– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku
Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku to osoba, która przeprowadza wywiad telefoniczny z respondentem, aby zebrać należyte informacje przygotowane przez zespół badawczy realizujący badania opinii społecznej lub dane potrzebne dla firmy. Do obowiązków pracownika tego należy, m.in.: zapoznanie się z koncepcją projektu badawczego, dobór respondenta, wywiad, właściwe zadawanie pytań, notowanie odpowiedzi, analiza informacji, przekazanie danych szefostwu.
WYMAGANIA
Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku powinien mieć wykształcenie minimum średnie oraz znać w stopniu dobrym język angielski i obsługę komputera. W tej pracy ważne jest, aby osoba miała miły głos i dobrą dykcję oraz umiała prowadzić efektywne rozmowy. Mile widziana jest też znajomość technologii wspierającej zarządzanie przepływem rozmów telefonicznych i umiejętność poszukiwania i pozyskiwania informacji, a także umiejętność posługiwania się dużymi zbiorami danych, znajomość SQL bądź PL/SQL i doświadczenie w korzystaniu z narzędzi analizy statystycznej oraz aplikacji SAS, Statistica, SPSS lub podobnych. Poza tym od pracownika tego wymaga się dużej koncentracji uwagi, umiejętności współpracy z innymi pracownikami, dobrej organizacji pracy i zaangażowania.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest pomieszczenie zamknięte, tj. biuro, centrala - pracownik rozmawia przez telefon w oddzielonym od innych pracowników, tzw. boksie. Praca ta wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresujące. Czas pracy zazwyczaj 8 - godziny przez 5 dni w tygodniu. Istnieje możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności (szkolenia, kursy, itd.) oraz możliwość awansu. Osoba na tym stanowisku narażona jest na choroby narządu głosu i bóle kręgosłupa - praca siedząca. Przeciwwskazaniami do wykonywania tego zawodu są wady wymowy, choroby narządu głosu, nerwica, choroby psychiczne.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Pracownik ds. Telefonicznych Badań Rynku może być zatrudniony, np. call center, w większych firmach produkcyjnych i technologicznych, np. branża teleinformatyczna, sektor FMCG, w instytucjach Badania Opinii i Rynku.
ZAROBKI
Pensja pracownika ds. telefonicznych badań rynku zależy od tego ile wywiadów zrealizuje - stawka za ankietę jest określona, zwykle to od 15 zł do 35 zł brutto.
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?