mówić znajomym, rodzinie o tym, że oferujemy usługi transportowe. Bliscy mogą być również naszymi pierwszymi klientami – od czegoś trzeba zacząć budowanie sieci kontaktów i poleceń.
Targi transportowe
Nie tylko reklama w internecie jest ważna. Porządny przewoźnik powinien zadbać o wizytówki, ulotki czy broszury z ofertą i regularnie pojawiać się z nimi na wydarzeniach branżowych. Targi pomogą złapać pierwsze zlecenia, a także są ważne w budowaniu wizerunku firmy – jako podmiotu wiarygodnego, profesjonalnego, któremu można zaufać.