Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Jak otworzyć sklep rybny?

Jak otworzyć sklep rybny?

 
Jak otworzyć sklep rybny?

Spis treści

Dobrze zaopatrzony sklep rybny może przyciągać wielu klientów i być ciekawym pomysłem na własny biznes w małym mieście. O czym trzeba pamiętać, zakładając tego typu firmę?

 

Sklep rybny – jak rozpocząć działalność?

 

Prowadzenie firmy wiąże się z określonymi obowiązkami. Przede wszystkim działalność należy zarejestrować. Jak założyć firmę? To bardzo proste. Wniosek o wpis do CEIDG, czyli Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, można złożyć osobiście, listownie albo online. W tym ostatnim przypadku wystarczy wejść na stronę rządową biznes.gov.pl i kliknąć w przycisk ZAREJESTRUJ FIRMĘ. We wniosku należy podać następujące dane (źródło: biznes.gov.pl):

 

  • imię, nazwisko, imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia,
  • rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości,
  • PESEL, jeśli masz obywatelstwo polskie lub został ci nadany,
  • wszystkie posiadane obywatelstwa,
  • numer NIP i REGON, jeśli zostały nadane,
  • adres zamieszkania oraz inne adresy związane z zakładaną działalnością gospodarczą,
  • nazwę zakładanej działalności gospodarczej – musi zawierać twoje imię i nazwisko,
  • nazwę skróconą,
  • kody PKD – dopasuj je do rodzaju twojej działalności i wybierz kod przeważający,
  • liczbę pracowników, których planujesz zatrudnić,
  • datę rozpoczęcia działalności,
  • informacje o ubezpieczeniu w ZUS, KRUS lub za granicą,
  • dane urzędu skarbowego właściwego ze względu na miejsce twojego zamieszkania.

 

Wiele osób ma wątpliwości, jaki kod PKD będzie właściwy dla danej działalności. W przypadku sklepu rybnego sprawa jest oczywista:

 

  • PKD 47.23.Z – Sprzedaż detaliczna ryb, skorupiaków i mięczaków prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach.

 

Pamiętajmy, że możesz podać więcej kodów, możesz je też zmieniać w trakcie prowadzenia działalności.

 

Sklep rybny:

 

  • lokalizacja

 

Sklepy rybne najczęściej są prowadzone w formacie stacjonarnych lokali. Wybierając miejsce dla takiego punktu, warto przede wszystkim rozważyć, czy w pobliżu znajdują się już inne sklepy o podobnym profilu, a także czy dane miejsce jest w okolicy chętnie odwiedzanej przez pieszych, zakupowiczów, mieści się niedaleko osiedli mieszkalnych itp.

 

  • zatrudnienie pracowników

 

Właściciel sklepu może oczywiście samodzielnie obsługiwać klientów, w przypadku większego lokalu przyda się jednak pomoc w prowadzeniu firmy. Zwróć uwagę, czy kandydaci do pracy mają aktualne badania do celów sanitarno-epidemiologicznych (jako pracodawca możesz też wysłać przyjmowaną osobę na takie badania).

 

Idealny sprzedawca doskonale zna towar, jaki oferuje klientom – zadbaj o przeszkolenie pracownika! Koniecznie musi umieć odróżnić pasztet rybny z leszcza od filetów ryb karpiowatych itp. Jeśli sprzedawca nie będzie wiedzieć, o co proszą klienci – odstraszy ich i zniechęci do powrotu do sklepu!

 

Sklep rybny – jak pozyskać klientów?

 

Promocja sklepu to złożona kwestia. W rozkręceniu biznesu pomogą działania w skali lokalnej. Zamieść informację w prasie, radiu, przygotuj ulotki i plakaty. Warto dać znać mieszkańcom okolicy, że konkretnego dnia odbędzie się otwarcie sklepu – i z tej okazji przygotować promocje.

Jednocześnie działaj globalnie – postaw na reklamę internetową. Warto stworzyć stronę firmową lub konto w mediach społecznościowych z podstawowymi informacjami na temat asortymentu, adresem, ciekawostkami np. dotyczącymi kuchni z różnych zakątków świata. Sklep rybny nie musi być zwyczajny i szary! Ryby i owoce morza można reklamować, wykorzystując bieżące trendy na rynku, np. dotyczące zdrowej diety, popularności kuchni japońskiej itp. Uruchom wyobraźnię.

 

Pamiętaj też, że reklama Twojego lokalu może pojawiać się w różnych miejscach w sieci. Zapoznaj się z technologiami marketingu internetowego, na początku możesz też zwrócić się o pomoc do firmy specjalizującej się w marketingu internetowym.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    9 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?