Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Fanpage firmowy: jak założyć? Jak prowadzić?

Fanpage firmowy: jak założyć? Jak prowadzić?

 
Fanpage firmowy: jak założyć? Jak prowadzić?

Fanpage firmowy jest świetnym narzędziem promocji Twojego biznesu, niewymagającym zaangażowania dużych środków finansowych. Media społecznościowe to idealne miejsce do informowania o promocjach, nowościach w ofercie, sukcesach firmy w branży. Warto z tego kanału komunikacji korzystać. Jak to robić? Jak stworzyć fanpage i czy prowadzenie social media to prosta sprawa?

 

Jak założyć fanpage dla firmy?

 

Profil facebookowy można założyć bezpłatnie, ale Twoja firma w social mediach ma szansę być bardziej widoczna, jeśli zainwestujesz w oferowane przez platformę działania promocyjne. Nie jest to jednak wymagane, samo konto pozostaje więc darmowe, a jego założenie jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć: utwórz stronę i podać najważniejsze dane. Uzupełnij je jak najdokładniej, dodaj ciekawe zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, dobrze, jeśli znajdzie się tam również Twoje logo. Zastanów się nad chwytliwą nazwą profilu. Poza marką możesz tam umieścić też krótkie hasło promocyjne.

 

Jak prowadzić fanpage firmy?

 

Oto kilka wskazówek, które warto uwzględnić. Jeśli więc prowadzić fanpage, to:

 

  • systematycznie

 

To podstawa. Wpisy powinny pojawiać się dość regularnie. Nie chodzi o zasypywanie odbiorców nową treścią kilka razy dziennie – z taką częstotliwością trudno byłoby zresztą zachować wysoką jakość wpisów – ale już dodawanie nowych materiałów kilka razy w tygodniu pozwoli utrzymać relacje z odbiorcami. Dlaczego to takie ważne? Wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient, zagląda na fanpage firmy, na którym ostatni wpis dodano pół roku temu. Co może sobie pomyśleć? Że firma przestała działać, że w razie problemów kontakt z jej pracownikiem może być trudny itd.

 

  • dodając jakościowe materiały

 

Jakościowe, czyli poprawne pod względem językowym, pisane stylem dostosowanym do komunikacji marki i do odbiorców oraz przede wszystkim ciekawe (inaczej pisze się do młodzieży, inaczej do młodych matek itd.). Poza wspomnianymi na wstępie informacjami o ofercie warto dodawać angażujące materiały eksperckie, porady, porównania produktów itd. Taki content marketing pokaże, że za marką – niezależnie od branży – stoją ludzie, którzy znają się na rzeczy.

 

  • stawiając na komunikację

 

Niech prowadzenie fanpage'a firmy nie kończy się na publikowaniu postów. To świetne miejsce na dialog z klientem. Warto więc wybadać jego preferencje, szybko reagować, gdy pojawiają się pytania.

 

Warto też wiedzieć, że jeśli obsługa social media okazuje się dla Ciebie zbyt czasochłonna, czy wymagająca za dużego zaangażowania, możesz założenie i prowadzenie firmowego konta zlecić agencji marketingowej, poszukać specjalisty z zewnątrz albo wśród swoich pracowników. Być może jest wśród nich ktoś, kto chętnie podejmie się dodatkowo tego zadania.

 

Fanapage: zalety prowadzenia dla firmy

 

Prowadzenie fanpage'a może szybko przynieść realne korzyści poprzez zbudowanie wokół Twojej marki społeczności, która darzy Cię zaufaniem i chce pozostawać w kontakcie. Takie działania budują wizerunek, pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, niezależnie od tego czy działasz w obszarze e-commerce, czy prowadzić stacjonarny sklep bądź punkt usługowy.

