Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Asset Manager
Asset Manager
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Asset manager to specjalista pełniący usługę zarządzania aktywami klienta biznesowego bądź indywidualnego (często o określonym progu kapitałowym). Jego zadaniem jest dopasowanie strategii inwestycyjnej to potrzeb i możliwości klienta, dobór odpowiednich instrumentów finansowych, rozpoznawanie ryzyka inwestycyjnego itp. Celem asset managera jest otworzenie przed klientem nowych możliwości inwestycyjnych i dzięki temu maksymalizacja jego zysków.
Asset manager kieruje się w pracy dogłębną wiedzą z dziedziny ekonomii. Strategię finansową dla klienta opracowuje między innymi na postawie informacji na temat dostępnego kapitału inwestycyjnego, dopuszczalnego przez klienta stopnia ryzyka finansowego, minimalnego poziomu zwrotu, maksymalnego okresu inwestycji, a także znajomości środowiska i branży, w którą chce zainwestować klient oraz ogólnych trendów rynkowych w skali lokalnej i globalnej.
ASSET MANAGER – JAK ZOSTAĆ?
W Polsce wykonywać zawód polegający na usługowym zarządzaniu aktywami klientów i doradzaniu w kwestiach inwestycji mogą tylko osoby posiadające licencję doradcy inwestycyjnego. Licencja ta wydawana jest przez Komisję Nadzoru Finansowego.
Pracodawcy poszukują osób z wykształceniem ekonomicznym lub pokrewnym, a także z bogatym doświadczeniem w obszarze asset managementu, bankowości, funduszy inwestycyjnych, rynku nieruchomości itp.
By wykonywać pracę asset managera, niezbędna jest też znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (język biznesowy), doskonale rozwinięte umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, odporność na stres, samodzielność, doskonała organizacja pracy.
ASSET MANAGER – JAK WYGLĄDA PRACA W TYM ZAWODZIE?
Zakres obowiązków asset managera różni się z zależności od miejsca jego zatrudnienia. Pracownik na tym stanowisku w szczególności:
-
dokonuje oceny zdolności inwestycyjnych klienta, proponuje usprawnienia mające na celu podniesienie efektywności finansowej,
-
opracowuje strategię inwestycyjną w oparciu o posiadaną wiedzę ekonomiczną, dane rynkowe i dotyczące sytuacji finansowej konkretnego podmiotu,
-
doradza w kwestii przejęcia, sprzedaży, podziału, łączenia przedsiębiorstw,
-
dokonuje oceny ryzyka finansowego,
-
uczestniczy w planowaniu budżetu firmy,
-
współpracuje z innymi działami firmy, m.in. finansowych, obsługi klienta, realizacji projektów.
Asset manager wykonuje pracę w biurze, a także terenowo. Wymaga się od niego dyspozycyjności, gotowości do udziału w spotkaniach i wyjazdów służbowych.
ILE ZARABIA ASSET MANAGER?
Praca asset managera jest trudna i bywa bardzo stresująca. Z drugiej strony zawód ten pozwala na osiąganie bardzo wysokich zarobków. System wynagradzania pracowników często ma charakter prowizyjny. Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń mediana pensji osoby zajmującej się doradztwem inwestycyjnym wynosi 9080 zł brutto, a jedna czwarta najlepiej opłacanych pracowników zarabia co najmniej 14 280 zł brutto miesięcznie.
ASSET MANAGER – ŚCIEŻKA KARIERY ZAWODOWEJ
Asset managerzy mogą rozwijać się zawodowo. Wiele osób, po zdobyciu doświadczenia w renomowanej firmie, otwiera własną działalność gospodarczą. Spośród asset managerów nierzadko rekrutowani są także dyrektorzy finansowi przedsiębiorstw. Osoby obejmujące stanowisko asset managera powołuje się również często do zarządu firm.
ASSET MANAGER – PERSPEKTYWY PRACY
Na asset managerów oferty pracy czekają w bankowości, domach maklerskich czy towarzystwach funduszy inwestycyjnych.
Praca Asset ManagerNajnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?