Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym?

Jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym?

 
Jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym?

Masz pomysł na biznes rodzinny, ale nie wiesz jak trafić do klientów, chcesz dotrzeć do lokalnej społeczności, ale nikt nie rozpoznaje twojej marki? Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, jak dać się poznać w wybranym obszarze.

 

Aktualna strona internetowa

 

Podstawowym narzędziem informowania klientów o produktach danej firmy, oprócz sklepu stacjonarnego, jest strona internetowa. Dlatego konsument musi widzieć, iż dana witryna jest aktualna – zawiera wpisy odnośnie aktualnych świąt, wprowadzane są promocje, informacje o zleceniach, opinie od zadowolonych klientów itd. Warto pamiętać, że wizerunek firmy w internecie powinien być spójny z tym przedstawianym na innych nośnikach – wspólne logo, hasło, kolorystyka budują poczucie silnego, stabilnego przedsiębiorstwa.

 

Dobrze jest zadbać także o to, by adres (fizyczny oraz internetowy) pojawiał się na mapach internetowych, odwiedzanych przez użytkowników. Również na własnym portalu można umieścić odnośnik do mapy.

 

Responsywna strona WWW

 

Należy pamiętać, że konieczne jest dostosowanie każdej formy przekazu (np. sklepu internetowego, portalu o naszym przedsiębiorstwie) do nośników dostępnych na rynku. Responsywna strona internetowa to taka, która będzie czytelna na tablecie, w smartfonie czy w przypadku korzystania z laptopa lub komputera stacjonarnego. Tekst się nie rozbiegnie, zdjęcia wyświetlą się w dobrej jakości, a menu będzie intuicyjnie łatwo dostępne.

 

Prowadzenie social mediów

Marketing internetowy opiera się również na prowadzeniu social mediów. Portale społecznościowe są dzisiaj potężnym narzędziem komunikacyjnym. Dzięki założeniu firmowego profilu po pierwsze zyskamy na wiarygodności. Posiadanie konta to już standard, a ten kto go nie spełnia, może wzbudzać wątpliwości, np. co do legalności istnienia firmy i proponowanych transakcji.

 

Media społecznościowe to jednak przede wszystkim dobry sposób na nawiązywanie kontaktów, badania opinii, nastrojów i tendencji panujących wśród konsumentów. By nawiązać relacje z lokalną grupą docelową, wystarczy dołączyć się do odpowiednich grup i prowadzić interesujące dyskusje. Nie inwestujemy wtedy żadnych pieniędzy, a zyskujemy zaufanie społeczności, do której chcemy dotrzeć z naszym produktem. Jeśli w wypowiedziach odnosimy się do lokalnych wydarzeń, miejsc, inwestycji, powoli sami stajemy się częścią danej wspólnoty.

 

Reklamy w wyszukiwarce

 

Aby skutecznie zapaść w pamięć konsumentów, dobrym rozwiązaniem jest reklama w wyszukiwarkach. Kiedy wpisujemy daną frazę w wyznaczone do tego pole, zanim pojawią nam się konkretne strony, to pierwsze wyniki przyjmują postać reklam. Za pomocą Google Ads wybieramy konkretne słowa kluczowe, pod którymi wyświetli się informacja o naszej firmie – np. sprzątanie Praga Południe, domki nad morzem, jacht na Mazurach.


Należy oczywiście pamiętać, że może być więcej „chętnych” firm na konkretne frazy, zastanówmy się więc, które są najbardziej korzystne. Jest to już rozwiązanie płatne, ale z drugiej strony bardzo precyzyjne.

 

Pozycjonowanie strony

 

Możemy także zadbać o to, by pod reklamami, w tak zwanych naturalnych wynikach wyszukiwania, informacja o naszym portalu wyświetlała się jak najwyżej. Proces ten nosi nazwę pozycjonowania stron. Prowadzi się działania, które zmieniają pozycję naszej witryny. Oczywiście im wyżej, tym lepiej.

 

Użytkownik z reguły ogranicza swój wybór do kilku początkowych pozycji z listy, na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Aby osiągnąć najlepsze miejsca, pozycjoner przeprowadza tzw. audyt SEO witryny, optymalizuje stronę i dba o rozbudowaną sieć linkowań.

 

Dbanie o wizerunek firmy

 

Projektowanie stron internetowych, pozycjonowanie ich, prowadzenie social media – jeśli mamy czas oraz sposobność, to możemy zrobić to sami. Natomiast jeżeli budowanie wizerunku firmy w internecie nie jest dla nas do końca jasne, zlećmy je agencji interaktywnej.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • AMEX
    specjalista (mid)  kontrakt B2B  pełny etat   8 000 - 10 000 zł netto (+VAT)/mies.  Szukamy 4 pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Budowa i obsługa rynku na podległym terenie. Branża budowlana - technika mocowań i wierceń.
  • Specjalista / Specjalistka ds. kluczowych klientów

    Tchibo Warszawa Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Zakres Obowiązków Pomoc Key Account Managerom w codziennych kontaktach z kluczowymi klientami i koordynacji działań promocyjnych/rozliczeń. Zarządzanie procesami administracyjnymi (umowy, dekretacja faktur w SAP). Tworzenie kompleksowych raportów, analiz i prezentacji na potrzeby wewnętrzne...
  • Specjalistka / Specjalista ds. Przygotowania Ofert Technicznych (Energetyka)

    Jww Invest S. A.   Katowice   
    specjalista mid / senior / junior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 500 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Miejsce pracy: Katowice Zadania: Tworzenie ofert dla sektora energetycznego – głównie w zakresie kotłowni, sieci rurociągowych i instalacji przemysłowych; Analiza wymagań technicznych oraz wsparcie w tworzeniu harmonogramów i kalkulacji kosztów; Współpraca z działem sprzedaży i...
  • Specjalista/Specjalistka ds. Marketingu ze znajomością j. rosyjskiego i ukraińskiego

    ManyHr   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  kontrakt B2B  pełny etat   10 000 - 15 000 zł netto (+VAT)/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Twoje Główne Zadania Prowadzenie i realizacja strategii marketingowych. Planowanie i raportowanie kampanii płatnych (Meta Ads, Google Ads). Tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji (LinkedIn, Instagram) – content, komunikacja, moderacja. Tworzenie materiałów marketingowych/promocyjnych:...
  • Kierownik Projektu branża elektryczna

    Mad-Tech sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / ekspert / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   8 000 - 14 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Opis stanowiska Koordynacja budowy, weryfikacja zapotrzebowania na materiały, sprzęt, zasoby ludzkie. Sporządzanie wycen instalacji elektrycznych i teletechnicznych. Sprawdzanie poprawności, jakości oraz postępu realizacji robót pod względem zgodności z dokumentacją techniczną....
  • Cieśla - Monter szalunków

    Bilfinger   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Twój zakres obowiązków Montaż i demontaż różnych systemów szalunkowych. Stosowanie dokumentacji technicznej do budowania konstrukcji systemowych.

Najnowsze artykuły

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze jest bardzo duże, dlatego kandydaci zwykle nie mają problemów ze znalezieniem posady. Jendak jeśli chcesz zatrudnić się w konkretnej placówce, a ta aktualnie nie prowadzi naboru – wykonaj pierwszy krok i złóż w niej podanie o pracę. Jak stworzyć dokument, który podkreśli Twoje umiejętności i cechy charakteru cenne w tego rodzaju pracy?