– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa
Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik działu komunikacji i wystawiennictwa jest osobą nadzorującą i koordynującą działania zespołu powołanego do realizowania ekspozycji, mających zmaksymalizować atrakcyjność produktów w oczach konsumentów, a więc zmaksymalizować wyniki finansowe firmy. Kierownik opracowuje projekty wizualnego zagospodarowania przestrzeni wystawowej sklepu lub marketu, a także weryfikuje i nadzoruje realizację projektów, pochodzących z zewnętrznych źródeł. Kierownik nawiązuje kontakty i negocjuje warunki współpracy z zewnętrznymi wykonawcami i podwykonawcami projektów, a także agencjami reklamowymi i innymi współpracownikami firmy. Kierownik nadzoruje codzienne prace osób zaangażowanych w wykonywanie ekspozycji na terenie sklepu, kontroluje także bieżące realizowanie budżetu, przewidzianego dla konkretnych projektów.
WYMAGANIA
Wśród najczęściej spotykanych wymagań kwalifikacyjnych, jakich spodziewać się mogą osoby zainteresowane pracą w charakterze kierownika działu komunikacji i wystawiennictwa, najważniejszym jest obowiązek posiadania wyższego wykształcenia, zdobytego na kierunku związanym z marketingiem i zarządzaniem, lub, artystycznym, takim jak dekoratorstwo lub wystrój wnętrz. Potencjalni pracodawcy zwracają także uwagę na posiadane przez kandydatów doświadczenie – co najmniej kilkuletnie na stanowisku merchandisera, a także kierowniczym, związanym z projektowaniem ekspozycji sklepowych. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, oraz organizowania pracy własnej i podległego personelu. Kierownik utrzymuje kontakty z wieloma jednostkami wewnętrznymi i zewnętrznymi, dlatego też oczekuje się od niego predyspozycji interpersonalnych. Obszar działalności kierownika sprawia, że powinien posiadać on zdolności plastyczne, umiejętność myślenia przestrzennego, etc.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy kierownika działu komunikacji i wystawiennictwa jest przede wszystkim obszar obiektów, w których organizowane są ekspozycje według jego projektu, lub realizowane pod jego nadzorem.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko funkcjonuje przede wszystkim w dużych sieciach sklepów i marketów.
ZAROBKI
Zarobki na tym stanowisku rozpoczynają się od kwoty 4000 złotych brutto miesięcznie i mogą wzrastać, w zależności od wielkości firmy i umiejętności pracownika.
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?