Lista stanowisk - Kierownik ds. Badań Rynku

Kierownik ds. Badań Rynku

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kierownik ds. Badań Rynku to osoba odpowiedzialna za planowanie i realizację badań rynku na potrzeby przedsiębiorstwa, a także poszczególnych grup produktów. Ogólnie rzecz ujmując to osoba, która ma pomóc firmie we wdrażaniu nowych produktów i zwiększaniu efektywności sprzedaży. Do głównych obowiązków kierownika ds. badań rynku należy: określenie rodzaju i potrzeb nabywców, ich satysfakcji, segmentów, kanałów rynku i ich uczestników, rozpoznanie konkurentów, a także określenie zakresu stosowania i skuteczności instrumentów marketingowych, wybór agencji oraz zlecanie jej realizacji badania, koordynacja i nadzór nad przebiegiem badania. Poza tym nadzoruje tworzenie i administrowanie bazy danych o klientach, monitoruje rynek, czyli obserwuje poczynania konkurencji, oraz nadzoruje pracę podległego personelu, negocjacje warunki płatności i terminów dostarczenia raportów.


WYMAGANIA

Kierownik ds. Badań Rynku powinien mieć wykształcenie wyższe w kierunku: marketing i zarządzanie, socjologia, psychologia lub matematyka, a także znać w stopniu dobrym j. angielski i obsługę komputera. Wymagane jest minimum trzyletnie doświadczenie w marketingu, sprzedaży lub w firmie badania rynku oraz znajomość metod i narzędzi statystycznych z zakresu badań marketingowych, a także wiedza na temat technik badań marketingowych (np. (CATI), (FGI), (IDI), (desk research), ankiety, omnibus). Osoba na tym stanowisku powinna cechować się również: umiejętnością kierowania kapitałem ludzkim, dokładnością i sumiennością, komunikatywnością, kreatywnością oraz samodzielnością. A także mieć zdolności analityczne i planistyczne, umiejętności poszukiwania i pozyskiwania informacji oraz bardzo dobrze rozwinięte inne zdolności interpersonalne.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy jest przedsiębiorstwo, biuro. Większość osób pełniących to stanowisko jest w przedziale wiekowym 28-43 lat. Jest to praca umysłowa, stanowisko samodzielne, pod nadzorem. Pracownik ma możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności (szkolenia, konferencje, itd.) oraz możliwość awansu, np. na dyrektor marketingu, Chief Knowledge Officera (CKO - dyrektora ds. zarządzania wiedzą).


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Kierownik ds. Badań Rynku może pracować, np.: w agencjach badawczych, centrach badań rynkowych, ośrodkach badań opinii publicznej, w firmach konsultingowych, a także w dużych przedsiębiorstwach -w strukturach działu marketingu czy sprzedaży lub specjalnie utworzonych apartamentach badawczych.


ZAROBKI

Wysokość zarobków tego pracownika kształtują się w granicach od 3,500 zł do 16 tys. zł. Wśród innych dodatków są, m.in.: samochód służbowy, laptop, telefon komórkowy, szkolenia.

Praca Kierownik ds. Badań Rynku
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?