Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa

Lista stanowisk - Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa

Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kierownik działu komunikacji i wystawiennictwa jest osobą nadzorującą i koordynującą działania zespołu powołanego do realizowania ekspozycji, mających zmaksymalizować atrakcyjność produktów w oczach konsumentów, a więc zmaksymalizować wyniki finansowe firmy. Kierownik opracowuje projekty wizualnego zagospodarowania przestrzeni wystawowej sklepu lub marketu, a także weryfikuje i nadzoruje realizację projektów, pochodzących z zewnętrznych źródeł. Kierownik nawiązuje kontakty i negocjuje warunki współpracy z zewnętrznymi wykonawcami i podwykonawcami projektów, a także agencjami reklamowymi i innymi współpracownikami firmy. Kierownik nadzoruje codzienne prace osób zaangażowanych w wykonywanie ekspozycji na terenie sklepu, kontroluje także bieżące realizowanie budżetu, przewidzianego dla konkretnych projektów.


WYMAGANIA

Wśród najczęściej spotykanych wymagań kwalifikacyjnych, jakich spodziewać się mogą osoby zainteresowane pracą w charakterze kierownika działu komunikacji i wystawiennictwa, najważniejszym jest obowiązek posiadania wyższego wykształcenia, zdobytego na kierunku związanym z marketingiem i zarządzaniem, lub, artystycznym, takim jak dekoratorstwo lub wystrój wnętrz. Potencjalni pracodawcy zwracają także uwagę na posiadane przez kandydatów doświadczenie – co najmniej kilkuletnie na stanowisku merchandisera, a także kierowniczym, związanym z projektowaniem ekspozycji sklepowych. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, oraz organizowania pracy własnej i podległego personelu. Kierownik utrzymuje kontakty z wieloma jednostkami wewnętrznymi i zewnętrznymi, dlatego też oczekuje się od niego predyspozycji interpersonalnych. Obszar działalności kierownika sprawia, że powinien posiadać on zdolności plastyczne, umiejętność myślenia przestrzennego, etc.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy kierownika działu komunikacji i wystawiennictwa jest przede wszystkim obszar obiektów, w których organizowane są ekspozycje według jego projektu, lub realizowane pod jego nadzorem.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko funkcjonuje przede wszystkim w dużych sieciach sklepów i marketów.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku rozpoczynają się od kwoty 4000 złotych brutto miesięcznie i mogą wzrastać, w zależności od wielkości firmy i umiejętności pracownika.

Praca Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?