Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Banner blindness: definicja, jak zapobiegać?

Banner blindness: definicja, jak zapobiegać?

 
Banner blindness: definicja, jak zapobiegać?

Banery reklamowe stały się tak powszechne zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w sieci, że wiele osób już ich nie zauważa. Na czym dokładnie polega zjawisko tzw. banner blindness? Jakie ma znaczenie dla kampanii reklamowych?

 

Banner blindness: co to jest?

 

Banner blindness, czyli dosłownie: ślepota banerowa, to mechanizm polegający na nieskupianiu uwagi na treściach reklamowych w otaczającej przestrzeni, na stronach internetowych. Konsument świadomie lub odruchowo ignoruje banery, np. zamyka wyskakujące okienka z reklamami, przewija witrynę internetową w dół, by pominąć reklamę i przejść do innych informacji.

 

Bannery: dlaczego ich nie zauważamy?

 

Maksymalną liczbę szyldów reklamowych w przestrzeni miejskiej zwykle regulują przepisy. Tego typu ograniczenia nie funkcjonują jednak w sieci. Banery internetowe są istotnym elementem większości nowoczesnych kampanii reklamowych. Można je spotkać niemal w każdej witrynie, w mediach społecznościowych.

 

Powszechność banerów online doprowadziła do tego, że wielu użytkowników sieci zaczęło odbierać je jako nachalne i niepożądane. Powszechne w użyciu stały się na przykład nakładki na wyszukiwarki blokujące wyskakujące okienka z reklamami.

 

Banery u wielu osób budzą irytację, i to niezależnie od tego, czy ich odbiorcy są klientami sklepu, czy też nie. W efekcie internetowy plakat reklamowy jest jedną z najczęściej ignorowanych lub celowo pomijanych elementów kampanii reklamowej firmy.

 

Banner blindness: jak ją wyeliminować?

 

Czy to znaczy, że korzystanie z banerów w sieci jest niewłaściwą metodą komunikacji firmy z klientem? Niekoniecznie. Wiele zależy od tego, gdzie umieszcza się reklamę własnej marki. Istotne jest w szczególności to, by dany baner trafiał do ściśle określonej grupy docelowej – potencjalnych nabywców danego produktu czy usługi. Ważnym zadaniem w czasie opracowywania nowoczesnej reklamy dla firmy jest umiejętność właściwego klasyfikowania grup klientów.

 

Kluczowa jest także zawartość baneru. Internauta będzie mniej skłonny zignorować banner, jeśli wraz z treścią reklamową, logiem firmy plakat będzie zawierał np. interesującą informację, ciekawostkę, humorystyczny obrazek. Reklama produktu w sieci powinna być zaskakująca, zabawna lub przykuwająca uwagę w inny sposób.

 

Zjawisko banner blindness można zminimalizować – wymaga to jednak starannego przygotowania strategii reklamowej. Zwrócenie się do profesjonalnej agencji marketingowej może się jednak bardzo opłacić.

 

Szukasz skutecznych sposobów promowania swojej firmy w sieci? Sprawdź, czym jest reklama natywna.

 

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Inżynier technicznego wsparcia serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje zadania: Analiza oraz rozwiązywanie problemów technicznych, proponowanie technologii napraw układów hydraulicznych; Formułowanie założeń i projektowanie rozwiązań technicznych (w tym modernizacji i retrofitów istniejących układów hydraulicznych) Wsparcie techniczne Inżynierów...
  • Specjalista ds. Płac i Kadr z Enova365

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź, Polesie    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Szukamy kandydata/ kandydatki, który oprócz bieżącej obsługi procesów, będzie aktywnie dążył do ich optymalizacji. Twoje główne zadania będą obejmować: Kompleksowe naliczanie wynagrodzeń (umowy o pracę, cywilnoprawne) dla zróżnicowanej grupy pracowników, z wykorzystaniem...
  • Specjalista ds. zamówień publicznych

    Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SP ZOZ   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Zakres obowiązków: kontrola aktualności umów zawartych przez Szpital z dostawcami, przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulaminami i instrukcjami, udział w postępowaniach...
  • Zastępca Kierownika w Dziale Zamówień Publicznych

    Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SP ZOZ   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Zakres obowiązków: Organizacja i prowadzanie postępowań o udzielanie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz uregulowaniami wewnętrznymi; Współudział w przygotowywaniu planów zamówień publicznych w oparciu o plany zakupów, remontów i inwestycji;...
  • Monter Rurociągów

    Rockfin S.A.   Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9    praca hybrydowa / stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Opis stanowiska: Prefabrykacja rurociągów przemysłowych, według rysunku technicznego oraz izometrycznego; Wykonywanie spoin sczepnych metoda TIG; Wykonywanie operacji wiercenia, gwintowania oraz frezowania; Realizacja procesów technologicznych oraz zadań produkcyjnych zgodnie z wyznaczonymi...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?