– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Media Buyer
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Specjalista ds. Strategii Mediowych
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
WPP Media za 2 dni wygasaspecjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat
Media Buyer
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Media buyer należy do grupy zawodów trudnych do rozszyfrowania po samej tylko nazwie stanowiska; w wolnym tłumaczeniu media buyer oznacza nabywcę mediów, co w praktyce przekłada się na nabywanie powierzchni reklamowych w poszczególnych mediach tradycyjnych i elektronicznych. Media buyer negocjuje warunki dzierżawy powierzchni reklamowej i zawiera umowy w imieniu zleceniodawcy lub agencji reklamowej organizującej jego kampanię. Przestrzeń reklamowa może w tym przypadku oznaczać czas antenowy w radiu lub telewizji, boxy reklamowe w prasie drukowanej lub na stronach internetowych, billboardy, banery, etc. Osoba obsadzona na tym stanowisku ściśle współpracuje z media plannerem i pozostałymi jednostkami uczestniczącymi w opracowywaniu i realizowaniu kampanii reklamowej, ma istotny wkład w wybór medium adekwatnego do charakteru i treści reklamy.
WYMAGANIA
Pierwszym i najważniejszym wymogiem, którego spełnienie otwiera drogę do wykonywania zawodu media buyera jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia, pozyskanego na kierunku reklama i promocja lub innym o podobnym charakterze. Potencjalni pracodawcy zwracają także szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenie kandydata, pozyskane w pracy na stanowisku o podobnym charakterze (najlepiej w agencji reklamowej). Istotne są także cechy personalne kandydata – kreatywność, zdolność analitycznego myślenia, umiejętności negocjacyjne, zdolności efektywnej pracy w zespole, etc. Niezbędna do wykonywania codziennych obowiązków okaże się także obsługa komputera na poziomie zaawansowanym.
WARUNKI PRACY
Praca media buyera opiera się na realizowaniu szeregu czynności organizacyjnych – począwszy od wyszukiwania mediów spełniających wymagania kampanii reklamowej, poprzez negocjowanie warunków dzierżawy powierzchni reklamowej, na zawieraniu wiążących obie strony umów skończywszy.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Możliwości zatrudnienia na stanowisku media buyera stwarzają przede wszystkim duże agencje reklamowe.
ZAROBKI
Zarobki na stanowisku media buyera rozpoczynają się od 4000 złotych brutto miesięcznie i mogą sięgać nawet 10 000 złotych brutto.
Najnowsze oferty - Marketing / Reklama / PR
-
WPP Media za 2 dni wygasaspecjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Digital Marketing Specialist
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
WPP Media za 2 dni wygasaspecjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat -
WPP Media za 2 dni wygasaspecjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. Programmatic
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. kampanii programmatic
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat -
WPP Media za 2 dni wygasaspecjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Planer Mediów
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?