– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. – Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.
Lista stanowisk - Specjalista ds. wycen
Polecane oferty - Finanse / Bankowość
-
Partner / Partnerka ds. Wynagrodzeń i Benefitów (f/m/d)
TUiR Allianz Polska S.A. Warszawa, blisko metra Dworzec Gdański praca hybrydowaspecjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Specjalistka / Specjalista ds. Rentowności i Strategii Cenowej Usług Pocztowych i Kurierskich
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Specjalista ds. wycen
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Specjalista ds. wycen zajmuje się szacowaniem wartości produktów lub planowanych inwestycji. Analizuje rynek i czynniki wpływające na wartość danych produktów. Może to dotyczyć różnych produktów np. nieruchomości, produktów bankowych, papierów wartościowych czy inwestycji w różnych branżach np. budowlanej. W przypadku inwestycji do jego obowiązków należy także kalkulacja kosztów i cen przedsięwzięcia, przygotowanie ofert wraz z kosztorysem oraz analiza zapytań.
WYMAGANIA
Na tym stanowisku potrzebne jest wykształcenie wyższe o profilu związanym z prowadzoną działalnością i wykonywanymi obowiązkami oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe. Przykłady:
Wycena nieruchomości: wiedza na temat rynku i zasad wyceny nieruchomości, umiejętności opracowywania analiz dotyczących nieruchomości, wykształcenie kierunkowe.
Wycena produktów bankowych i papierów wartościowych: wykształcenie ekonomiczne lub finansowe, znajomość funkcjonujących produktów finansowych oraz zagadnień rynkowych.
Wycena inwestycji budowlanych: wykształcenie wyższe techniczne, znajomość i doświadczenie, jeśli chodzi o wycenę obiektów i przedsięwzięć budowlanych.
Wymagana jest także biegła obsługa komputera, umiejętności pracy w zespole, samodzielność i dobra organizacja pracy, nastawienie na realizację celów, ambicja i zaangażowanie, dyspozycyjność oraz dokładność w realizacji powierzonych zadań.
WARUNKI PRACY
Praca wykonywana jest najczęściej w biurze firmy przed komputerem, ale może uwzględniać także wyjazdy służbowe. Obejmuje także współpracę z innymi działami, podwykonawcami i klientami, więc codziennością jest kontakt z ludźmi. Specjalista ds. wycen sporządza też specjalistyczną dokumentację dotyczącą analizowanych produktów lub projektów.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Rekrutacje na to stanowisko prowadzą firmy z branż m.in. finansowej (banki, fundusze inwestycyjne, domy maklerskie), które zajmują się obrotem instrumentami wymagającymi stałego kosztorysowania np. papierów wartościowych oraz handlowej, deweloperskiej (biura nieruchomości, zarządcy nieruchomości) czy budowlanej realizujące nowe inwestycje.
ZAROBKI
Wynagrodzenie zależy od branży i zakresu wykonywanych obowiązków. Mogą się wahać w przedziale 2,5-5 tys. zł brutto. W przypadku wykwalifikowanych specjalistów np. od papierów wartościowych, obracających produktami wartymi miliony złotych, te kwoty rosną i wynoszą nawet kilka tysięcy więcej
Najnowsze artykuły
Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje
Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom
Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.
Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?
– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?
Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody
Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.
Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?
Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?
Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?
Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?