Lista stanowisk - Trendsetter

Trendsetter

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Trendsetter w dosłownym tłumaczeniu oznacza osobę kreującą nowe trendy w modziei innych dziedzinach. W praktyce, stanowisko to jest wykorzystywane przez firmy odzieżowe, producentów nowych telefonów komórkowych, zegarków, samochodów, a nawet produktów spożywczych czy używek. Trendsetter działa na zasadach podobnych do tajemniczego klienta z tym, że w odwrotną stronę. Tajemniczy klient pozyskuje opinie konsumentów danych produktów i poznaje trendy obecnie funkcjonujące w danym środowisku, podczas, gdy trendsetter te trendy wdraża, za pomocą różnych technik zachęca potencjalnych konsumentów do zainteresowania się danym produktem, podobnie jak tajemniczy klient nie ujawniając swoich prawdziwych intencji i interesów. Trendsetter samemu pojawiając się w towarzystwie i korzystając z danych produktów ma oddziaływać na postawy i zainteresowania innych osób tak, aby te same zechciały sięgnąć po ten produkt. Trendsetter to jeden z tak zwanych „zawodów przyszłości”, spełniający funkcje marketingu szeptanego w nowej, niezwykle efektywnej formie.


WYMAGANIA

Przed osobami zainteresowanymi pracą w charakterze trendsettera nie stawia się zwykle sztywnych, formalnych wymogów kwalifikacyjnych, związanych z posiadanym przez nie wykształceniem czy doświadczeniem zawodowym. Potencjalni pracodawcy wybierają osoby atrakcyjne, komunikatywne, obracające się w wielu środowiskach, często pojawiających się w modnych klubach i na popularnych imprezach, mogące w naturalny sposób promować dany produkt w obrębie wyznaczonej grupy docelowej nie będąc przy tym zdemaskowanym. Rola trendsettera nie ogranicza się jednak do korzystania z tegoż produktu w towarzystwie; musi on nawiązywać coraz to nowe kontakty i pod byle pretekstem czynnie promować te produkty wśród potencjalnych konsumentów.


WARUNKI PRACY

Praca trendsettera nie jest ograniczona czasem i miejscem; w rzeczywistości trwa ciągle, w każdej okoliczności i miejscu a zmieniają się jedynie produkty, które w danym okresie czasu „promuje” osoba zatrudniona w tym charakterze.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Możliwości zatrudnienia stwarzają liczne firmy i przedsiębiorstwa produkcyjne, wytwarzające lub dystrybuujące produkty luksusowe, atrakcyjne gadżety, samochody, odzież, artykuły spożywcze i używki, skierowane przeważnie do młodzieży i osób poniżej 35. roku życia.


ZAROBKI

Zarobki trendsettera pozostają tajemnicą, nie są możliwe do uśrednienia. Konkretne kwoty są uściślone w indywidualnej umowie między trendsetterem a zleceniodawcą, często jednak bywają bardzo atrakcyjne.

Praca Trendsetter
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?