Niemal każdy choć raz korzystał z usług punktu dorabiania kluczy w pobliżu miejsca zamieszkania. Zazwyczaj te niewielkie lokaliki wtapiają się w miejski krajobraz i przypominamy sobie o nich dopiero wówczas, gdy jesteśmy w potrzebie. Jeśli szukamy pomysłu na biznes, warto się zastanowić, czy w naszej okolicy już funkcjonuje punkt ślusarski. Jeśli nie, być może warto wykorzystać niszę na rynku.
Czy warto otworzyć punkt dorabiania kluczy?
Zazwyczaj usługę prowadzi osoba, która sama posiada umiejętności ślusarskie. Punkt dorabiania kluczy to bowiem dobry pomysł na jednoosobową działalność gospodarczą, jako działalność dodatkowa, na przykład na emeryturze czy rencie. Mały lokal może oferować na przykład dorabianie kluczy samochodowych, do lokali, kłódek, czy też dorabianie kluczy motocyklowych.
Jednak nasz biznes wcale nie musi być taki skromny, a oferta może być znacznie szersza. Rozwój technologii nie ominął bowiem branży zabezpieczeń. Zamki i systemy antywłamaniowe są coraz bardziej zaawansowane. Współczesny klient, który chce zadbać o bezpieczeństwo swoje i swojego mienia, potrzebuje specjalisty, który zaprezentuje mu najnowocześniejsze rozwiązania i będzie w stanie je zamontować.
Opcją numer dwa jest więc firma zajmująca się nie tylko dorabianiem kluczy, ale kompleksową obsługą systemów zabezpieczeń. Pracownik punktu usługowego tego typu często dojeżdża do klienta i montuje zabezpieczenia na miejscu. Biznes plan jest zatem bardziej rozbudowany i musi uwzględniać większe koszty na start (np. samochód służbowy).
Która firma będzie miała większe szanse powodzenia? To zależy od zapotrzebowania w danej okolicy. Przed podjęciem decyzji o starcie firmy kluczowe jest sprawdzenie konkurencji. Jeśli w pobliżu działa kilka małych punktów dorabiania kluczy, być może warto pomyśleć o większej działalności.
Punkt dorabiania kluczy: jak założyć?
Jak każdą firmę, również tę należy zarejestrować oraz wybrać sposób opodatkowania. Właściwym kodem PKD jest PKD 96.09.Z. Co istotne, przedsiębiorstwo można zarejestrować w CEIDG bez wychodzenia z domu, przez internet.
Ważną kwestią jest wybór lokalu. Liczy się oczywiście jego położenie – powinien być dobrze widoczny, a jeśli mamy do dyspozycji jedynie niewielkie pomieszczenie ukryte między blokami – warto zadbać o szyld i strzałki naprowadzające do naszej firmy.
Małe przedsiębiorstwo zajmujące się dorabianiem kluczy zwykle za grupę docelową obiera mieszkańców najbliższej okolicy. W tym wypadku własna strona internetowa czy fanpage w mediach społecznościowych nie są tak istotne – chociaż bez wątpienia nie zaszkodzą. Jednak jeśli chcemy prowadzić działalność o ponadlokalnej skali, wówczas sprawny marketing internetowy to konieczność. Większość naszych klientów, zanim skorzysta z usługi, zechce bowiem przeczytać informację o firmie i przede wszystkim sprawdzić, czy ma dobre opinie w sieci.
Punkt dorabiania kluczy: zarobki
Koszt dorobienia klucza rozpoczyna się od około 10 zł za najprostszy kluczyk, a może kosztować nawet 200 złotych przy skomplikowanych zamkach i zabezpieczeniach. Jak widać, wiele zależy od umiejętności i inwencji przedsiębiorcy. Dlatego w cenniku dorabiania kluczy należy uwzględnić:
-
rodzaj klucza/zamka,
-
miejscowość, w której działa punkt,
-
zakres działalności.