Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Branded content: co to jest, korzyści

Branded content: co to jest, korzyści

 
Branded content: co to jest, korzyści

Nietypowe formy reklamy, angażujące i zaskakujące odbiorcę, zdetronizowały tradycyjne jej wersje przerywające odbiór jakiejś treści i przez to irytujące. Na czym polega branded content i czemu zawdzięcza swoją skuteczność?

 

Spis treści

Co to jest branded content?

 

Branded content są to treści głównie o charakterze rozrywkowym (branded entertainment), ale też informacyjne czy edukacyjne, sponsorowane przez daną markę i zawierające jej ulokowany produkt, reklamę, wplecioną w kontekst nienachalnie i tak, by nie zaburzała odbioru. Widz, słuchacz czy czytelnik – bo branded content można zrealizować za pośrednictwem wielu mediów – dzięki interesującej historii, w miejsce przewidywalnej reklamy, czuje się zaangażowany, jest gotów przekazywać informacje – udostępniać linki, polecać aplikacje, filmy itd. swoim znajomym. Ciekawa reklama szybko zaczyna żyć własnym życiem i viralowo zatacza coraz szersze kręgi, a marka może nawiązywać relacje z klientami, inspirować, bawić, sprawiać, że się o niej myśli i mówi.

 

Branded content ma wiele wspólnego z content marketingiem, jednak nie są to pojęcia tożsame. W tym drugim zawierają się treści atrakcyjne dla odbiorców bardziej ze względu na merytorykę niż walory rozrywkowe czy czysto estetyczne. Niosą odpowiedź na ich problemy, zaspokajają wiedzę w dziedzinie związanej z produktem. Dzięki temu, że content jest użyteczny, marka umożliwia sobie budowanie zaangażowania klientów i własnego eksperckiego wizerunku, zyskuje zaufanie i lojalność w dłuższej perspektywie.

 

 

Branded content – zastosowanie

 

Branded content to kosztowna strategia i m.in. ze względu na to korzystają z niej raczej duże marki o ugruntowanej pozycji na rynku. Co sprawia, że taki wydatek np. na serię filmików, do której angażuje się popularnego reżysera i znanych aktorów, kilkuminutowy teledysk do sieci, na własną grę lub aplikację na telefon się opłaca?

 

Przede wszystkim w tego typu kampaniach promocja produktu jest bardzo subtelna. Odbiorcy wiedzą, kto sponsoruje film czy inny materiał, dostrzegają logotypy, product placement i godzą się na taką reklamę – co więcej sami po nią sięgają, ponieważ jest dla nich atrakcyjna. Po co stosuje się branded content? Przede wszystkim, by marka – jej wartości i wizja – zaistniały w świadomości odbiorców. Marka ma budzić emocje i zachęcać do interakcji.

 

Przykłady reklamy typu branded content

 

Jako przykład rozbudowanej reklamy można podać film fabularny, w którym główne role należały do figurek z popularnych od lat na całym świecie klocków. Angażująca zarówno dzieci, jak i dorosłych historia nie jest postrzegana w kontekście reklamowym, mimo że silnie promuje produkt. Tego typu treści to też często dobrze zrealizowane teledyski, kilkuodcinkowe seriale na dany temat czy np. relacje z wydarzeń sponsorowanych przez markę, które z zapartym tchem śledzi cały świat.

 

Czytaj także: Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert

 

Branded content – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Co to jest branded content?

 

Branded content to treść zawierająca lokowanie produktu. Często ma formę ciekawej, angażującej emocjonalnie historii. Treść powinna być na tyle ciekawa i trafiać w gust i wartości odbiorcy, by ten był skłonny dzielić się nią samodzielnie poprzez media społecznościowe i inne kanały (viral marketing).

 

  • Kiedy stosuje się branded content?

 

Brandend content stosowany jest wówczas, gdy przedsiębiorstwo dysponuje znacznym funduszem na cele reklamowe (lokowanie produktu zwykle nie jest tanie), a także kiedy jego strategia komunikacji z klientami zakłada tworzenie wiralowych treści. W stosowaniu branded content istotne jest wyczucie i subtelność, gdyż wielu konsumentów negatywnie reaguje na nachalną i zw=byt oczywistą reklamę w materiałach rozrywkowych czy edukacyjnych.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Rockfin S.A.
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Wyzwania na stanowisku: Udział w procesie ofertyzacji, prowadzenie uzgodnień oraz negocjacji z Klientami w fazie realizacji projektu; Nadzór nad realizacją projektu w ramach założonego budżetu, harmonogramu oraz wymagań jakościowych; Nadzór nad dokumentacją projektową; Dbanie o...
  • Cykliniarz / Parkieciarz

    MK Gulvsliping AS   Norwegia, Oslo   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   25 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Wymagania: Minimum 3 lata doświadczenia zawodowego jako cykliniarz-parkieciarz, Komunikatywna znajomość języka angielskiego, Prawo jazdy kategorii B.
  • Monter Rurociągów

    Rockfin S.A.   Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9    praca hybrydowa / stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Opis stanowiska: Prefabrykacja rurociągów przemysłowych, według rysunku technicznego oraz izometrycznego; Wykonywanie spoin sczepnych metoda TIG; Wykonywanie operacji wiercenia, gwintowania oraz frezowania; Realizacja procesów technologicznych oraz zadań produkcyjnych zgodnie z wyznaczonymi...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...
  • Inżynier technicznego wsparcia serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Twoje zadania: Analiza oraz rozwiązywanie problemów technicznych, proponowanie technologii napraw układów hydraulicznych; Formułowanie założeń i projektowanie rozwiązań technicznych (w tym modernizacji i retrofitów istniejących układów hydraulicznych) Wsparcie techniczne Inżynierów...
  • Specjalista ds. Płac i Kadr z Enova365

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź, Polesie    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Szukamy kandydata/ kandydatki, który oprócz bieżącej obsługi procesów, będzie aktywnie dążył do ich optymalizacji. Twoje główne zadania będą obejmować: Kompleksowe naliczanie wynagrodzeń (umowy o pracę, cywilnoprawne) dla zróżnicowanej grupy pracowników, z wykorzystaniem...

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.