 

Warto też podkreślić, że prowadzony z zaangażowaniem fanpage jest dobrą odpowiedzią na pytanie: jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Pracownik produkcji - obsługa automatów krawieckich

    CRL Sp. z o.o.   Zwoleń    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Obsługa automatów krawieckich przy drobnych naprawach odzieży roboczej i ochronnej np. doszywanie kieszeni, szelek, skracanie i wydłużanie spodni, zaszywanie rozpruć.
  • Młodszy diagnosta weterynaryjny

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, ul. Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Zakres obowiązków: wykonywanie analiz laboratoryjnych (m.in. badania, biochemiczne, hematologiczne, parazytologiczne, moczu), obsługa systemu laboratoryjnego, prowadzenie dokumentacji.
  • Pracownik biurowo- magazynowy

    CRL Sp. z o.o.   Zwoleń    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa zlecenie / o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Praca na stanowisku polega na: obsłudze wewnętrznych programów informatycznych; wprowadzaniu i wycofywaniu sztuk odzieży do/z serwisu; doboru odpowiedniej odzieży z magazynu i jej oznaczaniu; oznakowywaniu przydzielonej odzieży, (metkowanie/ przemetkowanie) przydzielaniu zgodnie ze zleceniem...
  • Dyrektor finansowy

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Zakres obowiązków: zarządzanie budżetem i planowaniem finansów firmy, w tym opracowywanie strategii finansowej i analizowanie wskaźników finansowych, przygotowanie projektów rozwoju firmy oraz analiza finansowa efektywności takich inwestycji, zarządzanie krótko- i długoterminową...
  • Pracowniczka / Pracownik w domach opieki

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Opis stanowiska podstawowa pielęgnacja pacjentów; podawanie posiłków; kontrola stanu zdrowotnego pacjenta (pomiar ciśnienia, wagi, cukru)
  • Pracownik elewacyjny

    PHUB MARIUSZ WIŚNIEWSKI   Warszawa   
    pracownik fizyczny  umowa zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Opis stanowiska: Poszukujemy pracowników z całej Polski do wykonywania prac elewacyjnych (ocieplenia) w budynkach jednorodzinnych na terenie Warszawy.

Najnowsze artykuły

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Wystąpienia publiczne a trema – Ola Gościniak opowiada o swoich sposobach na lęk na scenie

Wystąpienia publiczne a trema – Ola Gościniak opowiada o swoich sposobach na lęk na scenie

– Znam tremę bardzo dobrze, często towarzyszy mi podczas różnych prelekcji, paneli dyskusyjnych czy nawet w czasie live w social mediach – przyznaje Ola Gościniak, przedsiębiorczyni z ogromnym doświadczeniem na scenie, organizatorka konferencji online i offline. W najnowszym artykule tłumaczy, jak się przygotowywać do wystąpień oraz jak się szybko uspokoić tuż przed wyjściem na scenę.

Znajdź Pracę z Praca.pl – nowa wtyczka WordPress wzbogaci Twoją stronę www

Znajdź Pracę z Praca.pl – nowa wtyczka WordPress wzbogaci Twoją stronę www

Jeśli prowadzisz blog lub jesteś wydawcą portalu, wtyczka na stronie buduje pozytywny wizerunek Twojej marki. Pomyśl, że dzięki Tobie ktoś może znaleźć pracę, a jakaś firma pracownika. Może zapamiętać, że udało się to właśnie dzięki Tobie! To świetny zabieg PR-owy – komentuje ekspertka WordPress Ola Gościniak. Z dumą przedstawiamy nowy widget Praca.pl do wykorzystania na Twojej stronie www!

Praca po studiach – studia, które dają szansę na pracę

Praca po studiach – studia, które dają szansę na pracę

Tysiące maturzystów staje właśnie przed jedną z najważniejszych decyzji w życiu – wyborem kierunku studiów. Te powinny dać szansę na dobrze płatną pracę, gwarantować stabilną przyszłość, a przy tym być zgodne z zainteresowaniami oraz talentami kandydata. Jak osiągnąć takie optimum? Decyzję ułatwi Wam lista najpopularniejszych kierunków studiów oraz tych, po których zarabia się najwięcej.

Nowoczesne metody rekrutacji – e-rekrutacja

Nowoczesne metody rekrutacji – e-rekrutacja

W zmieniającym się świecie e-rekrutacja nie oznacza już tylko scrollowania ogłoszeń i wysyłania e-maili. W procesach naboru coraz częściej wykorzystuje się bio-dane oraz narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, np. Direct Match pozwalający na szybkie dopasowanie najlepszych kandydatów do stanowiska. Zobacz krótki przewodnik po nowoczesnych metodach selekcji pracowników.