Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Biuletyn firmowy – czy warto

Biuletyn firmowy – czy warto

 
Biuletyn firmowy – czy warto

Biuletyn firmowy – co to jest

 

Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie biuletynu firmowego. Jest on traktowany jako narzędzie komunikacji wewnętrznej. Newsletter najczęściej stosuje się w dużych firmach, które mają sporo działów. Dla nich gazetka firmowa okazuje się świetnym informatorem. Istotne jest, co znajdzie się w treści poszczególnych artykułów.

 

Przede wszystkim należy znaleźć odpowiedniego redaktora. Nie każda osoba będzie się nadawała do redagowania i wiadomości. Trzeba się także liczyć z tym, że zaangażowanym w tworzenie firmowego newslettera dojdą dodatkowe zadania. Redakcję i wydawanie biuletynu często zleca się firmie zewnętrznej. Jest to jednak dość kosztowne, dlatego najpierw warto zastanowić się, jakie środki finansowe chcemy przeznaczyć na ten cel.

 

Jeśli gazetka firmowa będzie prowadzona przez pracowników, to najczęściej zajmują się nią osoby z działów związanych z komunikacją wewnętrzną. O czym pisać? Przede wszystkim newsletter firmowy powinien być zgodny z polityką przedsiębiorstwa. Przypadkowo pojawiające się artykuły nie będą miały wartości informacyjnej. Na początku warto zapytać pracowników, jakie mają oczekiwania wobec gazety.

 

Tematy w biuletynie mogą dotyczyć najnowszych rozwiązań lub innowacji wprowadzonych w poszczególnych działach, sprawozdania z ważnego spotkania, informacji o rozpoczęciu współpracy z nowym kontrahentem. Warto także wprowadzić część poradnikową, w której będą poruszane kwestie np. radzenia sobie ze stresem w pracy. Istotne jest także poruszenie najważniejszych kwestii organizacyjnych np. zmian w zarządzie lub w harmonogramie pracy, omawianie wyników finansowych czy zaprezentowanie nowo zatrudnionych osób.

 

Ciekawym rozwiązaniem mogą okazać się wywiady z pracownikami, którzy mają nietuzinkową pasję bądź właśnie wrócili z niesamowitej podróży po dżungli amazońskiej. Część firm wprowadza do biuletynów dział kulinarny, w którym są prezentowane przepisy miłośników gotowania.

 

Gazetka firmowa – korzyści

 

Jak już wcześniej zostało wspomniane, biuletyn pełni głównie funkcję informacyjną. Warto zadbać także o formę artykułów. Długie i nudne przedstawienie statystyk raczej nie zachęci nikogo do czytania, a przecież chodzi o to, aby jak najwięcej ludzi zapoznało się firmową gazetkę. Publikacja wewnętrznego biuletynu może też wpływać na motywację zatrudnionych osób oraz identyfikowanie się z przedsiębiorstwem. Dzięki gazetce zakładowej rozwija się współpraca pomiędzy poszczególnymi działami.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Buhl Gmbh
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / o pracę tymczasową / na zastępstwo  pełny etat / tymczasowa/dodatkowa  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Prowadzenie projektu: planowanie prac, ustalanie potrzeb osobowych, sprzętowych, materiałowych; Raportowanie postępów, rozliczanie projektu ze zleceniodawcą; Koordynowanie budowy, wykorzystanie zasobów osobowych i sprzętowych, zapewnienie jakości; Planowanie, koordynowanie oraz nadzór nad...
  • Kierownik ds. kontrolingu

    Praca.pl Sp. z o.o.   Skoczów    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Zakres obowiązków: Analizowanie oraz optymalizacja wyników finansowych Przygotowywanie analiz finansowych, budżetu, planów finansowych i raportów Analiza rentowności Udział w audytach i projektach
  • Przedstawiciel handlowy ze znajomością języka hiszpańskiego

    SP EUROPE Sp. z o.о.   Pruszków    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    pozyskiwanie nowych klientów; prezentacja oferty firmy; promocja usług i towarów firmy; negocjowanie warunków długoterminowej współpracy; uczestnictwo w wystawach tematycznych (Automotive)
  • Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, ul. Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Zakres obowiązków: Przyjmowanie materiału do badań, Wprowadzanie zleceń badań do programu laboratoryjnego, Telefoniczna i osobista obsługa klientów, Zamawianie i przygotowanie przesyłek kurierskich, Prowadzenie spraw biurowych.
  • AB INDUSTRY S.A.
    starszy specjalista (senior) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    9 godz.
    Planowanie oraz koordynacja robót elektrycznych zgodnie z dokumentacją oraz przepisami prawa budowlanego i BHP, Weryfikacja dokumentacji oraz zastosowanych rozwiązań, Prowadzenie dokumentacji w zakresie robót elektrycznych oraz sporządzanie dokumentacji powykonawczej, Prowadzenie kontroli...
  • AB INDUSTRY S.A.
    specjalista mid / junior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    9 godz.
    Sporządzanie przedmiarów, obmiarów i kosztorysów, w tym zamiennych, powykonawczych, do przetargów, Sporządzania ofert i ich aktualizacja, Sporządzanie optymalizacji kosztowych realizacji inwestycji, Kompletowanie dokumentów niezbędnych do przygotowania ofert, zatwierdzeń materiałów itp.,...

Najnowsze artykuły

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Jakie wybrać rośliny do biura?

Jakie wybrać rośliny do biura?

Nie w każdym wnętrzu sprawdzi się ponadczasowa paprotka, nie wszędzie pasuje klasyczny fikus. W przyjaznym dla psów wnętrzu warto rozważyć palmę Areka, w biurze bez okien monsterę, a w open space choćby pachirę. Wiosna to dobry czas na znalezienie dla swojego biura nowej aranżacji roślinnej. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie roślin i jak stworzyć w swojej firmie zielone biuro.