Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Kierownik Departamentu Ryzyka i Analiz Kredytowych
Kierownik Departamentu Ryzyka i Analiz Kredytowych
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik departamentu ryzyka i analiz kredytowych jest osobą odpowiedzialną za kontrolowanie ryzyka kredytowego oraz koordynowanie systemu rozpatrywania wniosków kredytowych. Kierownik nadzoruje zespół pracowników, zajmujący się przyznawaniem lub odrzucaniem wniosków klientów, opracowuje także kryteria, mające regulować te decyzje. Osoba zatrudniona na tym stanowisku kontroluje procedury rejestrowania przyjętych i odsuniętych wniosków. Jako najbardziej doświadczona spośród specjalistów w tym zakresie, prowadzi szkolenia dla nowych pracowników, a także przygotowuje wzory podań dla klientów ubiegających się o kredyt w danym banku. W gestii kierownika departamentu leży ustanawianie wartości, decydujących o podjęciu ostatecznej decyzji przyznania lub jej odmowy. We wszystkich działaniach korzysta z pomocy podległego personelu, którego prace koordynuje i kontroluje.
WYMAGANIA
Osoba aplikująca na stanowisko kierownika departamentu ryzyka i analiz kredytowych musi posiadać dyplom ukończenia wyższej uczelni ekonomicznej, na kierunku finanse i rachunkowość lub podobnym. Z racji kierowniczego charakteru stanowiska, potencjalny pracownik tego szczebla musi posiadać umiejętności zarządzania kapitałem ludzkim, oraz organizowania pracy własnej i podległych pracowników, a także ponadprzeciętne zdolności numeryczne i analityczne. Będąc ostatecznym organem decyzyjnym w zakresie przyznawania kredytów, osoba zatrudniona na tym stanowisku musi także odznaczać się zdolnością podejmowania decyzji, oraz pracy pod presją czasu. Znajomość prawa bankowego i otoczenia rynkowego jest także wymagana, ze względu na specyfikę pełnionych obowiązków - ustalania wewnętrznych norm i reguł.
WARUNKI PRACY
Praca kierownika departamentu ryzyka i analiz jest w przeważającej części pracą biurową, wykonywaną przed ekranem komputera, lub bezpośrednich kontaktach z podległym personelem. Odstępstwem od tej reguły są sporadycznie prowadzone przez kierownika szkolenia pracownicze, oraz kontakty ze strategicznymi, z punktu widzenia banku, klientami.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko funkcjonuje w branży bankowości.
ZAROBKI
Zarobki kierownika departamentu ryzyka i analiz, podobnie jak w przypadku pozostałych stanowisk kierowniczych w banku, plasują się w przedziale od 6000 do 12000 złotych brutto miesięcznie.
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?