Praca.pl Poradniki Finanse, bankowość
Proces rekrutacji w firmie ubezpieczeniowej. Jak to wygląda w Nationale-Nederlanden?

Proces rekrutacji w firmie ubezpieczeniowej. Jak to wygląda w Nationale-Nederlanden?

 
Proces rekrutacji w firmie ubezpieczeniowej. Jak to wygląda w Nationale-Nederlanden?

 

Spis treści

Praca w ubezpieczeniach może być satysfakcjonującym i ekscytującym zawodem, który pozwala wywierać pozytywny wpływ na życie wielu ludzi. Jak „dostać się” do ubezpieczeń? Jak wygląda proces rekrutacji? W jaki sposób analizowane są dokumenty aplikacyjne? I co tak naprawdę się liczy?

 

Wraz z pracownikami działu HR Nationale-Nederlanden podpowiadamy, czego spodziewać się aplikując do firmy ubezpieczeniowej i jak skutecznie przygotować się do spotkania rekrutacyjnego.

 

Praca w firmie ubezpieczeniowej – perspektywy rozwoju branży, czyli dlaczego warto dać się zrekrutować?

 

Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, w liczącej 37 mln ludności Polsce ponad 237 tys. osób wykonuje czynności agencyjne, pracując jako agenci wyłączni lub multiagenci. Czy to dużo?

Wydawałoby się, że sporo, ale jeśli przeanalizujemy rynek ubezpieczeń Ppod względem wielkości (liczonej jako wartość składki przypisanej) Polska znajduje się na 14 miejscu spośród 30 krajów europejskich. , a pPrzed nami są zaś kraje o znacznie mniejszej liczbie mieszkańców – takie jak Dania, Belgia czy Holandia. Potencjał do wzrostu jest zatem bardzo duży i. Ww dużym uproszczeniu oznacza to, że w niedalekiej perspektywie wzrośnie zapotrzebowanie na produkty ubezpieczeniowe i wsparcie doradców ubezpieczeniowych.

 

Proces rekrutacyjny w firmie ubezpieczeniowej – przebieg i etapy

 

Pierwszy krok należy do kandydata, który musi przesłać swoje CV. List motywacyjny należy już do rzadkości, ale niektóre firmy nadal go oczekują. Po tym działaniu następuje analiza dokumentów aplikacyjnych.
Dalsze etapy rekrutacji mogą nieco różnić się od siebie w zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego lub brokera, ale praktycznie zawsze odbywa się rozmowa telefoniczna lub spotkanie rekrutacyjne. Niektóre firmy stosują zadania lub testy kompetencyjne, które pozwalają sprawdzić merytoryczną wiedzę kandydatów.
Proces kończy się złożeniem kandydatowi oferty pracy lub zrezygnowaniem z jego kandydatury.
Jak wypaść w tym procesie najlepiej, aby zakończył się zaproszeniem do współpracy?

 

Nationale-Nederlanden – rekrutacja krok po kroku

 

W naszej firmie też zaczynamy proces rekrutacji od analizy CV kandydata. Zwracamy szczególną uwagę na lata doświadczenia i przebieg kariery zawodowej – mówi Martyna Zagajewska z Zespołu Rekrutacji i Rozwoju Nationale-Nederlanden.

Drugim etapem jest rozmowa telefoniczna, która kończy się umówieniem spotkania rekrutacyjnego. To ważny etap, bo w branży ubezpieczeniowej rozmowy telefoniczne z klientami są codziennością. Na ocenę kandydatów wpływa również to, czy czuje się swobodnie w takiej formie komunikacji.
Pierwsza z dwóch rozmów kwalifikacyjnych odbywa się z Menedżerem Zespołu. – W Nationale-Nederlanden spotkania rekrutacyjne prowadzone są w formie stacjonarnej lub online. Kandydaci bardzo cenią sobie możliwość spotkania bez wychodzenia z domu. Rozmowy kwalifikacyjne online realizujemy w oparciu o aplikację MS Teams, a jedynie wymagania to sprawna kamera, mikrofon oraz połączenie z internetem przez telefon lub komputer. Pod względem samego przebiegu spotkania, zadawanych pytań czy tego, w jaki sposób kandydat jest oceniany, nie ma żadnej różnicy między spotkaniem online czy tradycyjną rozmową rekrutacyjną w biurze – wyjaśnia Katarzyna Zalewska z z Zespołu Rekrutacji i Rozwoju Nationale-Nederlanden.


Rozmowa z kandydatem to okazja do zweryfikowania jego kompetencji, ale także przybliżenia mu warunków współpracy.
W czasie rozmowy kwalifikacyjnej poruszane są takie tematy jak ogólne doświadczenie kandydata i pogłębiane informacje zawarte w CV. Dla nas to nie jest zdecydowanie „przepytywanie” kandydata, ale spotkanie, w czasie którego chcemy również dobrze wyjaśnić zakres obowiązków, opowiedzieć o tym, jak wygląda typowy dzień pracy. Z uwagi na to, że doradcy ubezpieczeniowi prowadzą własną działalność gospodarczą, omawiamy też warunki umów B2B. Chcemy mieć pewność, że kandydat wie, jak wygląda taka forma współpracy i jakie płyną z niej korzyści – dodaje specjalistka.


