Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Artykuł sponsorowany – skuteczna reklama w internecie?

Artykuł sponsorowany – skuteczna reklama w internecie?

 
Artykuł sponsorowany – skuteczna reklama w internecie?

Artykuły sponsorowane stały się nieodłączną częścią content marketingu. Treści reklamujące markę, przedmiot czy konkretną usługą są powszechne w internecie. Co więcej, bardzo często na pierwszy rzut oka czytelnicy nie są w stanie rozpoznać, że mają do czynienia z artykułem sponsorowanym. I o to właśnie chodzi, gdyż internauci szukają przede wszystkim rozrywki, artykułów eksperckich, różnego rodzaju przydatnych informacji – i wcale nie lubią być bombardowani nachalnymi sloganami. Zatem jak napisać artykuł, który spodoba się użytkownikom sieci? Kto powinien pomyśleć o tego typu reklamie w internecie?

 

Artykuł sponsorowany: co to znaczy?

 

Artykuł sponsorowany od zwykłego artykułu odróżnia kilka rzeczy. Po pierwsze, zawiera on elementy promujące jakiś produkt / usługę / markę itp. Te elementy czysto reklamowe mogą przybierać bardzo różne formy. W niektórych publikacjach wymieniana jest jedynie nazwa, w innych na temat promowanej rzeczy powstaje cały akapit czy rozdział. Czasami elementem reklamowym jest zdjęcie wraz z podpisem, wpleciony do artykułu film, animacja.

 

Po drugie, artykuł sponsorowany wcale nie musi być artykułem w ścisłym sensie. Równie dobrze sprawdzają się wywiady z ekspertami i inne formy literackie, ale też np. galerie zdjęć, filmiki z sondami ulicznymi i inne produkcje multimedialne.

 

Po trzecie, artykuły sponsorowane, przygotowywane przez profesjonalnych copywriterów, uwzględniają przyjęte strategie SEO i SEM. Przykładowo, poprawnie napisany artykuł zawiera frazy kluczowe, dobrze pozycjonuje się w wyszukiwarce internetowej. Jest też właściwie zredagowany, z podziałem np. na sekcje podzielone tytułami (które również zawierają słowa kluczowe).

 

Po czwarte, artykuł sponsorowany musi być napisany do konkretnej grupy docelowej, a więc właściwym językiem. Powinien odwoływać się do pewnych doświadczeń charakterystycznych dla tej grupy itp. Pisząc do wszystkich – piszemy tak naprawdę do nikogo. Konsumenci lubią być traktowani indywidualnie, warto zatem, by twórca artykułu sponsorowanego brał pod uwagę oczekiwania i potrzeby grupy klientów, do której się zwraca.

 

Jak napisać artykuł sponsorowany

 

Sposób przygotowywania artykułów sponsorowanych na blogach, portalach czy innych witrynach w sieci zmieniał się z biegiem lat – obecnie wysokiej jakości sponsorowane treści nie budzą w użytkownikach portali czy czytelnikach blogów negatywnych emocji. Większa akceptacja tego typu publikacji wiąże się z bardziej naturalnym, nienachalnym umieszczaniem w artykułach elementów reklamowych. Innymi słowy, użytkownik doceni wyczerpujący, ciekawy materiał, w którym niejako mimochodem zostanie podany element promujący produkt czy markę. Z drugiej strony z wysokim prawdopodobieństwem internauta szybko opuści stronę, w której co kilka zdań namawia się go do kupna jakiejś rzeczy.

 

Przygotowując artykuł sponsorowany, warto zatem pamiętać, że właściwie najważniejsza jest w nim treść niereklamowa. Musi być ona magnetyzująca, ciekawa, w jakiś sposób wyróżniająca się w sieci. Dzięki niej artykuł ma szansę zająć dobrą pozycję w wyszukiwarkach, być polecany na forach i w mediach społecznościowych – a więc dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Elementy reklamowe oczywiście powinny być obecne zgodnie z założeniami marketingowymi, ale zawierane w sposób wyważony.

 

Ile kosztuje artykuł sponsorowany?

 

Cenniki copywriterów zwykle mają formę stawki za tysiąc znaków ze spacją. Ceny zależą od wielu czynników, np. branży, tematu, deadline’u, konieczności przeprowadzenia wywiadu / zasięgnięcia porady ekspertów, innych oczekiwań. Można zatem spotkać się na rynku i ze stawkami 30 zł na 1000 zzs, i nawet 300 zł za 1000 zzs. Zwykle copywriter przygotowuje wycenę artykułu na podstawie wstępnych wytycznych ze strony zlecającej napisanie artykułu. 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Asystentka / Asystent Dyrektora

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Lubisz się uczyć i rozwijać? Chcesz poznać jeden z działów innowacyjnej firmy? A może chcesz uczestniczyć w tworzeniu projektów specjalistycznych i bliżej poznać tajniki prawa zamówień publicznych? Albo czujesz się dobrze w zadaniach, gdzie jasno wiadomo czego od Ciebie się wymaga?...
  • Architekt / Asystent Architekta

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista senior / mid / junior / asystent / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Tworzenie projektów i modelowanie budynków w technologii BIM; Koordynacja międzybranżowa; Tworzenie dokumentacji projektowej: budowlanej, przetargowej i wykonawczej w zgodności z normami i przepisami budowlanymi w oparciu o harmonogram i budżet; Weryfikacja i optymalizacja...
  • Projektant / Asystent Projektanta Instalacji Elektrycznych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / asystent / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie udziału w...
  • Projektant / Asystent Projektanta Instalacji Sanitarnych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Twój zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie...
  • Specjalista ds. Badań i Rozwoju w branży budowlanej

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Twój zakres zadań: projektowanie i wdrażanie nowych rozwiązań w dziale badań i rozwoju; współpraca z jednostkami badawczymi, w tym z ITB, IMP; obliczenia termiczne; przygotowywanie raportów z badań; obsługa i nadzór nad wyposażeniem kontrolno-pomiarowym (np. komory klimatyczne);...
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Miejsce pracy: Reguły / Warszawa, budowy na terenie Polski Opis stanowiska: weryfikacja zasadności zgłaszanych usterek budowlanych oraz prowadzenie bieżącej analizy przyczyn ich powstawania; samodzielne wykonywanie napraw; współpracę ze specjalistą ds. obsługi gwarancyjnej budów w...

Najnowsze artykuły

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!