Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Fanpage firmowy: jak założyć? Jak prowadzić?

Fanpage firmowy: jak założyć? Jak prowadzić?

 
Fanpage firmowy: jak założyć? Jak prowadzić?

Fanpage firmowy jest świetnym narzędziem promocji Twojego biznesu, niewymagającym zaangażowania dużych środków finansowych. Media społecznościowe to idealne miejsce do informowania o promocjach, nowościach w ofercie, sukcesach firmy w branży. Warto z tego kanału komunikacji korzystać. Jak to robić? Jak stworzyć fanpage i czy prowadzenie social media to prosta sprawa?

 

Spis treści

Jak założyć fanpage dla firmy?

 

Profil facebookowy można założyć bezpłatnie, ale Twoja firma w social mediach ma szansę być bardziej widoczna, jeśli zainwestujesz w oferowane przez platformę działania promocyjne. Nie jest to jednak wymagane, samo konto pozostaje więc darmowe, a jego założenie jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć: utwórz stronę i podać najważniejsze dane. Uzupełnij je jak najdokładniej, dodaj ciekawe zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, dobrze, jeśli znajdzie się tam również Twoje logo. Zastanów się nad chwytliwą nazwą profilu. Poza marką możesz tam umieścić też krótkie hasło promocyjne.

 

 

Jak prowadzić fanpage firmy?

 

Oto kilka wskazówek, które warto uwzględnić. Jeśli więc prowadzić fanpage, to:

 

  • systematycznie

 

To podstawa. Wpisy powinny pojawiać się dość regularnie. Nie chodzi o zasypywanie odbiorców nową treścią kilka razy dziennie – z taką częstotliwością trudno byłoby zresztą zachować wysoką jakość wpisów – ale już dodawanie nowych materiałów kilka razy w tygodniu pozwoli utrzymać relacje z odbiorcami. Dlaczego to takie ważne? Wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient, zagląda na fanpage firmy, na którym ostatni wpis dodano pół roku temu. Co może sobie pomyśleć? Że firma przestała działać, że w razie problemów kontakt z jej pracownikiem może być trudny itd.

 

  • dodając jakościowe materiały

 

Jakościowe, czyli poprawne pod względem językowym, pisane stylem dostosowanym do komunikacji marki i do odbiorców oraz przede wszystkim ciekawe (inaczej pisze się do młodzieży, inaczej do młodych matek itd.). Poza wspomnianymi na wstępie informacjami o ofercie warto dodawać angażujące materiały eksperckie, porady, porównania produktów itd. Taki content marketing pokaże, że za marką – niezależnie od branży – stoją ludzie, którzy znają się na rzeczy.

 

  • stawiając na komunikację

 

Niech prowadzenie fanpage'a firmy nie kończy się na publikowaniu postów. To świetne miejsce na dialog z klientem. Warto więc wybadać jego preferencje, szybko reagować, gdy pojawiają się pytania.

 

Warto też wiedzieć, że jeśli obsługa social media okazuje się dla Ciebie zbyt czasochłonna, czy wymagająca za dużego zaangażowania, możesz założenie i prowadzenie firmowego konta zlecić agencji marketingowej, poszukać specjalisty z zewnątrz albo wśród swoich pracowników. Być może jest wśród nich ktoś, kto chętnie podejmie się dodatkowo tego zadania.

 

Fanapage: zalety prowadzenia dla firmy

 

Prowadzenie fanpage'a może szybko przynieść realne korzyści poprzez zbudowanie wokół Twojej marki społeczności, która darzy Cię zaufaniem i chce pozostawać w kontakcie. Takie działania budują wizerunek, pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, niezależnie od tego czy działasz w obszarze e-commerce, czy prowadzić stacjonarny sklep bądź punkt usługowy.

 

Warto też podkreślić, że prowadzony z zaangażowaniem fanpage jest dobrą odpowiedzią na pytanie: jak wzmocnić pozycję firmy na rynku lokalnym.

 

Fanpage firmowy – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Co to jest fanpage firmowy?

 

Fanpage firmowy to strona firmy prowadzona w mediach społecznościowych. Umożliwia stworzenie społeczności klientów i osób zanteresowanych działalnością firmy. Fanpage jest ważnym narzędziem marketingowym, dlatego firma powinna zadbać o to, by komunikacja z konsumentami była prowadzona za pomocą fanpage'u w sposób spójny, zgodny z wartościami firmy i dostosowany do preferencji wbranych grup docelowych.

 

  • Kto prowadzi fanpage firmowy?

 

W większych firmach fanpage firmowy prowadzony jest bądź przez wyznaczonego specjalistę ds. social mediów, bądź prowadzenie fanpage'u zlecane jest zewnętrznej firmie zajmującej się marketingiem internetowym. W małych firmach fanpage często prowadzi bezpośrednio dany przedsiębiorca.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?