Wybrana kategoria

NAJNOWSZE OFERTY PRACY - Specjalista ds. Social Media

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Specjalista ds. Social Media prowadzi wszelkie działania, które wpływają na obecność i prestiż obsługiwanych marek w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest, Instagram, GodlenLine itp.).

Zajmuje się redagowaniem wpisów, organizacją konkursów, budowaniem interakcji z innymi użytkownikami oraz późniejszym moderowaniem dyskusji i odpowiadaniem na pytania. Do ich obowiązków należy także monitorowanie i analiza efektów prowadzonych działań, przygotowywanie i wdrażanie nowych strategii oraz stały monitoring konkurencji.

WYMAGANIA

Na tym stanowisku pracodawcy wymagają najczęściej wykształcenia wyższego, najchętniej z zakresu marketingu lub też PR. Coraz większą popularność zdobywają także studia podyplomowe kształcące stricte w kierunku funkcjonowania mediów społecznościowych.

Istotną role odgrywa także znajomość tematyki od strony praktycznej i doświadczenie zawodowe. Przydają się także: kreatywność, komunikatywność, multizadaniowość, znajomość języka angielskiego oraz narzędzi do monitorowania działań w social media np. Sotrender.

Dodatkowymi atutami są także: obsługa programów graficznych, umiejętność analizy danych i wyszukiwania ciekawych informacji oraz elastyczność i gotowość do pracy w nienormowanych godzinach.

WARUNKI PRACY

Praca odbywa się przeważnie w biurze firmy lub agencji przy komputerze. Jej stałym elementem jest kontakt z klientami lub przełożonymi, w celu raportowania dotychczas przeprowadzonych działań i ustalenia koncepcji na przyszłość. Specjaliści od mediów społecznościowych rozwijają swój warsztat uczestnicząc w wydarzeniach branżowych i szkoleniach np. cyklicznym Social Media Convent.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Specjalistów od social media szukają przede wszystkim agencje branżowe, interaktywne i public relations, a także samodzielne firmy, które mają w swojej strukturze mają działy komunikacji czy marketingu. Część osób pracuje także na własną rękę (tzw. freelancerzy), samodzielnie zdobywając klientów i administrując ich profilami. Wówczas pracę wykonują najczęściej we własnym domu.

ZAROBKI

Dobrzy fachowcy mogą w tej branży liczyć na bardzo godziwe wynagrodzenie. Najwyższe jest w prestiżowych agencjach. Social Media Account Manager zarabia rocznie nawet 58 tys. (ok. 5 tys. miesięcznie, a Account Executive nawet 80 tys. (ok. 6,7 tys. miesięcznie). Z kolei niektórzy freelancerzy za prowadzenie fanpage na Facebooku oczekują zaledwie kilkuset złotych.

NAJNOWSZE OFERTY PRACY - Specjalista ds. Social Media

zobacz więcej ofert pracy dla Specjalista ds. Social Media