Lista stanowisk - Personal Shopper

Personal Shopper

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Personal shopper to zawód świeży na rynku pracy, a ponadto dość rzadko spotykany. Osoba zatrudniona w tym charakterze jest nazywana także doradcą do spraw wizerunku, która to nazwa poniekąd definiuje zakres jej obowiązków. Personal shopper, na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczenia, a także znajomości najnowszych trendów, udziela porad klientom w zakresie ich garderoby. Praca doradcy do spraw wizerunku nie kończy się jednak na wsparciu teoretycznym; osoba zatrudniana w tym charakterze ingeruje w zawartość garderoby klienta, uczestniczy we wspólnych zakupach i przymiarkach, a nawet samodzielnie nabywa ubrania i detale w imieniu klienta i za jego pieniądze. Personal shopper to jeden z tak zwanych zawodów przyszłości, wciąż mało popularnych, lecz zdobywających grono zwolenników w ostatnich latach.


WYMAGANIA

Przed osobami zainteresowanymi zatrudnieniem w tym charakterze nie stawia się zwykle sztywnych, formalnych wymogów, których spełnienie skutkowało objęciem stanowiska. Również proces rekrutacyjny nie odbywa się na tradycyjnych zasadach. W przypadku doradcy do spraw wizerunku liczy się przede wszystkim jego zmysł estetyczny oraz dogłębna znajomość aktualnych trendów na rynku mody. Personal shopper zatrudniany jest na bardzo indywidualnych zasadach, przeważnie umowy-zlecenia lub umowy o dzieło. Osoby poszukujące prywatnego doradcy w tym zakresie mogą przeglądać fora i strony, poświęcone modzie. Wybór konkretnej osoby opiera się na znalezieniu wspólnego gustu i zrozumienia potrzeb zamawiającego ten specyficzny rodzaj usługi.


WARUNKI PRACY

Praca personal shoppera opiera się na czynnościach doradczych, lecz także wspólnym eksplorowaniu sklepowych półek w poszukiwaniu interesujących części garderoby. Personal shopper często nabywa odzież samodzielnie w imieniu klienta i z jego środków.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Zasady rekrutacji w tym przypadku są, jak już wcześniej wspomniano, dość indywidualne.


ZAROBKI

Zarobki personal shoppera nie są możliwe do uśrednienia. Są ściśle zależne od potrzeb zamawiającego ten rodzaj usługi i zasobności jego portfela.

Praca Personal Shopper
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?