Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Kampanie DSA – czym są? Dlaczego warto je wykorzystywać?

Kampanie DSA – czym są? Dlaczego warto je wykorzystywać?

 
Kampanie DSA – czym są? Dlaczego warto je wykorzystywać?

Do promowania produktów/usługi w sieci stosuje się wiele strategii. Jedną z nich jest prowadzenie kampanii internetowej przy pomocy PLA, czyli tradycyjnych reklam produktowych. Wiele efektywnych kampanii łączy PLA z DSA, czyli reklamami dynamicznymi. Czym są kampanie DSA i jak się je stosuje w marketingu internetowym?

 

Spis treści

Kampania DSA – czym jest?

 

DSA to skrót od angielskiego wyrażenia dynamic search ads, czyli reklamy dynamiczne lub dynamiczne reklamy tekstowe. Działają na zasadzie pewnego szablonu, który jest uzupełniany automatycznie.

 

Od tradycyjnych reklam Google Ads odróżnia je istotna cecha – nie wskazuje się w nich fraz kluczowych (choć można manualnie wykluczyć konkretne frazy). Automatycznie generowane są zarówno nagłówki, jak i strony docelowe – w oparciu o zawartość witryny wskazanej przez reklamodawcę.

 

Kampanie DSA można przystosowywać do swoich potrzeb. Np. dzięki opcjom kierowania wskazuje się, na jakie strony docelowe mogą przekierowywać dynamiczne reklamy, a które wykluczyć (np. podstrony ze sprzedanymi produktami).

 

Kampanie DSA:

 

  • zalety

 

Kampanie DSA, dzięki automatyzacji całego procesu, są łatwe w obsłudze. Tworzy się je szybko – nie trzeba ręcznie wyszukiwać i zapisywać fraz kluczowych, nagłówków do każdej reklamy. Wygenerowane tytuły są jednoznaczne oraz prowadzą do najbardziej trafnej strony we wskazanej witrynie internetowej.

 

Dynamiczne reklamy pomagają dotrzeć do nowych klientów. Brane są w nich pod uwagę nowe, być może nieznane twórcy kampanii, a wyszukiwane przez użytkowników frazy kluczowe.

 

  • wady

 

Stosowanie DSA może spowodować nieco kłopotów, jeśli nagłówki w witrynie nie spełniają zasad redakcyjnych Google. W tym wypadku tytuły wygenerowane automatycznie różnią się od tych widniejących na stronie reklamodawcy, a zmiana może być w jakiś sposób myląca, np. przez usunięcie nieobsługiwanych znaków.

 

Nie zaleca się stosowania kampanii DSA w przypadku witryn z bardzo szybko zmieniającymi się treściami, np. codziennie aktualizowanymi ofertami specjalnymi, promocjami.

 

Stosowanie DSA może być także utrudnione, jeśli strona nie jest zoptymalizowana, podobne treści znajdują się w wielu podstronach. Co więcej:

 

Reklamy takie nie współpracują zbyt dobrze z witrynami w formacie, do którego Google Ads nie może uzyskać dostępu (np. z witrynami, które zawierają głównie treści w formacie Flash lub obrazy, albo z witrynami, w których dostęp do większości stron wymaga zalogowania się), (źródło: Google Ads – Pomoc).

 

Kampania DSA – kto powinien pomyśleć o jej wykorzystaniu?

 

DSA to dobre uzupełnienie tradycyjnych kampanii e-commerce i jest zalecane np. sklepom internetowym z licznymi podstronami kierującymi do wielu kategorii produktów.

 

Sprawdź także, czym jest CPA w marketingu internetowym. 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?