Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Employer branding w czasie kryzysu

Employer branding w czasie kryzysu

 
 Employer branding w czasie kryzysu

Employer branding – co to jest?

 

Działania employer brandingowe danej firmy polegają na wykreowaniu wizerunku dobrego pracodawcy. Poprzez różnego rodzaju narzędzia przedsiębiorstwo prowadzi kampanię, mającą zachęcić kandydatów do składania aplikacji, przyciągać specjalistów oraz zatrzymać stałych pracowników.

 

Budowanie marki pracodawcy wiąże się między innymi z oferowaniem zatrudnionym różnego rodzaju benefitów, szkoleń. To także gwarancja satysfakcjonujących zarobków, dobrej atmosfery pracy.

 

Co daje firmom employer brending? Narzędzia stosowane w celu kreowania dobrego wizerunku dają pracownikom poczucie bezpieczeństwa, stabilności zatrudnienia. Godne wynagrodzenie oraz dokształcanie pracowników sprawia, że nie potrzebują poszukiwać dodatkowego źródła finansowania. Cały czas stawiane są przed nimi ciekawe wyzwania, które rozwijają i pobudzają do działania. To wszystko z pewnością przekłada się na wydajność przedsiębiorstwa i efektywność pracy.

 

Employer branding – działania

 

Czy zatem employer branding ma sens w czasie problemów finansowych przedsiębiorstwa, gdy dochodzi do przestoju w zamówieniach, nie zatrudnia się pracowników i ogranicza wszelkie koszty? Czy np. na rynku określonym przez deficyt miejsc pracy pracodawca musi przejawiać troskę o swój wizerunek w oczach kandydatów do pracy, a szerzej – opinii publicznej? Czy przedsiębiorca, który spodziewa się mniejszych zamówień i nie planuje nikogo zatrudniać w najbliższej przyszłości nadal musi poświęcać dużo uwagi na budowanie wizerunku pracodawcy? Powinien, jeśli funkcjonowanie firmy widzi w perspektywie dłuższej niż okres spowolnienia gospodarczego.

 

Employer branding musi być na stałe wpisany w strategię i praktykę firm. I rzeczywiście w większości przypadków tak właśnie jest – także w naszym kraju. Świadczy o tym niemalejąca popularność rożnego typu rankingów, a także certyfikacji firmowanych przez specjalistyczne organizacje. Przedstawiciele nagradzanych firm potwierdzają, że wyróżnienia employer brandingowe są zauważane i uwzględniane przez kandydatów poszukujących pracy.

 

Wśród czynników decydujących o wyborze pracodawcy studenci i absolwenci na pierwszym miejscu stawiają wysokość płacy, ale zaraz po tym tzw. czynniki społeczne: dobrą atmosferę w firmie, satysfakcję z pracy, możliwości rozwoju, zachowanie równowagi między pracą a życiem osobistym. Wszelkie działania świadczące o tym, że dana firma odpowiada wszystkim wymaganiom, pozwoli na ściągnięcie w jej struktury odpowiednich specjalistów.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. handlu ze znajomością języka niemieckiego i angielskiego

    MOBI Sp. z o.o.   Wrocław, Krzyki    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę
    1 godz.
    Wymagania: Umiejętności negocjacyjne i analityczne. Znajomość technik sprzedażowych oraz umiejętność identyfikacji potrzeb klientów. Orientacja na realizację celów. Umiejętność pracy w zespole. Prawo jazdy kat. B (będzie dodatkowym atutem) Samodzielność, obowiązkowość,...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Dystrybucji z j. niemieckim

    Nowy Styl   Jasło    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków: kompleksowa organizacja oraz koordynacja działań z obszaru logistyki; zadania związane z monitoringiem poziomu realizacji usług logistycznych, obsługa reklamacji logistycznych; udział w międzynarodowych projektach w obszarze logistyki realizowanych w Polsce i...
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu opieki seniora

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska wykonywanie zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych; podawanie posiłków; kontrola wagi pacjenta, mierzenie ciśnienia, temperatury, poziomu cukru we krwi; wykonywanie zleceń lekarskich według obowiązujących procedur;
  • Pracownik Magazynu / Wysyłek

    DAMBAT Jastrzębski S.K.A.   Adamów (pow. grodziski, gm. Grodzisk Mazowiecki)    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   5 700 - 7 100 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska Pakowanie urządzeń i przygotowanie ich do wysyłki. Weryfikacja zgodności pakowanych urządzeń z dokumentacją. Współpraca z firmami kurierskimi (przekazywanie przesyłek). Prawidłowe składowanie i zabezpieczanie towarów przed uszkodzeniem. Dbałość o porządek na stanowisku pracy.
  • Neurolog dziecięcy

    MEDIKAR   Warszawa, ul. Sielecka 22    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa zlecenie / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    specjalizacja z zakresu neurologii; aktualne prawo wykonywania zawodu; wiedza i umiejętności praktyczne w zakresie udzielania świadczeń medycznych;
  • Lekarz Kardiolog

    MEDIKAR   Warszawa, ul. Sielecka 22    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa zlecenie / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    specjalizacja z zakresu kardiologii; aktualne prawo wykonywania zawodu; wiedza i umiejętności praktyczne w zakresie udzielania świadczeń medycznych;

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?