Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Znaczenie kolorów w marketingu

Znaczenie kolorów w marketingu

 
Znaczenie kolorów w marketingu

Praca w reklamie a kolory

 

Twórcy reklam stosują różne metody, by wpłynąć na decyzje klientów i przekonać ich do zakupu promowanych produktów. Zdają sobie również sprawę, jak wielkie znaczenie mają wykorzystywane do tego celu kolory. Wpływają na emocje, ale także powodują konkretne reakcje fizyczne. Znając dokładne znaczenie kolorów łatwiej zaplanować kampanię reklamową w taki sposób, by nakłonić odbiorcę do konkretnego sposobu postępowania.

 

Warto też zaznaczyć, że daną barwę można zastrzec w Urzędzie Patentowym jako znak towarowy. Dzięki temu zabiegowi przedsiębiorcy budują spójny wizerunek marki oraz związanych z nią produktów.

 

Reklama różnych towarów i usług, a w każdej z nich ten samo motyw kolorystyczny, sprawiają, iż odbiorca automatycznie przyporządkowuje je jednemu producentowi. Biuro, które pomalowane jest w taki sposób, by uwzględnić określający markę kolor, obsługa nosząca służbowe ubranie w firmowych barwach, dodatki w poczekalniach, na gadżetach reklamowych – wszystko to buduje konsekwentny wizerunek firmy. Kolejne produkty powielające wybrany motyw kolorystyczny to przekonanie umacniają.

 

Znaczenie kolorów w biznesie

 

Co oznaczają kolory? Jaki jest ich wpływ na psychikę człowieka? Poniżej przedstawiamy podstawowe przykłady na pozytywne znaczenia danych kolorów. Warto pamiętać, że poszczególne barwy mogą odnosić się także do cech negatywnych, dlatego za każdym razem warto zwrócić uwagę na kontekst, do jakiego się je wykorzystuje.

 

Symbolika koloru czerwonego – to przede wszystkim skojarzenia z władzą (król w czerwonej pelerynie, czerwone kamienie ozdabiające królewskie klejnoty), ale też energią, odwagą np. w podejmowaniu decyzji, miłością i namiętnością. Czerwone przyciski – typu „Zapisz się”, „Kup teraz” itd. służy wyróżnieniu treści, spośród innych informacji zawartych na stronie internetowej. To kolor najczęściej używany do zakomunikowania promocji, wyprzedaży.

 

Kolor niebieski w reklamie – spokój, zaufanie, wyciszenie, ale też innowacyjność, inteligencja, niezawodność, czystość. Symbolika koloru niebieskiego jest wykorzystywana przez firmy z branży technologicznej, farmaceutycznej, transportowej itd. Oczywiście nie każdy lek będzie miał niebieskie opakowanie – ale firma, która zdecyduje się na zastosowanie tej barwy, może pomóc w pozyskaniu większego grona odbiorców.

 

Symbolika koloru żółtego – barwa słońca oznacza radość, życie, optymizm, ciepło. To dobry kolor dla biur podróży, ale też przedsiębiorstw zajmujących się organizacją wolnego czasu.

 

Powyżej przedstawiliśmy krótką symbolikę kolorów podstawowych. Mieszanie barw, zestawianie ich na najróżniejsze sposoby, może powodować zmianę znaczenia. Mimo że czasem intuicyjnie potrafimy przypisać barwom odpowiednie cechy, to jednak dobieranie kolorów do reklamy wymaga odpowiedniej wiedzy.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Elektryk

    R11 Automation Sp. z o.o.   Niemcy, okolice Monachium   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   11 000 - 14 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online
    16 godz.
    Zakres obowiązków: montaż elementów instalacji elektrycznych; uruchamianie nowych maszyn, urządzeń linii zrobotyzowanych; analizowanie usterek, rozwiązywanie problemów technicznych; podłączanie czujników, falowników; rozciąganie kabli zgodnie z dokumentacją; budowa i montaż szaf sterowniczych;
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu seniora

    Sanapol Personal GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    16 godz.
    Wynagrodzenie od 2200 Euro netto / m-c. Praca na terenie całych Niemiec, od zaraz jak i również w późniejszych terminach. Rodzaj współpracy: Umowa o pracę na pełen etat na czas nieokreślony, Wymiar pracy: Pełen, 8 godzin dziennej pracy, Wymagany język niemiecki: Komunikatywny. Zakres...
  • Przedstawiciel Handlowy

    Lintegra Ławski Kropiwnicki Sp.k.   Warszawa, Bemowo    praca mobilna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 500 - 10 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    Zakres obowiązków: będziesz pozyskiwać nowych i klientów, będziesz opiekował się naszymi obecnymi klientami, będziesz dobierać rozwiązania dla klienta współpracując z naszym działem wsparcia lub naszymi dostawcami, będziesz przygotowywać oferty, negocjować warunki handlowe,...
  • Operator maszyn CNC z j. niemieckim

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 14 000 zł brutto/mies.  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Opis stanowiska: Obsługa tokarek/frezarek/giętarek/szlifierek, Ustawianie na maszynach, Wymiana narzędzi na maszynach, Monitorowanie maszyny, Kontrola jakości.
  • Spawacz z j. niemieckim

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 14 000 zł brutto/mies.  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Opis stanowiska: Spawanie konstrukcji stalowych; Spawanie metodą MAG lub WIG (zależy od umiejętności) Praca według rysunku technicznego; Obsługa różnych urządzeń w obrębie metalotechniki.
  • Lakiernik z j. niemieckim

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 14 000 zł brutto/mies.  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Opis stanowiska: Polerowanie, Montaż i demontaż części samochodowych bądź przemysłowych, Maskowanie, Zmiana i kontrola jakości, Prace polerskie, Poprawki lakiernicze.

Najnowsze artykuły

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Jakie wybrać rośliny do biura?

Jakie wybrać rośliny do biura?

Nie w każdym wnętrzu sprawdzi się ponadczasowa paprotka, nie wszędzie pasuje klasyczny fikus. W przyjaznym dla psów wnętrzu warto rozważyć palmę Areka, w biurze bez okien monsterę, a w open space choćby pachirę. Wiosna to dobry czas na znalezienie dla swojego biura nowej aranżacji roślinnej. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie roślin i jak stworzyć w swojej firmie zielone biuro.

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.