Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
5 pomysłów na promocję firmy w walentynki

5 pomysłów na promocję firmy w walentynki

 
5 pomysłów na promocję firmy w walentynki

Walentynki to dobra okazja na promocję firmy i dotarcie do różnych grup odbiorców. Serduszka i czerwone akcenty to już standard, do którego konsumenci są przyzwyczajeni – co z jednej strony jest korzystne z uwagi na jasny przekaz, a z drugiej może powodować tzw. banner blindness. Przedsiębiorca ma jednak znacznie więcej możliwości wykorzystania święta zakochanych do reklamy firmy w internecie lub w jej siedzibie stacjonarnej. Sprawdź, jaki marketing mogą być skuteczne i dobierz metody do potrzeb Twojej firmy.

 

Spis treści

Dlaczego warto pomyśleć o promocji firmy z okazji walentynek?

 

Walentynki obchodzone są w wielu krajach na świecie 14 lutego – jak wiemy, również w Polsce święto zakochanych cieszy się ogromną popularnością. W 2025 roku walentynki wypadają w piątek. Nie bez powodu jest to jedno z najbardziej lubianych świąt – wywołuje pozytywne emocje, skłania do myślenia o bliskich osobach w naszym życiu. Tego dnia chętnie wymieniamy się też prezentami – tradycyjnie są to czekoladki, kwiaty bądź biżuteria, często z motywem serca bądź kupidyna. Jakie znaczenie ma to bądź co bądź bardzo osobiste święto dla strategii marketingowej firm?

 

Odpowiedź jest prosta: ogromne. Dla dużej części konsumentów walentynki stanowią istotny dzień w roku, dlatego przedsiębiorstwa odpowiadając na ich potrzeby, przygotowują oferty sprzedażowe produktów, które mogą stanowić prezenty walentynkowe.

 

  • Sprzedaż produktów jako prezenty walentynkowe

 

Tutaj możliwości jest kilka. Standardowo wiele firm przygotowuje szatę graficzną z motywem serc, kupidynów itp. dla produktów z limitowanych walentynkowych serii.

 

Można także zwiększyć sprzedaż, proponując swoim grupie docelowej produkty personalizowane. Taka personalizacja sprawi, że dany produkt będzie stanowić doskonały prezent walentynkowy. Decydując się na personalizację produktów, należy stworzyć jak najprostszą instrukcję dla klientów, jak jej dokonać.

 

  • Wskazówki marketingowe na walentynki dla Twojej firmy

 

Dzień ten stwarza zarazem szansę na promocję własnej marki. Dobrym pomysłem jest chociażby przypomnienie klientom, do jakich wartości odwołuje się firma, jakie postawy chce promować np. za pomocą przygotowanej specjalnie na walentynki kampanii społecznej.

 

W obecnych czasach opcji jest wiele, od rolek w mediach społecznościowych i szybkich filmików na TikToku czy YouTube bądź innej platformie, po bardziej rozbudowane kampanie promocyjne online i reklamy telewizyjne. Pamiętaj, że nie zawsze potrzebujesz wysokich nakładów finansowych, by przygotować atrakcyjny filmik wyrażający istotne dla firmy wartości. Internauci poszukują treści autentycznych, w których np. wypowiadają się rzeczywiści pracownicy firmy czy osoby z nią związane, a nie aktorzy odczytujący skrypt. Obie opcje mają swoje zalety i warto pomyśleć o różnorodnych formach promocji, niemniej hasło „autentyczność" w 2025 roku powinno zapaść nam głęboko w pamięć.

 

Co jeszcze warto przygotować dla swoich klientów? Poniżej kilka propozycji.

