Małe firmy w social mediach – powody, dla których warto prowadzić działania w SM

 
Małe firmy w social mediach – powody, dla których warto prowadzić działania w SM

Prowadzisz warzywniak, lodziarnię, a może warsztat samochodowy? Oferujesz usługi copywriterskie albo fotograficzne? Prowadząc małą firmę, niezależnie czy działasz w internecie, czy masz stacjonarny sklep lub punkt usługowy, musisz zadbać o promocję! Prostym i tanim na to sposobem jest profil w mediach społecznościowych.

 

Spis treści

Oczekiwania rynku

 

Warto mieć własny fanpage, bo takie są oczekiwania rynku. Nie omijają one także małych firm. Coraz większa grupa klientów, nim coś kupi, porównuje w internecie ceny, ofertę i przede wszystkim opinie o firmie. Jeśli nie będziesz widoczny w sieci, stracisz szansę na zdobycie nowych klientów. Prowadzisz salon fryzjerski? Publikuj w social mediach zdjęcia swoich prac. Masz mały osiedlowy sklepik? Informuj o promocjach i organizuj konkursy dla klientów. Dzięki temu masz okazję zbudować z nimi relację.

 

Zwiększenie ruchu na stronie

 

Dzięki mediom społecznościowym możesz w łatwy sposób wypromować swoją firmową witrynę, zyskać popularność i zwiększyć ruch na stronie. Stosuj tzw. call to action (wezwania do działania), promuj w social mediach pojawiające się na Twoim firmowym blogu wpisy. Ważne, aby treści, które udostępniasz, były oryginalne i atrakcyjne dla klientów.

 

Kanał obsługi klienta


Social media można wykorzystywać nie tylko do promowania produktów czy usług firmy, ale także jako dodatkowy kanał obsługi klienta. O ile infolinia zwykle działa od poniedziałku do piątku przez kilka godzin dziennie, o tyle za pomocą komunikatorów czy komentarzy w SM klienci mogą skontaktować się z Tobą o dowolnej porze. Szybka reakcja na zapytania albo reklamacje świadczy o trosce o klienta i działa na Twoją korzyść.

 

Mniejsze koszty niż działania marketingowe


Założenie firmowego profilu w mediach społecznościowych jest darmowe i bardzo proste, dlatego może to zrobić nawet osoba, która ma podstawową wiedzę z zakresu korzystania z komputera i internetu. Wystarczy krok po kroku podążać za instrukcją. Także prowadzenie profilu, dodawanie postów, zdjęć można robić samemu. Oczywiście korzystanie z płatnych reklam dodatkowo podniesie popularność profilu, jednak nie jest to konieczne, by działać w social mediach.

 

Budowanie zaufania i lojalności wśród klientów


Instrukcja, jak założyć fanpage firmowy, jest bardzo prosta. Aby był skuteczny, trzeba dodawać interesujące treści, być w kontakcie z klientami i działać systematycznie. Dzięki temu można zdobyć zaufanie odbiorców i ich lojalność. Przyzwyczajenia zakupowe często są tym, co decyduje o wyborze danej marki. Warto więc budować relacje z klientami, pokazywać, że firma jest otwarta na ich potrzeby, liczy się z ich opiniami. Wbrew pozorom nie tylko dobre produkty, szeroki asortyment czy niska cena decydują o wyborach zakupowych. Dużą rolę odgrywają tu bowiem relacje i właśnie zaufanie. Zaoferuj swoim obserwatorom jakąś dodatkową korzyść – postaw się w roli eksperta i wykorzystaj content marketing. Możesz przygotowywać tutoriale, porównania produktów, porady dla klientów.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty