Employer branding w czasie kryzysu

2019-09-11

Employer branding – co to jest?

 

Działania employer brandingowe danej firmy polegają na wykreowaniu wizerunku dobrego pracodawcy. Poprzez różnego rodzaju narzędzia przedsiębiorstwo prowadzi kampanię, mającą zachęcić kandydatów do składania aplikacji, przyciągać specjalistów oraz zatrzymać stałych pracowników.

 

Budowanie marki pracodawcy wiąże się między innymi z oferowaniem zatrudnionym różnego rodzaju benefitów, szkoleń. To także gwarancja satysfakcjonujących zarobków, dobrej atmosfery pracy.

 

Co daje firmom employer brending? Narzędzia stosowane w celu kreowania dobrego wizerunku dają pracownikom poczucie bezpieczeństwa, stabilności zatrudnienia. Godne wynagrodzenie oraz dokształcanie pracowników sprawia, że nie potrzebują poszukiwać dodatkowego źródła finansowania. Cały czas stawiane są przed nimi ciekawe wyzwania, które rozwijają i pobudzają do działania. To wszystko z pewnością przekłada się na wydajność przedsiębiorstwa i efektywność pracy.

 

Employer branding – działania

 

Czy zatem employer branding ma sens w czasie problemów finansowych przedsiębiorstwa, gdy dochodzi do przestoju w zamówieniach, nie zatrudnia się pracowników i ogranicza wszelkie koszty? Czy np. na rynku określonym przez deficyt miejsc pracy pracodawca musi przejawiać troskę o swój wizerunek w oczach kandydatów do pracy, a szerzej – opinii publicznej? Czy przedsiębiorca, który spodziewa się mniejszych zamówień i nie planuje nikogo zatrudniać w najbliższej przyszłości nadal musi poświęcać dużo uwagi na budowanie wizerunku pracodawcy? Powinien, jeśli funkcjonowanie firmy widzi w perspektywie dłuższej niż okres spowolnienia gospodarczego.

 

Employer branding musi być na stałe wpisany w strategię i praktykę firm. I rzeczywiście w większości przypadków tak właśnie jest – także w naszym kraju. Świadczy o tym niemalejąca popularność rożnego typu rankingów, a także certyfikacji firmowanych przez specjalistyczne organizacje. Przedstawiciele nagradzanych firm potwierdzają, że wyróżnienia employer brandingowe są zauważane i uwzględniane przez kandydatów poszukujących pracy.

 

Wśród czynników decydujących o wyborze pracodawcy studenci i absolwenci na pierwszym miejscu stawiają wysokość płacy, ale zaraz po tym tzw. czynniki społeczne: dobrą atmosferę w firmie, satysfakcję z pracy, możliwości rozwoju, zachowanie równowagi między pracą a życiem osobistym. Wszelkie działania świadczące o tym, że dana firma odpowiada wszystkim wymaganiom, pozwoli na ściągnięcie w jej struktury odpowiednich specjalistów.

 

Przeczytaj także:

Skomentuj