Praca.pl Poradniki Rynek pracy
E-spotkania w firmie: jak je zorganizować?

E-spotkania w firmie: jak je zorganizować?

 
E-spotkania w firmie: jak je zorganizować?

Praca zdalna z domu wymaga wprowadzenia nowych rozwiązań dotyczących efektywnej organizacji czasu pracy, komunikacji między zatrudnionymi oraz kadrą zarządzającą, rozliczania z wykonywanych zadań czy spotkań w obrębie zespołów bądź z kontrahentami. Trudności może przysparzać w szczególności sprawne przeprowadzenie e-spotkania. O czym trzeba pamiętać, by było ono co najmniej tak samo owocne jak to odbywające się w sposób stacjonarny?

 

Przygotuj sprzęt

 

Bardzo ważne, żeby nie zostawiać kwestii sprzętu i oprogramowania na ostatnią chwilę, ale zawczasu przeprowadzić ich test. W przeciwnym wypadku trzeba się liczyć z opóźnieniem rozpoczęcia wideokonferencji. Trudności techniczne zawsze mogą się zdarzyć, niemniej przez niektórych kontrahentów – np. ważnych klientów biznesowych – nieprzygotowanie się na tym podstawowym poziomie może być odebrane jako dowód niedbalstwa i skutkować brakiem pełnego zaufania do firmy organizującej meeting.

 

Zapytaj o jakość obrazu i słyszalność!

 

Nawet jeśli przeprowadziliśmy wcześniej połączenie testowe, także w trakcie rzeczywistego e-spotkania warto zapytać uczestników, czy jakość obrazu i dźwięku są wystarczająco dobre.

 

Stwórz agendę

 

Agenda spotkania to nic innego jak jego plan. Określa się w niej porządek obrad, kolejność podejmowania wątków, niekiedy – jak w przypadku konferencji – dokładny czas dyskusji na z góry ustalony temat. Taka agenda może być bardzo przydatna również w czasie spotkań pracowniczych, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

 

Jeśli mamy do czynienia z pracą w domu, plan spotkania warto rozesłać uczestnikom wcześniej – to da uczestnikom czas na przygotowanie się do omawiania kolejnych kwestii. Agendę można wykonać w edytorze tekstowym, arkuszu kalkulacyjnym czy innym programie. Ważne, by kolejne punkty spotkania sensownie z siebie wynikały lub do siebie nawiązywały – skakanie po tematach może doprowadzić do tego, że umknie nam istotny aspekt jakiejś sprawy.

 

Bądź punktualny!

 

Spóźnianie się spotkanie, także e-spotkanie, bez naprawdę ważnego powodu, to wyraz lekceważenia w stosunku do osób, które są zmuszone na nas czekać. Może być to szczególnie źle widziane w czasie pracy home office, kiedy zakorkowane miasto raczej nie może stanowić wymówki.

 

Twórz notatki

 

Sporządzanie notatek, zapisywanie uwag i nasuwających się pytań w czasie wypowiedzi innych uczestników jest szczególnie istotne w przypadku spotkania online. W czasie wideorozmowy może być bowiem trudno o długotrwałą koncentrację na dłuższe i rozwijającej kilka różnych wątków wypowiedzi. Notowanie wniosków i pytań przyspieszy dojście do sedna spotkania – opracowania strategii, rozwiązania problemu etc.

 

Poproś o feedback

 

Feedback po każdym spotkaniu powinien wejść do firmowej rutyny. Informacja zwrotna ważna jest zarówno w przypadku spotkania w obrębie firmy – pozwoli udoskonalić procedury – jak i tych z partnerami biznesowymi – pomoże budować długotrwałe więzi. Prośbę o feedback można wysłać mailowo, zaprosić uczestników do wypełnienia specjalnie przygotowanego formularza, czasami, jak w przypadku małych zespołów, wystarczy krótka rozmowa np. telefoniczna.

 

Istotne, by z zebranych informacji wyciągnąć odpowiednie wnioski idobre pomysły podsuwane przez uczestników e-spotkania  starać się wprowadzić w życie.

 

Praca zdalna w Polsce to w obliczu pandemii coraz powszechniejsze rozwiązanie. Nic dziwnego – wielu pracodawców przekonało się, że podwładny pracujący zdalnie jest co najmniej tak samo, jeśli nie bardziej efektywny, wykonując zadania w trybie home office, co w biurze. Z drugiej strony dla pracownika oznacza wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy.


Osoba wykonująca obowiązki służbowe z domu powinna przy tym pamiętać o właściwym odpoczynku po pracy zdalnej, najlepiej z dala od komputera. Oderwanie się od monitora w czasie wolnym jest niezwykle istotne – pomoże odpocząć nie tylko ciału, ale także zapewni komfort psychiczny. W innym wypadku pracownik może mieć poczucie, że “pracuje bez przerwy”, a to prosta droga do przemęczenia i wypalenia zawodowego.

 

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Menadżer ds. Technicznych i Utrzymania Ruchu

    Grupa Inter Cars   Swobodnia    praca stacjonarna
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Główne zadania: Zapewnienie niezawodnego działania urządzeń procesu technologicznego w poszczególnych jednostkach organizacyjnych, bezpieczeństwa pracowników i środowiska pracy; Monitorowanie infrastruktury technicznej (m.in.: przenośniki, sortery, wózki widłowe), opracowywanie...
  • Frezer / Tokarz z językiem niemieckim

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 14 000 zł brutto/mies.  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Obowiązki: Programowanie, ustawianie i obsługa frezarek lub tokarek CNC, Weryfikacja i wprowadzanie korekt w gotowych programach obróbczych, Obróbka detali zgodnie z dokumentacją techniczną, Monitorowanie procesów skrawania i dokonywanie niezbędnych regulacji, Dbanie o porządek na...
  • Młodszy diagnosta weterynaryjny

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, ul. Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Zakres obowiązków: wykonywanie analiz laboratoryjnych (m.in. badania, biochemiczne, hematologiczne, parazytologiczne, moczu), obsługa systemu laboratoryjnego, prowadzenie dokumentacji.
  • Pracowniczka / Pracownik w domach opieki

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Opis stanowiska podstawowa pielęgnacja pacjentów; podawanie posiłków; kontrola stanu zdrowotnego pacjenta (pomiar ciśnienia, wagi, cukru)
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    5 godz.
    Miejsce pracy: Reguły i budowy na terenie Polski. Twój zakres obowiązków: nadzór nad robotami budowlano - wykończeniowymi, nadzór, koordynacja i organizacja prac podwykonawców, oraz sił własnych, udział w procesach koordynacyjnych prac projektowych i prefabrykacji budynków modułowych w...
  • Inżynier / Kierownik Robót - branża elektryczna

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Zakres obowiązków: czynny udział w procesie przygotowania oraz realizacji budowy: wykonywanie zestawień materiałowych i kosztorysów, nadzorowanie pracowników, koordynacja branżowa, tworzenie dokumentacji warsztatowej, wykonywanie dokumentacji powykonawczej, zamawianie materiałów produkcyjnych.

Najnowsze artykuły

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!