Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym?

Jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym?

 
Jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym?

Masz pomysł na biznes rodzinny, ale nie wiesz jak trafić do klientów, chcesz dotrzeć do lokalnej społeczności, ale nikt nie rozpoznaje twojej marki? Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, jak dać się poznać w wybranym obszarze.

 

Aktualna strona internetowa

 

Podstawowym narzędziem informowania klientów o produktach danej firmy, oprócz sklepu stacjonarnego, jest strona internetowa. Dlatego konsument musi widzieć, iż dana witryna jest aktualna – zawiera wpisy odnośnie aktualnych świąt, wprowadzane są promocje, informacje o zleceniach, opinie od zadowolonych klientów itd. Warto pamiętać, że wizerunek firmy w internecie powinien być spójny z tym przedstawianym na innych nośnikach – wspólne logo, hasło, kolorystyka budują poczucie silnego, stabilnego przedsiębiorstwa.

 

Dobrze jest zadbać także o to, by adres (fizyczny oraz internetowy) pojawiał się na mapach internetowych, odwiedzanych przez użytkowników. Również na własnym portalu można umieścić odnośnik do mapy.

 

Responsywna strona WWW

 

Należy pamiętać, że konieczne jest dostosowanie każdej formy przekazu (np. sklepu internetowego, portalu o naszym przedsiębiorstwie) do nośników dostępnych na rynku. Responsywna strona internetowa to taka, która będzie czytelna na tablecie, w smartfonie czy w przypadku korzystania z laptopa lub komputera stacjonarnego. Tekst się nie rozbiegnie, zdjęcia wyświetlą się w dobrej jakości, a menu będzie intuicyjnie łatwo dostępne.

 

Prowadzenie social mediów

Marketing internetowy opiera się również na prowadzeniu social mediów. Portale społecznościowe są dzisiaj potężnym narzędziem komunikacyjnym. Dzięki założeniu firmowego profilu po pierwsze zyskamy na wiarygodności. Posiadanie konta to już standard, a ten kto go nie spełnia, może wzbudzać wątpliwości, np. co do legalności istnienia firmy i proponowanych transakcji.

 

Media społecznościowe to jednak przede wszystkim dobry sposób na nawiązywanie kontaktów, badania opinii, nastrojów i tendencji panujących wśród konsumentów. By nawiązać relacje z lokalną grupą docelową, wystarczy dołączyć się do odpowiednich grup i prowadzić interesujące dyskusje. Nie inwestujemy wtedy żadnych pieniędzy, a zyskujemy zaufanie społeczności, do której chcemy dotrzeć z naszym produktem. Jeśli w wypowiedziach odnosimy się do lokalnych wydarzeń, miejsc, inwestycji, powoli sami stajemy się częścią danej wspólnoty.

 

Reklamy w wyszukiwarce

 

Aby skutecznie zapaść w pamięć konsumentów, dobrym rozwiązaniem jest reklama w wyszukiwarkach. Kiedy wpisujemy daną frazę w wyznaczone do tego pole, zanim pojawią nam się konkretne strony, to pierwsze wyniki przyjmują postać reklam. Za pomocą Google Ads wybieramy konkretne słowa kluczowe, pod którymi wyświetli się informacja o naszej firmie – np. sprzątanie Praga Południe, domki nad morzem, jacht na Mazurach.


Należy oczywiście pamiętać, że może być więcej „chętnych” firm na konkretne frazy, zastanówmy się więc, które są najbardziej korzystne. Jest to już rozwiązanie płatne, ale z drugiej strony bardzo precyzyjne.

 

Pozycjonowanie strony

 

Możemy także zadbać o to, by pod reklamami, w tak zwanych naturalnych wynikach wyszukiwania, informacja o naszym portalu wyświetlała się jak najwyżej. Proces ten nosi nazwę pozycjonowania stron. Prowadzi się działania, które zmieniają pozycję naszej witryny. Oczywiście im wyżej, tym lepiej.

 

Użytkownik z reguły ogranicza swój wybór do kilku początkowych pozycji z listy, na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Aby osiągnąć najlepsze miejsca, pozycjoner przeprowadza tzw. audyt SEO witryny, optymalizuje stronę i dba o rozbudowaną sieć linkowań.

 

Dbanie o wizerunek firmy

 

Projektowanie stron internetowych, pozycjonowanie ich, prowadzenie social media – jeśli mamy czas oraz sposobność, to możemy zrobić to sami. Natomiast jeżeli budowanie wizerunku firmy w internecie nie jest dla nas do końca jasne, zlećmy je agencji interaktywnej.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Pracownik produkcji

    GS Elektroanlagenmontage GmbH   Niemcy, Krefeld   
    pracownik fizyczny  kontrakt B2B  pełny etat   12 390 - 18 390 zł netto (+VAT)/mies.  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Montaż instalacji elektrycznych w taborze kolejowym. Cięcie i obróbka kabli. Produkcja i instalacja wiązek kablowych. Konfekcjonowanie kabli i złączy.
  • Lekarz weterynarii (laboratorium)

    Praca.pl   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: wykonywanie badań laboratoryjnych z zakresu hematologii i cytologii; telefoniczne konsultacje wyników z lekarzami zlecającymi; wskazywanie kierunku dalszej diagnostyki i doradztwo kliniczne; współpraca z innymi działami laboratorium; dbałość o dokumentację badań i jakość wyników.
  • Centrum Psychoterapii i Coachingu Synergia
    specjalista mid / senior / ekspert  kontrakt B2B  część etatu  Szukamy 2 pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: udzielanie pomocy psychologicznej osobom dorosłym lub młodzieży w formie spotkań gabinetowych; współtworzenie przyjaznego środowiska terapeutycznego wraz z innymi specjalistami; udział w spotkaniach rozwojowych i superwizjach grupowych; opcjonalne zaangażowanie w wydarzenia...
  • Pracownik montażu fasad i elewacji przemysłowych

    MM Industriemontage.de   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: Osoba zatrudniona będzie odpowiedzialna za montaż fasad i elewacji na obiektach przemysłowych, w tym dachów z blachy trapezowej oraz płyt warstwowych. Praca z elektronarzędziami oraz na wysokości.
  • Spedytor Międzynarodowy Chłodniczy

    Eurreco Logistics   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Kompleksowa obsługa zleceń spedycyjnych, Optymalizacja kosztów spedycyjnych, Wycena transportów międzynarodowych, Pozyskiwanie przewoźników, Utrzymywanie relacji z obecnymi klientami firmy, Współpraca z działem handlowym w kierunku pozyskania i obsługi nowych klientów.
  • Spedytor Transportu Międzynarodowego

    Eurreco Logistics   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    planowanie i koordynowanie transportów międzynarodowych, przygotowywanie ofert i kalkulacji kosztów przewozów, współpraca z klientami, przewoźnikami oraz działem handlowym, kontrola realizacji zleceń i rozwiązywanie bieżących problemów operacyjnych, dbanie o efektywność kosztową i...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?