Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Małe firmy w social mediach – powody, dla których warto prowadzić działania w SM

Małe firmy w social mediach – powody, dla których warto prowadzić działania w SM

 
Małe firmy w social mediach – powody, dla których warto prowadzić działania w SM

Prowadzisz warzywniak, lodziarnię, a może warsztat samochodowy? Oferujesz usługi copywriterskie albo fotograficzne? Prowadząc małą firmę, niezależnie czy działasz w internecie, czy masz stacjonarny sklep lub punkt usługowy, musisz zadbać o promocję! Prostym i tanim na to sposobem jest profil w mediach społecznościowych.

 

Spis treści

Oczekiwania rynku

 

Warto mieć własny fanpage, bo takie są oczekiwania rynku. Nie omijają one także małych firm. Coraz większa grupa klientów, nim coś kupi, porównuje w internecie ceny, ofertę i przede wszystkim opinie o firmie. Jeśli nie będziesz widoczny w sieci, stracisz szansę na zdobycie nowych klientów. Prowadzisz salon fryzjerski? Publikuj w social mediach zdjęcia swoich prac. Masz mały osiedlowy sklepik? Informuj o promocjach i organizuj konkursy dla klientów. Dzięki temu masz okazję zbudować z nimi relację.

 

Zwiększenie ruchu na stronie

 

Dzięki mediom społecznościowym możesz w łatwy sposób wypromować swoją firmową witrynę, zyskać popularność i zwiększyć ruch na stronie. Stosuj tzw. call to action (wezwania do działania), promuj w social mediach pojawiające się na Twoim firmowym blogu wpisy. Ważne, aby treści, które udostępniasz, były oryginalne i atrakcyjne dla klientów.

 

Kanał obsługi klienta


Social media można wykorzystywać nie tylko do promowania produktów czy usług firmy, ale także jako dodatkowy kanał obsługi klienta. O ile infolinia zwykle działa od poniedziałku do piątku przez kilka godzin dziennie, o tyle za pomocą komunikatorów czy komentarzy w SM klienci mogą skontaktować się z Tobą o dowolnej porze. Szybka reakcja na zapytania albo reklamacje świadczy o trosce o klienta i działa na Twoją korzyść.

 

Mniejsze koszty niż działania marketingowe


Założenie firmowego profilu w mediach społecznościowych jest darmowe i bardzo proste, dlatego może to zrobić nawet osoba, która ma podstawową wiedzę z zakresu korzystania z komputera i internetu. Wystarczy krok po kroku podążać za instrukcją. Także prowadzenie profilu, dodawanie postów, zdjęć można robić samemu. Oczywiście korzystanie z płatnych reklam dodatkowo podniesie popularność profilu, jednak nie jest to konieczne, by działać w social mediach.

 

Budowanie zaufania i lojalności wśród klientów


Instrukcja, jak założyć fanpage firmowy, jest bardzo prosta. Aby był skuteczny, trzeba dodawać interesujące treści, być w kontakcie z klientami i działać systematycznie. Dzięki temu można zdobyć zaufanie odbiorców i ich lojalność. Przyzwyczajenia zakupowe często są tym, co decyduje o wyborze danej marki. Warto więc budować relacje z klientami, pokazywać, że firma jest otwarta na ich potrzeby, liczy się z ich opiniami. Wbrew pozorom nie tylko dobre produkty, szeroki asortyment czy niska cena decydują o wyborach zakupowych. Dużą rolę odgrywają tu bowiem relacje i właśnie zaufanie. Zaoferuj swoim obserwatorom jakąś dodatkową korzyść – postaw się w roli eksperta i wykorzystaj content marketing. Możesz przygotowywać tutoriale, porównania produktów, porady dla klientów.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    9 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?