Praca.pl Poradniki Finanse, bankowość
Rozwój pracownika to rozwój firmy

Rozwój pracownika to rozwój firmy

 
Rozwój pracownika to rozwój firmy

Praca.pl: HP Enterprise aktywnie poszukuje specjalistów z dziedziny finansów. Na jakie stanowiska mogą aplikować studenci i absolwenci?


Karolina Goguła, Global Talent Acquisition: Hewlett Packard Enterprise oferuje szeroki zakres stanowisk – począwszy od stanowiska analityka czy księgowego, aż po role eksperckie czy menedżerskie. Zaznaczyć przy tym należy, że poszczególne stanowiska wymagają różnego poziomu doświadczenia i umiejętności, dlatego też do naszej firmy mogą aplikować zarówno kandydaci będący dopiero na początku swojej kariery zawodowej, jak i ci z kilkuletnim stażem pracy. Do zaproponowania mamy pracę w działach analizy finansowej, księgowości, rachunkowości i sprawozdawczości finansowej, podatków, audytu czy skarbu. Zatem właściwie każda osoba planująca swój rozwój zawodowy w obszarze finansów znajdzie tu dla siebie miejsce.

 

Jakie cechy powinien posiadać idealny kandydat do pracy w Państwa firmie?


W ramach naszej organizacji funkcjonuje wiele różnych stanowisk wymagających odmiennych kwalifikacji, dlatego też trudno jest mówić o profilu idealnego kandydata. Niemniej jednak można wymienić kilka kluczowych kompetencji, które są niezbędne do pracy u nas. Przede wszystkim jest to ugruntowana wiedza z zakresu finansów oraz bardzo dobra znajomość języka angielskiego, który jest niezbędny w codziennej komunikacji biznesowej. Ponadto niezwykle ważne są umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej. Pracujemy w wielokulturowym, dynamicznym środowisku, a osoby z działów finansowych na co dzień kontaktują się z klientem wewnętrznym w różnych częściach świata.

 

Jakie ścieżki kariery oferuje HPE?  


W przypadku awansu pionowego mówimy o wspinaniu się po poszczególnych szczeblach kariery zawodowej. Przykładem może być osoba, która rozpoczynała pracę na stanowisku analityka finansowego, odpowiedzialnego za przygotowywanie analiz kosztowych, raportów oraz prognoz finansowych dla danego subregionu, a po ok. dwóch latach objęła stanowisko starszego analityka finansowego, zmieniając tym samym zakres swojej odpowiedzialności. Kolejnym krokiem w rozwoju kariery zawodowej może być dla niego rola mastera, czyli eksperta w danej dziedzinie lub menedżera zarządzającego zespołem.


W przypadku awansu poziomego pracownik może zmieniać działy, a tym samym poszerzać swoją wiedzę. Przykładowo może rozpocząć pracę w dziale księgowości płacowej, a następnie przejść do działu księgowości lub analizy finansowej (lub innego, wg zainteresowań i posiadanych kwalifikacji).

 

 

Budowanie potencjału kompetencyjnego pracowników jest głównym elementem strategii personalnej w HPE. Na jakiej zasadzie działa? Na co mogą liczyć pracownicy?


Firma kładzie duży nacisk na rozwój pracowników, dlatego przede wszystkim stawiamy na ich rozwój w naszych strukturach organizacyjnych, promując przejścia wewnętrzne, ale także wspierając pracowników w procesie certyfikacji i dając dostęp do globalnego know-how.


Ponadto zwracamy szczególną uwagę na szkolenia zarówno te zewnętrzne, jak i wewnętrzne (dotyczące np. obsługi programów księgowych). Firma daje też możliwość ukończenia studiów podyplomowych, prowadzonych przez akredytowane instytucje, których jesteśmy partnerem, takie jak: ACCA czy CIMA.

Mimo to doskonale zdajemy sobie sprawę, że dobry pracownik to taki, który z jednej strony posiada gruntowną wiedzę i znakomite kompetencje, a z drugiej odczuwa satysfakcję z wykonywanej pracy i czuje się doceniony. Z naszego punktu widzenia ważne jest zapewnienie pracownikom takich warunków, by mogli godzić rozwój kariery zawodowej z życiem prywatnym, zachowując tzw. work-life balance.

 

Co ciekawe, firma daje pracownikom możliwość angażowania się w różnego rodzaju akcje społeczne w czasie wykonywanej pracy. Pozwala to na realizację wielu ciekawych i unikatowych projektów (również na rzecz społeczności lokalnej), jak i wykorzystanie pełni potencjału ich inicjatorów.

Karolina Goguła, Global Talent Acquisition
Wywiad przeprowadziła Aleksandra Wesołowska, Praca.pl

 

Czytaj także: Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy

Więcej artykułów "Finanse, bankowość"

Polecane oferty

  • Dyrektor Placówki

    Bank Pocztowy S.A.   Toruń    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa na zastępstwo  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków realizacja planów sprzedażowych podległej Placówki i Rynku; współpraca i wsparcie sprzedaży produktów bankowych w placówkach Poczty Polskiej; planowanie, organizowanie i nadzorowanie działalności Rynku; inicjowanie działań podnoszących efektywność...
  • Menedżer ds. płynności i transakcji międzybankowych (Dealer)

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Twój zakres obowiązków Zarządzanie płynnością bieżącą w złotych i walutach obcych; Zarządzanie rezerwą obowiązkową; Zarządzanie ryzykiem stopy procentowej księgi bankowej; Zarządzanie ryzykiem oraz pozycjami na portfelach papierów wartościowych; Zarządzanie pozycją walutową...
  • Referent w Wydziale Rachunków Detalicznych

    Bank Pocztowy S.A.   Bydgoszcz, Jagiellońska 17    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Twój zakres obowiązków administrowanie i obsługa operacyjna produktów depozytowych; prowadzenie rejestrów wpływającej dokumentacji w systemach Banku; obsługa księgowa dyspozycji finansowych w systemie bankowym; wyjaśnianie braków, błędów z pracownikami Banku; redagowanie odpowiedzi do...
  • Specjalista ds. sprawozdawczości finansowej w Departamencie Rachunkowości

    Bank Pocztowy S.A.   Bydgoszcz, Jagiellońska 17    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Twój zakres obowiązków Sporządzanie sprawozdawczości finansowej (pakiety do NBP, w szczególności Finrep, NB300) Obsługa systemu gwarantowania depozytów; Sporządzanie raportów z hurtowni danych; Koordynowanie wdrożenia procesu raportowania na potrzeby resolution;
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    7 dni
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?