W 2024 roku weszły w życie nowe przepisy dotyczące raportowania ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 roku grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o jego stosowaniu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.
Lista stanowisk - Dyrektor ds. Audytu
Polecane oferty - Kadra zarządzająca
-
Audit Manager
Poland Audit Services Sp. z o.o. Warszawa, Rondo Daszyńskiego praca hybrydowamenedżer umowa o pracę pełny etat rekrutacja online
Dyrektor ds. Audytu
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Dyrektor ds. Audytu to osoba odpowiedzialna za bezpieczne i zgodne z prawem funkcjonowanie firmy. Jest to najwyższe stanowisko w pionie audytu wewnętrznego firmy. Do głównych obowiązków osoby na tym stanowisku należy, m.in.: nadzór nad pracą podległego personelu, polityka zatrudniania, zarządzania, motywowania i rozwoju pracowników w dziale audytu wewnętrznego, tworzenie procedur nadzoru przeprowadzenia działań prewencyjnych w celu zapobiegania nieprawidłowościom funkcjonowania firmy, wdrożenie procedur i technik przeprowadzania zadania audytowego, oceny systemów zarządzania ryzykiem, cykliczne relacjonowanie wyników audytu i kontroli, ocena adekwatności i efektywności mechanizmów kontroli systemów zarządzania, ustalanie planów i zarządzanie doraźnych kontroli dla poszczególnych obszarów działalności, czynności doradcze w zakresie usprawniania procesów, uczestnictwo w fazie przekształceń własnościowych (fuzje / przejęcia).
WYMAGANIA
Dyrektor ds. Audytu powinien posiadać wykształcenie ekonomiczne (szczególnie na kierunku rachunkowość), dodatkowo cenne są kwalifikacje ACCA, CIMA lub CIA - ponieważ biegłość w księgowości to podstawa. Poza tym osoba ta musi mieć prawo jazdy kat. B, znać język angielski i obsługę komputera. Mile widziane 5-7 letnie doświadczenie w pracy w audycie wewnętrznym lub zewnętrznym, lub na operacyjnym stanowisku kierownika w innym dziale ( finansowym, produkcyjnym czy handlowym) oraz doświadczenie w zarządzaniu ludźmi. Ważną kwestią jest też wiedza z zakresu zarządzania budżetem i finansami, z zakresu prawa, sporządzania bilansów i sprawozdawczości finansowej. Osoba na tym stanowisku powinna także cechować się, m.in.: inicjatywą, samodzielnością i zaangażowaniem w wykonywane obowiązki, dokładnością, przedsiębiorczością, kreatywnym rozwiązywaniem problemów oraz bardzo dobrą organizacją pracy i umiejętnością zarządzania zespołem, a także analitycznym i logicznym umysłem.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest biuro firmy. Jest to stanowisko samodzielne. Praca ta wiąże się z różnym natężeniem kontaktów z ludźmi i wysoką odpornością na stres. Pracownik ma możliwość rozwoju kwalifikacji zawodowych i awansu, np. na Dyrektora Finansowego lub zasiąść z składzie zarządu firmy, lub zostać Dyrektorem Operacyjnym.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Dyrektor ds. Audytu może być zatrudniony w przedsiębiorstwach, dużych firmach, większych placówkach handlowych, instytucjach państwowych, a zwłaszcza w jednostkach sektora finansów publicznych.
ZAROBKI
Miesięczne wynagrodzenie tego pracownika kształtuje się od 15 tys. zł 35 tys. zł, i wyżej. Wśród innych dodatków są, m.in.: samochód służbowy, laptop, telefon komórkowy, prywatna opieka medyczna, szkolenia.
Najnowsze artykuły
ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?
Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?
Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.
Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia
Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.
Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.
Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"
Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?
Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?