 

5 pomysłów na promocję firmy w Walentynki

 

  • Konkursy z nagrodami

 

Konkursy promocyjne mogą mieć różny charakter. Istotne, by jeszcze przed ogłoszeniem konkursu przygotować regulamin, który zostanie udostępniony klientom. Zasady wygranej powinny być jasne i nie mogą nikogo dyskryminować – jest to ważne zarówno z uwagi na kwestie prawne, jak i wizerunkowe. Kiepsko przeprowadzony konkurs walentynkowy może bardziej zaszkodzić firmie niż jej pomóc. Pytanie konkursowe lub zadanie powinno być oczywiście związane ze świętem zakochanych.

 

Najłatwiej jest organizować konkursy internetowe, na przykład na profilu firmy na portalu społecznościowym. Informacja o konkursie powinna znaleźć się zarazem na stronie firmowej. Konkurs musi w jakiś sposób angażować internautów, zachęcać ich do udostępniania informacji o zabawie innym użytkownikom. Konkursy nie powinny być zbyt łatwe (w myśl zasady, że bardziej pragniemy rzeczy mniej dostępnych), ale zbyt skomplikowane zadanie również działa odstraszająco.

 

Co z nagrodą? Tutaj mamy wiele możliwości, np. jeden wartościowy przedmiot czy usługa kojarząca się z tym romantycznym dniem, kilka tańszych, rzeczy o wartości symbolicznej, produkty limitowane. Nagroda powinna trafić do osoby, która udzieliła najlepszej odpowiedzi, najlepiej wykonała jakieś zadanie, a więc wykazała się jakaś wiedzą, umiejętnościami, talentem.

 

Nie zapomnij, że konkurs i loteria z nagrodami to dwie różne rzeczy! Przyznawanie nagród w sposób losowy jest możliwe, ale wymaga opodatkowania, uzyskania zezwolenia od dyrektora izby administracji skarbowej (wniosek składa się 2 miesiące przed planowaną loterią) i zastosowania się do przepisów dotyczących gier losowych (tj. Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych). 

 

 

  • Dedykowana podstrona walentynkowa 

 

Jeśli Twoja firma ma własną witrynę, możesz na potrzeby świąt i różnych okoliczności tworzyć dla niej podstrony. Walentynkowa podstrona może na przykład zawierać produkty lub usługi związane z poszukiwanymi w tym okresie zagadnieniami, takimi jak prezent na walentynki, propozycje świętowania we dwoje, konkursy walentynkowe. Ciekawym i angażującym pomysłem jest publikacja bardziej osobistych historii, którymi zechcieli podzielić się np. pracownicy firmy, kontrahenci, celebryci, eksperci lub inne osoby współpracujące z firmą.

 

Nie zapominaj, że sprawnie prowadzony marketing internetowy przyczynia się do zwiększenia zysków. Przyciąga klientów, wypracowanie mechanizmów utożsamiania się z marką (np. dzięki promowaniu określonych wartości na stronie czy poprzez inne kanały). Ponadto pozwala na uzyskanie natychmiastowej informacji zwrotnej. Internauci chętniej niż klienci stacjonarnych sklepów dzielą się opiniami na temat obsługi, asortymentu czy ogólnego wrażenia po kontakcie z firmą. Warto ich do tego zachęcić, tworząc ankiety i przypominając o możliwości dodania oceny np. poprzez mailing.

 

Walentynki są doskonałą sposobnością do promocji lokalnej firmy poprzez nawiązania bardziej angażującej relacji z klientem. Jest to święto o charakterze osobistym, wyzwala pozytywne emocje, skłania do angażujących reakcji, np. dzielenia się własnymi historiami. Warto zachęcić do tego np. w swoich mediach społecznościowych poprzez zadawanie pytań, filmiki, grafiki, ankiety.

 

  • Zniżki dla klientów

 

Konsumenci kochają obniżki cen. Okolicznościowe rabaty wcale nie muszą oznaczać mniejszych przychodów dla firmy w danym miesiącu, gdyż mnóstwo osób jest skłonnych dokonać większych zakupów, gdy widzi promocję, niż w zwykłym okresie, w którym obowiązują regularne ceny.

