Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku

Lista stanowisk - Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku

Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku to osoba, która przeprowadza wywiad telefoniczny z respondentem, aby zebrać należyte informacje przygotowane przez zespół badawczy realizujący badania opinii społecznej lub dane potrzebne dla firmy. Do obowiązków pracownika tego należy, m.in.: zapoznanie się z koncepcją projektu badawczego, dobór respondenta, wywiad, właściwe zadawanie pytań, notowanie odpowiedzi, analiza informacji, przekazanie danych szefostwu.


WYMAGANIA

Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku powinien mieć wykształcenie minimum średnie oraz znać w stopniu dobrym język angielski i obsługę komputera. W tej pracy ważne jest, aby osoba miała miły głos i dobrą dykcję oraz umiała prowadzić efektywne rozmowy. Mile widziana jest też znajomość technologii wspierającej zarządzanie przepływem rozmów telefonicznych i umiejętność poszukiwania i pozyskiwania informacji, a także umiejętność posługiwania się dużymi zbiorami danych, znajomość SQL bądź PL/SQL i doświadczenie w korzystaniu z narzędzi analizy statystycznej oraz aplikacji SAS, Statistica, SPSS lub podobnych. Poza tym od pracownika tego wymaga się dużej koncentracji uwagi, umiejętności współpracy z innymi pracownikami, dobrej organizacji pracy i zaangażowania.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy jest pomieszczenie zamknięte, tj. biuro, centrala - pracownik rozmawia przez telefon w oddzielonym od innych pracowników, tzw. boksie. Praca ta wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresujące. Czas pracy zazwyczaj 8 - godziny przez 5 dni w tygodniu. Istnieje możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności (szkolenia, kursy, itd.) oraz możliwość awansu. Osoba na tym stanowisku narażona jest na choroby narządu głosu i bóle kręgosłupa - praca siedząca. Przeciwwskazaniami do wykonywania tego zawodu są wady wymowy, choroby narządu głosu, nerwica, choroby psychiczne.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Pracownik ds. Telefonicznych Badań Rynku może być zatrudniony, np. call center, w większych firmach produkcyjnych i technologicznych, np. branża teleinformatyczna, sektor FMCG, w instytucjach Badania Opinii i Rynku.


ZAROBKI

Pensja pracownika ds. telefonicznych badań rynku zależy od tego ile wywiadów zrealizuje - stawka za ankietę jest określona, zwykle to od 15 zł do 35 zł brutto.

Praca Specjalista ds. Telefonicznych Badań Rynku
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?