Lista stanowisk - Media Buyer

Media Buyer

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Media buyer należy do grupy zawodów trudnych do rozszyfrowania po samej tylko nazwie stanowiska; w wolnym tłumaczeniu media buyer oznacza nabywcę mediów, co w praktyce przekłada się na nabywanie powierzchni reklamowych w poszczególnych mediach tradycyjnych i elektronicznych. Media buyer negocjuje warunki dzierżawy powierzchni reklamowej i zawiera umowy w imieniu zleceniodawcy lub agencji reklamowej organizującej jego kampanię. Przestrzeń reklamowa może w tym przypadku oznaczać czas antenowy w radiu lub telewizji, boxy reklamowe w prasie drukowanej lub na stronach internetowych, billboardy, banery, etc. Osoba obsadzona na tym stanowisku ściśle współpracuje z media plannerem i pozostałymi jednostkami uczestniczącymi w opracowywaniu i realizowaniu kampanii reklamowej, ma istotny wkład w wybór medium adekwatnego do charakteru i treści reklamy.


WYMAGANIA

Pierwszym i najważniejszym wymogiem, którego spełnienie otwiera drogę do wykonywania zawodu media buyera jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia, pozyskanego na kierunku reklama i promocja lub innym o podobnym charakterze. Potencjalni pracodawcy zwracają także szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenie kandydata, pozyskane w pracy na stanowisku o podobnym charakterze (najlepiej w agencji reklamowej). Istotne są także cechy personalne kandydata – kreatywność, zdolność analitycznego myślenia, umiejętności negocjacyjne, zdolności efektywnej pracy w zespole, etc. Niezbędna do wykonywania codziennych obowiązków okaże się także obsługa komputera na poziomie zaawansowanym.


WARUNKI PRACY

Praca media buyera opiera się na realizowaniu szeregu czynności organizacyjnych – począwszy od wyszukiwania mediów spełniających wymagania kampanii reklamowej, poprzez negocjowanie warunków dzierżawy powierzchni reklamowej, na zawieraniu wiążących obie strony umów skończywszy.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Możliwości zatrudnienia na stanowisku media buyera stwarzają przede wszystkim duże agencje reklamowe.


ZAROBKI

Zarobki na stanowisku media buyera rozpoczynają się od 4000 złotych brutto miesięcznie i mogą sięgać nawet 10 000 złotych brutto.

Praca Media Buyer
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.