– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Kierownik Biura Reklamy
Kierownik Biura Reklamy
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik biura reklamy jest osobą odpowiedzialną za koordynowanie całokształtu działań marketingowych, związanych ze sprzedażą powierzchni reklamowych, posiadanych przez wydawnictwo. Kierownik opracowuje strategię marketingową wydawnictwa, ustala stawki cenowe, planuje działania promocyjne, mające na celu pozyskanie potencjalnych reklamodawców, a także negocjuje warunki podpisywanych umów. Osoba obsadzona na tym stanowisku monitoruje otoczenie rynkowe w poszukiwaniu potencjalnych reklamodawców, a także utrzymuje kontakty z najbardziej istotnymi spośród nich. Kierownik biura reklamy analizuje dostępną powierzchnię reklamową, konstruuje kompleksową ofertę, skierowaną do potencjalnych reklamodawców, zarządza zespołem specjalistów, powołanym do realizowania polityki reklamowej wydawnictwa.
WYMAGANIA
Najczęściej spotykane wymagania kwalifikacyjne, jakich mogą spodziewać się osoby zainteresowane pracą w charakterze kierownika biura reklamy w wydawnictwie, to przede wszystkim konieczność posiadania wykształcenia wyższego na kierunku związanym z reklamą i promocją lub marketingiem. Równie istotnym czynnikiem, decydującym o przyjęciu danej osoby na to stanowisko jest posiadane przez nią doświadczenie – najlepiej wieloletnie, zdobyte w branży wydawniczej, na stanowisku związanym z organizacją działalności reklamowej wydawnictwa. Kierownik biura reklamy musi posiadać obszerną wiedzę z zakresu reklamy i promocji, znajomość technik reklamowych, oraz technicznej wiedzy z zakresu składu publikacji i rozeznanie w bieżącym otoczeniu rynkowym. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, organizowania pracy własnej i podległego personelu, a także predyspozycji interpersonalnych, pozwalających na negocjowanie warunków z potencjalnymi reklamodawcami.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy kierownika biura reklamy jest przestrzeń tegoż biura, znajdującego się w formalnych ramach wydawnictwa. Kierownik kontaktuje się ze strategicznymi klientami biura, a także opracowuje strategię reklamową wydawnictwa i zarządza działaniami podległego personelu.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko funkcjonuje oczywiście w branży wydawniczej.
ZAROBKI
Zarobki są przeważnie uzależnione od osiąganych przez kierownika wyników finansowych – system prowizyjny.
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?