 

Jak sprawić, by walentynki były okazją do zwiększenia obrotów i przyciągnięcia nowych klientów? Często stosuje się mechanizm polegający na limitowaniu oferty. Przykładowo, zniżki walentynkowe mogą być przeznaczone np. tylko dla klientów firmy (tj. zarejestrowanych np. na stronie internetowej, subskrybujących newsletter, mających specjalną aplikację na telefonie). Osoba, która zobaczy atrakcyjny produkt będący doskonałym prezentem walentynkowym, żeby go kupić, będzie musiała się zarejestrować czy pobrać aplikację. Przy okazji zakupu stanie się więc klientem firmy, który potencjalnie również w przyszłości skorzysta z jej oferty. Skoro już aplikacja jest pobrana albo zapisało się do newslettera, to dlaczego nie sprawdzić, co jeszcze ciekawego ma dana firma w ofercie?

 

Nie mamy jeszcze aplikacji, newslettera albo z uwagi na cele strategiczne chcemy dotrzeć z kampanią marketingową do jak najszerszej grupy? Zniżki walentynkowe mogą być oczywiście także przeznaczone dla każdego, kto odwiedzi sklep, punkt usługowy, witrynę internetową przedsiębiorstwa. 

 

Oferując obniżkę cen warto podkreślić, że obowiązuje ona jedynie w konkretnym okresie (np. w walentynki, w „walentynkowy weekend", przez tydzień okołowalentynkowy, przez miesiąc itp.). Limit czasowy często działa bowiem mobilizująco na osoby, które wahają się, czy skorzystać z oferty.

 

  • Artykuły sponsorowane dla Twojej marki

 

Artykuły sponsorowane w internecie są obecnie bardzo rozpowszechnioną formą content marketingu. Ich celem jest przyjazne dla użytkownika, to znaczy nienachalne reklamowanie usługi, produktu albo marki. Taka reklama w internecie pomaga budować pozytywny wizerunek firmy. Konsument uzyskuje interesującą, angażującą treść, element reklamowy jest mało widoczny i nie stanowi głównego tematu publikacji.

 

Walentynkowe artykuły sponsorowane mogą być zamieszczane na blogach, witrynach internetowych, publikowane w mediach społecznościowych. Istotne jest to, by rzeczywiście miały rys związany z celebracją święta – warto jeszcze raz podkreślić, że reklama nie może być agresywna, musi pojawić się niejako mimochodem.

 

Jakich tematów może dotyczyć walentynkowy artykuł sponsorowany? Miłości, przyjaźni, okazywania sobie ciepła, pomocy, wsparcia – wobec członków rodziny, przyjaciół, ale też na przykład czworonożnych pupili. Również zagadnienia pomocy potrzebującym, akcji charytatywnych czy nawet ochrony przyrody nie odbiegają daleko od tematu święta miłości – miłość można omawiać w różnych kontekstach, co daje szerokie pole do popisu dla przedsiębiorstw z naprawdę różnych branż.

 

Oczywiście można postawić na bardziej tradycyjne tematy. Prosty przykład – właściciel sklepu z kosmetykami może zlecić artykuł dotyczący kosmetyków jako atrakcyjnych upominków walentynkowych. Sklep sportowy może przygotować ofertę odzieżową / sprzętową do uprawiania sportu we dwoje, angażując przy okazji do współpracy znane pary sportowców, którzy w tekście dzielą się swoimi doświadczeniami. Perfumeria nawiązuje współpracę z blogerem specjalizującym się w perfumach, który przygotowuje tekst na temat najlepszych propozycji zakupowych na walentynki, i tak dalej.

 

  • Kampania walentynkowa w social mediach

 

Z roku na rok obserwuje się coraz większe znaczenie social mediów w biznesie. Narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku, Instagramie, TikToku czy LinkedIn pozwalają na dotarcie do ogromnej liczby osób i zaprezentowanie im oferty. W okresie okołowalentynkowym – jednak nie zbyt wcześnie – warto zadbać o to, by reklamy nawiązywały tematycznie do święta zakochanych. Dotyczy to w szczególności sklepów, których asortyment może być traktowany jako pomysł na prezent z okazji walentynek.

