Copywriter CV – jak napisać?

 
Copywriter CV – jak napisać?

Spis treści

Szukasz pracy jako copywriter? Jeśli nie masz doświadczenia w tym zawodzie, musisz wiedzieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze, popyt na teksty reklamowe, artykuły sponsorowane, profesjonalne wpisy blogowe jest ogromny, a oferty różnorodne – raczej nie będziesz mieć problemu ze znalezieniem zleceń. Po drugie jednak, konkurencja na rynku jest duży, a chętnych do podjęcia pracy copywritera przybyło szczególnie w ostatnich latach. Dlatego, jeśli szukasz stałej posady np. w agencji reklamowej, zadbaj o jak najepszy wygląd swojego CV. Wzory znajdziesz w internecie, musisz się jednak wyróżnić spośród setek podobnych kandydatur. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek, jak napisać CV do pracy oraz gdzie znaleźć dobry i darmowy kreator CV.

 

CV copywriter – co powinno zawierać?

 

Jak napisać CV? Pamiętaj, że curriculum vitae to dokument formalny, musi mieć więc ściśle określoną strukturę. Być może masz pokusę, by zaskoczyć pracodawcę oryginalnością, niemniej jeśli chodzi o CV, warto trzymać się ustalonych ram. Możesz pochwalić się kreatywnością, przygotowując dodatkowo aplikację w niestandardowym formacie – np. jako grę, filmik czy animację. W tym przypadku warto dołączyć do zgłoszenia również klasyczne CV. 

 

Wielu początkujących copywriterów popełnia również błąd nadmiernej „kwiecistości” językowej. Pamiętaj, że dobrze napisany tekst to niekoniecznie taki, w którym przy każdym rzeczowniku stoi przymiotnik. Internauci, konsumenci często preferują proste przekazy, zawiłe metafory to dziedzina literatury. Co więcej, dobry copywriter powinien potrafić dostosować język do okoliczności. Pamiętaj o tych zasadach w trakcie tworzenia dokumentów aplikacyjnych! W CV posługuj się językiem formalnym – zwięzłym i informacyjnym. Niech przemawiają za Tobą fakty – doświadczenie, osiągnięcia, cechy, jakie posiadasz. 

 

Co zatem musi zawierać życiorys zawodowy? Standardowe elementy tego dokumentu to:

 

  • dane kandydata – imię i nazwisko, telefon, adres korespondencyjny, opcjonalnie zdjęcie,

  • podsumowanie zawodowe (opcjonalnie),

  • doświadczenie zawodowe, 

  • wykształcenie, 

  • informacja o znajomości języków obcych, 

  • umiejętności zawodowe oraz dodatkowe, 

  • zainteresowania (opcjonalnie), 

  • klauzula RODO. 

 

Copywriter CV – jaki kreator CV wybrać?

 

Liczne wzory CV znajdziesz w sieci. Nie kopiuj treści! Wybierz natomiast prosty w obsłudze generator tego dokumentu. Kreator CV za darmo jest dostępny na praca.pl – jest dostępny dla zalogowanych użytkowników (wystarczy założyć bezpłatne konto). Dzięki temu programowi nie musisz tworzyć życiorysu od podstaw w edytorze tekstów. Wystarczy, że uzupełnisz swoje dane, a dokument wygeneruje się automatycznie. 

 

Przykładowa treść CV copywritera do wypełnienia w kreatorze:

 

Katarzyna Nowak

tel.: 000 000 000

e-mail: katarzynanowak@xxx.pl

 

PODSUMOWANIE ZAWODOWE 

Moje dwie pasje to pisanie oraz świat reklamy. Jestem osobą samodzielną, rozumiem, czym jest deadline oraz praca z klientem. Z wyróżnieniem ukończyłam kierunek studiów dziennikarstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim, a następnie studia podyplomowe na kierunku marketing i kreatywna reklama na Uniwersytecie Pedagogicznym.

 

DOŚWIADCZENIE

08.2021-11.2021    staż w portalu o tematyce rozrywkowej Xxx.pl

04.2021-07.2021    praktyki studenckie w Agencji Reklamowej Xxx w Krakowie

 

EDUKACJA

10.2019-06.2022   Marketing i reklama, studia magisterskie, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie

10.2015-06.2012    Dziennikarstwo, studia licencjackie, Uniwersytet Jagielloński

 

JĘZYKI

Język angielski – poziom zaawansowany

 

UMIEJĘTNOŚCI

Umiejętność tworzenia tekstów wszelkiego rodzaju: notatek informacyjnych, artykułów sponsorowanych, wywiadów, obszernych artykułów przekrojowych, sloganów, wpisów blogowych

Znajomość podstaw SEO

Znajomość podstawowych technik marketingu internetowego

Doskonała znajomość programów z pakietu MS Office

Umiejętność prowadzenia blogów firmowych, profili firm w mediach społecznościowych

Doskonała znajomość przepisów prawa z zakresu ochrony praw autorskich

 

DODATKOWE UMIEJĘTNOŚCI

Prawo jazdy kat. B

Umiejętność pracy z klientem

Bardzo dobrze rozwinięte zdolności interpersonalne, zdolności negocjacyjne

Wysoka kultura osobista

Umiejętność pracy pod presją czasu

Odpowiedzialność i terminowość

Dyspozycyjność

 

ZAINTERESOWANIA

Taniec współczesny

Jeździectwo

Skandynawskie kryminały 

 

Kreator CV na praca.pl automatycznie dodaje klauzulę dotyczącą zgody na przetwarzanie danych osobowych w czasie rekrutacji. Możesz ją zmienić, zależnie od własnych preferencji. 


Pamiętaj, że wielu pracodawców wymaga od copywriterów nadesłania również listu motywacyjnego oraz próbek tekstów. Nie pomijaj tych elementów. Zadbaj o to, by Twoja aplikacja była spójna, zindywidualizowana pod kątem konkretnego pracodawcy. Zanim wybierzesz się na rozmowę kwalifikacyjną, zastanów się także nad bardzo istotną kwestią – wyceną pracy copywritera. Przygotuj odpowiedź na pytanie, ile chcesz zarabiać. Powodzenia!

Więcej artykułów "CV / Życiorys"

Polecane oferty