Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Digital marketing – na czym polega? Dlaczego warto go wdrożyć?

Digital marketing – na czym polega? Dlaczego warto go wdrożyć?

 
Digital marketing – na czym polega? Dlaczego warto go wdrożyć?

Prowadzisz własną firmę i jeszcze nie reklamujesz jej w internecie? Najwyższy czas, by to naprawić. Niezależnie od branży, w której działasz, dobrze poprowadzona kampania marketingowa potrafi zdziałać cuda, gdy chodzi o rozpoznawalność marki. Ta z kolei przekłada się większą liczbę klientów i co za tym idzie – wyższe dochody. Na początek zapoznaj się z pojęciem digital marketingu. Czym jest i w jaki sposób różni się od marketingu tradycyjnego?

 

Czym jest digital marketing?

 

Digital marketing to inaczej marketing cyfrowy, a więc prowadzony w sieci, za pomocą narzędzi cyfrowych. Odbiorcami treści reklamowych są w związku z tym użytkownicy internetu, korzystający z komputerów, tabletów czy telefonów.

 

W tradycyjnie prowadzonej akcji promocyjnej stosuje się takie elementy jak: plakaty i banery, ulotki, reklamy w radiu i telewizji, promocyjne artykuły i wywiady w prasie. Jak zapewne wiesz, te wszystkie elementy mają swój wymiar cyfrowy – w postaci banerów reklamowych spotykanych na różnych stronach, artykułów sponsorowanych, podcastów, reklam w mediach społecznościowych itp. Digital marketing oznacza jednak znacznie więcej.


Digital marketing – komponenty

 

Do podstawowych elementów marketingu cyfrowego należą:

 

  • prowadzenie zoptymalizowanej strony / sklepu / bloga firmowego,
  • pozycjonowanie za pomocą technik SEO tychże witryn w wyszukiwarce internetowej, między innymi poprzez zamieszczanie na nich fraz kluczowych, (w naszej części świata zwykle bierze się pod uwagę jedynie Google jako najbardziej popularną),
  • content marketing – publikacja sponsorowanych treści: artykułów, wpisów, wywiadów, filmików, podcastów itp. zawierających elementy reklamowe,
  • kampanie Google Ads, w ramach których w różnych miejscach – w wynikach wyszukiwania, na witrynach partnerskich – zamieszczane są linki sponsorowane,
  • e-mail marketing – rozsyłanie treści reklamowych za pomocą poczty elektronicznej,
  • social media marketing – oznacza zarówno prowadzenie profili na platformach społecznościowych, jak i korzystanie z różnych narzędzi pozwalających na publikację reklam, np. Facebook Ads.
  • umieszczanie produktów firmy na aukcjach internetowych,
  • dbanie o wysoki ranking produktów/usług firmy w Google, porównywarkach cen i na innych platformach.

 

Komponentów marketingu cyfrowego jest więcej, a ponadto ciągle pojawiają się nowe sposoby na dotarcie do klientów. Reklamowanie marki w sieci to zatem złożony proces. Nie warto się jednak zniechęcać, gdyż trudno przecenić korzyści płynące z dobrze prowadzonego digital marketingu.

 

Digital marketing – zalety


Kiedy decydujesz się na tradycyjny baner reklamowy w przestrzeni miejskiej, nie masz wielkiego wpływu na to, do kogo on dotrze. Podobnie rzecz ma się z reklamą w telewizji – jej odbiorcą jest po prostu widz danej stacji. Digital marketing z kolei pozwala na dotarcie do dokładnie tej grupy docelowej, na jakiej Ci najbardziej zależy – poprzez specyfikację komunikatów reklamowych, zamieszczanie reklam w konkretnych miejscach w sieci itp.

 

Co więcej, jest wiele narzędzi analitycznych pozwalających na lepsze poznanie preferencji wybranej grupy docelowej, np. jej przyzwyczajeń zakupowych, wieku, płci, miejsca zamieszkania (miasto czy wieś), a nawet wartości, jakimi się kieruje itp. Te wszystkie dane pozwalają na przygotowanie takiej oferty, która ma największą szansę trafić w gusta wybranej grupy.

 

Siłą digital marketingu jest oczywiście również to, że odbiorców reklamy jest znacznie więcej niż w przypadku korzystania z tradycyjnych środków przekazu. Dotarcie do nowych grup konsumentów przekłada się na większą liczbę klientów.

Kampanie marketingu cyfrowego są także znacznie bardziej elastyczne od tych tradycyjnych, szybko dostosowują się do nastrojów konsumenckich.

 

Zalet digital marketingu jest sporo i trudno wymienić je wszystkie. Tego typu kampanie przedsiębiorca może prowadzić samodzielnie lub zlecić je specjalistycznym firmom.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Elektryk

    R11 Automation Sp. z o.o.   Niemcy, okolice Monachium   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   11 000 - 14 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online
    5 godz.
    Zakres obowiązków: montaż elementów instalacji elektrycznych; uruchamianie nowych maszyn, urządzeń linii zrobotyzowanych; analizowanie usterek, rozwiązywanie problemów technicznych; podłączanie czujników, falowników; rozciąganie kabli zgodnie z dokumentacją; budowa i montaż szaf sterowniczych;
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu seniora

    Sanapol Personal GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Wynagrodzenie od 2200 Euro netto / m-c. Praca na terenie całych Niemiec, od zaraz jak i również w późniejszych terminach. Rodzaj współpracy: Umowa o pracę na pełen etat na czas nieokreślony, Wymiar pracy: Pełen, 8 godzin dziennej pracy, Wymagany język niemiecki: Komunikatywny. Zakres...
  • Przedstawiciel Handlowy

    Lintegra Ławski Kropiwnicki Sp.k.   Warszawa, Bemowo    praca mobilna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 500 - 10 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Zakres obowiązków: będziesz pozyskiwać nowych i klientów, będziesz opiekował się naszymi obecnymi klientami, będziesz dobierać rozwiązania dla klienta współpracując z naszym działem wsparcia lub naszymi dostawcami, będziesz przygotowywać oferty, negocjować warunki handlowe,...
  • Operator maszyn CNC z j. niemieckim

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 14 000 zł brutto/mies.  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Opis stanowiska: Obsługa tokarek/frezarek/giętarek/szlifierek, Ustawianie na maszynach, Wymiana narzędzi na maszynach, Monitorowanie maszyny, Kontrola jakości.
  • Spawacz z j. niemieckim

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 14 000 zł brutto/mies.  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Opis stanowiska: Spawanie konstrukcji stalowych; Spawanie metodą MAG lub WIG (zależy od umiejętności) Praca według rysunku technicznego; Obsługa różnych urządzeń w obrębie metalotechniki.
  • Lakiernik z j. niemieckim

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 14 000 zł brutto/mies.  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Opis stanowiska: Polerowanie, Montaż i demontaż części samochodowych bądź przemysłowych, Maskowanie, Zmiana i kontrola jakości, Prace polerskie, Poprawki lakiernicze.

Najnowsze artykuły

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Jakie wybrać rośliny do biura?

Jakie wybrać rośliny do biura?

Nie w każdym wnętrzu sprawdzi się ponadczasowa paprotka, nie wszędzie pasuje klasyczny fikus. W przyjaznym dla psów wnętrzu warto rozważyć palmę Areka, w biurze bez okien monsterę, a w open space choćby pachirę. Wiosna to dobry czas na znalezienie dla swojego biura nowej aranżacji roślinnej. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie roślin i jak stworzyć w swojej firmie zielone biuro.

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.