Jaką pracę wybrać? W obsłudze klienta czy w sprzedaży? Na dzisiejszym rynku pracy w wielu sytuacjach są to naczynia połączone. Pracownicy obsługi klienta w praktyce często prowadzą sprzedaż, a sprzedawcy zajmują się obsługą klienta. Jakie wyrażenia w ofercie pracy sygnalizuje, że prawdopodobnie na danym stanowisku będziesz zajmować się sprzedażą?
Najnowsze artykuły
KARIERA I ROZWÓJ zawiera setki porad kierowanych zarówno do pracowników, osób poszukujących pracy, jak i do pracodawców. Znajdziesz tu opinie ekspertów, interesujące wywiady, przystępne omówienie kwestii prawa pracy oraz liczne wskazówki i ciekawostki dotyczące szeroko pojętej tematyki zatrudnienia.
Poznaj pracodawców
Obsługa klienta czy sprzedaż?
Praca w call center – trampolina do kariery czy ślepy zaułek?
Przez lata praca w call center kojarzona była głównie z agresywną sprzedażą i narosło wokół niej wiele mitów. Mówi się, że to praca nisko płatna, bez przyszłości, kierowana głównie do studentów, a przede wszystkim, że to praca trudna, która polega na „wciskaniu” towaru klientom, którzy go nie potrzebują. Tymczasem współczesny telemarketing wygląda już zupełnie inaczej.
6 cech pracownika odpowiadającego za kontakt z klientem, których najbardziej poszukują pracodawcy
Podczas rekrutacji na stanowiska związane z kontaktem z klientem najważniejsze są umiejętności interpersonalne. Na co przede wszystkim stawiają pracodawcy? – Sprzedawcę powinna cechować chęć ciągłego doskonalenia swoich umiejętności – dodaje Anna Kałahurska, HR Team Manager Eastern Europe, beeline Poland Sp. z o.o.
Chcesz pracować z ludźmi? To praca dla Ciebie!
Praca w sprzedaży i obsłudze klienta zawsze była, jest i będzie – bo zawsze będą klienci, którymi trzeba się zająć. To również jedyny obszar zawodowy, w którym zatrudnienie może znaleźć każdy – niezależnie od wieku, wykształcenia, profilu zawodowego, doświadczenia – oczekiwania względem pracowników są różnorodne i każdy może znaleźć ofertę dla siebie. Warunkiem jest chęć pracy z ludźmi.
Polecani pracodawcy
3 oblicza pracy w sprzedaży
Przedstawiciel handlowy, doradca / kasjer i Account Manager to najpopularniejsze stanowiska związane ze sprzedażą. Jednak praca w tym obszarze niejedno ma imię, a obowiązki i kompetencje mogą się mocno różnić. Przedstawiamy 3 atrakcyjne zawody skoncentrowane na różnych kanałach dystrybucji i wymagające łączenia umiejętności handlowych z innymi, unikalnymi kompetencjami.
Czego uczy praca w sieciach handlowych?
Praca zespołowa, organizacja pracy, odporność na stres – to podstawowe kompetencje, które zdobywa pracownik sieci handlowych. O tym, jakie programy rozwojowe i możliwości oferują pracownikom sieci, opowiadają Małgorzata Buda, Kierownik ds. Rekrutacji z Tesco, Katarzyna Kosel, Dyrektor Personalny w Castorama Polska i Mariola Skolimowska, PR & Communications Manager z Netto sp. z o.o.
6 mitów na temat pracy w sieciach handlowych
Brak możliwości wyjścia na przerwę, nieprzestrzeganie prawa pracy, kasowanie na akord, mobbing – wokół pracy w sieciach handlowych narosło wiele mitów. A jaka jest rzeczywistość? – Sieci handlowe bardzo skrupulatnie przestrzegają Kodeksu pracy. Tylko w ten sposób można budować zaufanie i stabilny zespół – tłumaczy Katarzyna Kosel, Dyrektor Personalny w Castorama Polska.
Praca w sieciach handlowych – perspektywy i możliwości
Kto ma szansę na pracę w sieciach handlowych i jakie trzeba spełnić wymagania, by zostać zatrudnionym? – Generalnie chętnie zatrudnimy utalentowane osoby, które są mobilne i w niezbyt długiej perspektywie byłyby gotowe do objęcia nowych stanowisk, także kierowniczych – wyjaśnia Mariola Skolimowska, PR & Communications Manager z Netto.
Polecane oferty
-
Planista logistyki
GEDIA Poland Sp.z.o.o. Nowa Sól praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Manager / Managerka ds. Strategii Wellbeing
Benefit Systems SA Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnamenedżer umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat -
Spawacz / Spawaczka TIG/MIG
EU Workers Sp. z o.o. Niemcy, (północna Bawaria)pracownik fizyczny umowa o pracę pełny etat 16 000 - 20 000 zł brutto/mies. -
RETS Sp. z o.o. za 2 dni wygasakierownik/koordynator umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Kierownik / Kierowniczka Sekcji w Wydziale Infrastruktury IT
Bank Pocztowy S.A. Bydgoszcz praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
specjalista (mid) umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B pełny etat / część etatu aplikuj szybko aplikuj bez CV