 

Czytaj takżeMoje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

 

5 najlepszych pomysłów na promowanie firmy w walentynki – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Kiedy zacząć kampanię reklamową z okazji walentynek?

 

Miesiąc wcześniej, dwa tygodnie wcześnie, tydzień wcześniej – nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, kiedy rozpocząć marketing walentynkowy. Warto jednak dać klientom trochę czasu na zapoznanie się z ofertą i zakup prezentów walentynkowych. Specjalna oferta może dotyczyć również samego dnia walentynek.

 

  • Jakie są najlepsze sposoby na marketing walentynkowy?

 

Wiele firm stawia na produkty z motywem serc i kupidyna, specjalne oferty walentynkowe, limitowane produkty, personalizowane prezenty. Dobrym sposobem na promowanie marki są także kampanie, w których podkreśla się wartości firmy, nawiązując przy tym do święta zakochanych. Sposobów jest wiele, np. filmiki promocyjne, artykuły sponsorowane, konkursy walentynkowe, specjalny newsletter.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Psycholog szkolny

    Prywatna Szkoła Podstawowa w Łodzi   Łódź, ul. Tuszyńska 31    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę / kontrakt B2B  część etatu   6 800 - 8 800 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Obowiązki: wsparcie uczniów, nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów związanych z rozwojem emocjonalnym dziecka; diagnozowanie stanu pacjentów oraz sporządzanie stosownej dokumentacji; uczestnictwo w szkoleniach i współpraca z zespołem wychowawców; prowadzenie warsztatów dla...
  • WOVU Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa zlecenie / kontrakt B2B  część etatu / tymczasowa/dodatkowa   100,00 - 130,00 zł / godz. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Oczekujemy: doświadczenia w udzielaniu pomocy w przynajmniej jednym z obszarów: pomoc indywidualna osobom dorosłym, dzieciom i ich rodzicom, pomoc indywidualna dzieciom i ich rodzinom, pomoc w zakresie seksuologii, terapia par i małżeństw, terapia uzależnień, doświadczenia w diagnostyce...
  • Specjalista / Specjalistka ds. bezpieczeństwa maszyn

    CP Engineering Services Sp. z o.o.   Sosnowiec    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   4 666 - 8 317 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Masz umysł analityczny, interesujesz się techniką i chcesz zdobywać doświadczenie w realnych projektach przemysłowych? Świetnie! W naszym zespole czeka na Ciebie miejsce. Czym będziesz się zajmować? Tworzeniem i opracowywaniem raportów oraz dokumentacji technicznej; Uczestniczeniem w...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Projektów Technicznych

    CP Engineering Services Sp. z o.o.   Sosnowiec    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   4 666 - 8 317 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: wspieranie zespołu projektowego w tworzeniu raportów i dokumentacji; udział w ocenach i audytach technicznych urządzeń; redagowanie i opracowywanie dokumentów w programach Word, Excel i PowerPoint; realizacja zadań powierzonych przez przełożonego w terminowy sposób;
  • Projektant Interfejsów Mobilnych

    AIBY   Warszawa    praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: tworzenie atrakcyjnych, funkcjonalnych interfejsów aplikacji mobilnych, opracowywanie i testowanie rozwiązań projektowych we współpracy z zespołem UX, ścisła kooperacja z Product Ownerami i zespołami technicznymi przy wdrażaniu projektów, rozwój wytycznych wizualnych i...
  • Kierowca Autobusu

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź naszą polską stronę internetową: https://www.vgbreitenbach.pl Prowadzenie autobusu na liniach, ze sprzedażą biletów. Zakres obowiązków: Przewóz osób na trasach miejskich i podmiejskich na terenie Niemiec. Sprzedaż biletów. Kontrola pojazdu przed...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?