Kolejny etap to test predyspozycji zawodowych. Wykonywany jest w Nationale-Nederlanden przy rekrutacji na stanowisko doradcy ubezpieczeniowego. Ma formę testu online, a kwestionariusz wysyłany jest po pierwszym spotkaniu rekrutacyjnym.
– To, co wydaje mi się szczególnie wartościowe dla uczestników rekrutacji, to raport, który otrzymuje każdy z nich. Dzięki niemu mogą oni dowiedzieć się więcej o swoich predyspozycjach. Wynik jest też omawiamy wspólnie z kandydatem podczas drugiego spotkania rekrutacyjnego – wyjaśnia Izabela Skonieczna, Ekspert ds. Procesu Rekrutacji w Nationale-Nederlanden.


Ostatnim etapem jest druga rozmowa rekrutacyjna – już z dyrektorem obszaru. Na spotkaniu, poza wspomnianymi wcześniej wynikami testu predyspozycji, omawiane są również zagadnienia związane z przebiegiem pracy.
Nasi kandydaci często podkreślają, że rekrutacja do naszej firmy – niezależnie od tego, czy zakończyła się nawiązaniem współpracy czy nie, była okazją do tego, by dowiedzieć się czegoś o sobie, swoich mocnych stronach i obszarach, które wymagają dalszego doskonalenia – podkreśla Martyna Zagajewska z Zespołu Rekrutacji i Rozwoju Nationale-Nederlanden.

 

Nationale-Nederlanden – aktualne oferty pracy

 

W tak dużej firmie jak Nationale-Nederlanden stale prowadzonych jest wiele procesów rekrutacyjnych, w tym do biura głównego, które mieści się w Warszawie, działu IT, jak i działu Obsługi Klienta. Najwięcej procesów realizujemy w ramach sieci sprzedaży.


Mamy ponad 1500 przedstawicieli ubezpieczeniowo-finansowych, ale stale rozbudowujemy naszą sieć. Mamy bardzo atrakcyjną ofertę zarówno dla osoby bez doświadczenia w obszarze ubezpieczeń jak i dla osób z doświadczeniem w ich sprzedaży w innych firmach ubezpieczeniowych. Dodatkowo, dla osób z doświadczeniem w zarządzaniu zespołem mamy ofertę na stanowisko Menadżera Zespołu Sprzedaży w różnych obszarach Polski – listuje Katarzyna Zalewska

 

Na co zwracać uwagę będąc kandydatem do pracy w ubezpieczeniach?

 

Kariera w ubezpieczeniach to przede wszystkim kontakt z ludźmi. Dlatego jedną z najważniejszych kompetencji jest łatwość nawiązywania kontaktu i swoboda w rozmowie. – Podczas rozmowy online wiele osób obawia się, że nie będą w stanie właściwie się zaprezentować, lub że problemy techniczne uniemożliwią swobodną rozmowę. To niepotrzebne obawy. Mamy wspaniały zespół ludzi, którzy rozumieją, że mogą przytrafić się różne sytuacje. Warto do nas wysłać CV i samemu się przekonać – zachęca Katarzyna Zalewska z Nationale-Nederlanden.

Więcej artykułów "Finanse, bankowość"

Polecane oferty

  • Konsultant / Konsultantka ds. Sprzedaży

    4Life Direct sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   4 500 - 12 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Twój zakres obowiązków? Sprzedaż ubezpieczeń na życie i zdrowie Obsługa połączeń przychodzących i wychodzących Realizacja wyznaczonych wskaźników KPI Prowadzenie rozmów zgodnie z określonymi standardami w celu budowania długotrwałych relacji z Klientami Obawiasz się czy dasz...
  • Unum Życie TUiR S.A.
    kierownik/koordynator  kontrakt B2B   8 000 - 10 000 zł netto (+VAT)/mies.
    2 dni
    Jeżeli: wiesz jak budować autorytet, swoją wiedzą i doświadczeniem chcesz dzielić się z innymi, masz doświadczenie w sprzedaży i rekrutacji, chcesz rozwijać się w branży finansowej, ważne jest dla Ciebie tworzenie trwałych relacji, interesujesz się drugim człowiekiem, a ponadto wiesz...
  • Kosztorysant stolarki PCV

    Morad Sp. z o.o.   Kartuzy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    tworzenie wycen / kosztorysów, czytanie rysunków technicznych, przygotowywanie niezbędnej dokumentacji oraz zestawień, dbanie o prawidłowy obieg dokumentów wewnątrz firmy, telefoniczna obsługa klientów, obsługa informatycznych systemów firmowych.
  • Specjalista / Specjalistka Działu Operacyjnego

    Innovative Facility Management Polska Sp. z o. o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Zakres obowiązków udział w start-up nowych projektów (wdrożenie standardów spółki, opracowanie audytu wejścia przy udziale specjalistów) prowadzenie wewnętrznych audytów jakości; przygotowywanie zestawień oraz analiz na potrzeby optymalizacji działu operacyjnego; analiza wyników...
  • BNP Paribas Bank Polska S.A.
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Zakres obowiązków: Kompleksowa, bezpośrednia współpraca z Klientami Banku; Budowanie długotrwałych relacji oraz aktywne pozyskiwanie nowych Klientów; Rozpoznawanie i realizowanie potrzeb Klientów poprzez proponowanie zindywidualizowanych rozwiązań; Zapewnienie Klientom doskonałej...
  • BNP Paribas Bank Polska S.A.
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Zakres obowiązków: Kompleksowa, bezpośrednia współpraca z Klientami Banku - bez obsługi kasowej; Praca z wykorzystaniem nowoczesnych, zdalnych kanałów obsługi, kształtowanie świadomości Klientów i szerzenie wiedzy z zakresu usług bankowości digital; Budowanie długotrwałych relacji...

Najnowsze artykuły

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.