Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Marketing afiliacyjny firmy – o czym warto wiedzieć?

Marketing afiliacyjny firmy – o czym warto wiedzieć?

 
Marketing afiliacyjny firmy – o czym warto wiedzieć?

Pominięcie internetu w marketingowych planach przedsiębiorstwa jest współcześnie niemal jednoznaczne ze świadomym kroczeniem ku porażce, a przynajmniej z pogodzeniem się ze stagnacją. Ten kanał komunikacji stwarza olbrzymie możliwości dotarcia do klientów i promowania marki. Dlaczego więc nie czerpać z tego garściami?

 

Spis treści

Kampania afiliacyjna – co to jest


Od łacińskiego „affilatio” wzięło się pojęcie afiliacja. Oznacza dosłownie „usynowienie”, „włączenie do rodziny”. To nawiązywanie i utrzymywanie dobrych stosunków z różnymi podmiotami. Program afiliacyjny jest pojęciem związanym z marketingiem internetowym. Ma na celu współpracę firmy, która pełni rolę reklamodawcy z niezależnymi od niej partnerami, wykonującymi działania marketingowe.

Osoby prowadzące blogi, strony swoich prywatnych firm albo posiadacze profili w mediach społecznościowych promują produkty czy usługi, generują ruch na stronie usługodawcy, zachęcają do zakupów, recenzują produkty. Afilianci, bo tak fachowo są nazywani, otrzymują najczęściej prowizyjne wynagrodzenie za zakup dokonany przez osobę, która trafiła do internetowego sklepu, klikając w link udostępniony przez afilianta. Dlatego zarobki zależą od efektywności kampanii i często są odroczone w czasie.

 

Afiliacja – marketing, wady i zalety


Afiliacja w internecie ma wiele zalet. Jest nienachalna i mniej inwazyjna niż reklamy. Jeśli afiliant faktycznie kształtuje trendy, jego działalność ma duży zasięg i oferowane produkty czy usługi są dobrze dopasowane do tematyki strony, może być bardzo skuteczny. Co więcej, osoby, które czytają recenzje, zestawienia produktów czy porady, są nimi faktycznie zainteresowane, więc działania afiliacyjne trafiają dokładnie do potencjalnych klientów.

To narzędzie, jak chyba każde, ma również swoje wady. Z punktu widzenia afilianta może nią być długi czas oczekiwania na zyski i zazwyczaj niskie prowizje za klienta. Dodatkowo, tworzenie treści, które przyciągną odbiorców jest czasochłonne i wymaga sporej wiedzy o marketingu online. Jeśli reklamodawca ma zły wizerunek, albo ceny nieproporcjonalne do jakości towarów, afiliant może w ogóle nie uzyskać zapłaty za swoją pracę – działania  będą nieefektywne, nie do końca z jego winy.


 

Marketing afiliacyjny w Polsce


Marketing afiliacyjny w Polsce staje się coraz bardziej popularny. Na rynku działają sieci afiliacyjne, czyli platformy internetowe, za pośrednictwem których można prowadzić kampanie. Sieci zrzeszają reklamodawców z wielu branż i łączą ich z afiliantami. Taka baza to duże ułatwienie dla obu stron. Choć początkowo programy partnerskie były traktowane z dystansem, a marketing afiliacyjny (nazywany też efektywnościowym) odgrywał marginalną rolę w w promowaniu produktów i usług, obecnie to bardzo popularna forma reklamowania się w internecie.

 

Marketing afiliacyjny – korzyści dla firmy

 

Firmom, zwłaszcza tym, które prowadzą sprzedaż online, sieci afiliacyjne mogą przynieść wiele korzyści. Przede wszystkim małym kosztem znacznie zwiększają grono potencjalnych klientów. Zaufanie wobec np. influencera czy blogera znanego w branży, w której firma działa, przechodzi także na nią. Opinie i rekomendacje są dla klientów dobrą wskazówką w zakupowych decyzjach, dlatego powierzenie reklamy osobom potrafiącym wpływać na kształtowanie się trendów może naprawdę się opłacić.

Czytaj takżeLaddering marketing – czym jest? Gdzie można go wykorzystać?

 

Marketing afiliacyjny – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Co to jest marketing afiliacyjny?

 

Marketing afiliacyjny polega na współpracy firmy z zewnętrznymi partnerami, wykonującymi na jej rzecz działania marketingowe. Może mieć formę np. współpracy marki z influencerami.

 

  • Co daje marketing afiliacyjny?

 

Marketing afiliacyjny pozwala relatywnie niewielkim kosztem szybko zwiększyć zaufanie do marki i przyciągnąć nowych klientów. Dzieje się tak, ponieważ konsumenci, którzy ufają danemu partnerowi biznesowemu np. influencerowi, zostają przyciągnięci do marki, którą ten zaczyna reklamować.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Planista logistyki

    GEDIA Poland Sp.z.o.o.   Nowa Sól    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Twój zakres obowiązków Opracowywanie koncepcji logistycznych, wskaźników efektywności KPI, analiza i optymalizacja przepływów materiałowych, tworzenie i wdrażanie planów rozmieszczania w obszarze logistyki; Planowanie ilościowe opakowań i produktów w uzgodnieniu z klientem;...
  • Specjalista / Specjalistka ds. badań i rozwoju

    YANGO Sp. z o.o.   Opacz-Kolonia, 500 m od granicy Warszawy (pd-zach od strony Okęcia/Ursus)    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   6 700 - 8 300 zł brutto/mies.
    11 godz.
    Zakres obowiązków: Rozwój portfolio produktowego (suplementy diety) Poszukiwanie nowych surowców; Poszukiwanie informacji na temat możliwości i bezpieczeństwa stosowania składników; Opracowywanie składów; Zlecanie prób produkcyjnych; Opracowywanie oznakowania produktu; Analiza...
  • Manager / Managerka ds. Strategii Wellbeing

    Benefit Systems SA   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna
    menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    11 godz.
    Twój zakres obowiązków Rozwój programu usług wellbeingowych, opracowywanie i wdrażanie nowych tematów zajęć, wykładów i warsztatów w ramach zdiagnozowanych potrzeb klientów, analizy rynku oraz trendów. Zarządzanie siecią ekspertów: Pozyskiwanie i koordynacja współpracy z...
  • RETS Sp. z o.o.   za 2 dni wygasa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Obowiązki: zapewnienie prawidłowej eksploatacji i konserwacji urządzeń technicznych; nadzór nad pracami zleconymi i podwykonawcami, udział w odbiorach; prowadzenie dokumentacji technicznej i finansowej obiektu; planowanie budżetu i kontrola jego realizacji; organizacja pracy zespołu i...
  • Kierownik / Kierowniczka Sekcji w Wydziale Infrastruktury IT

    Bank Pocztowy S.A.   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Twój zakres obowiązków Zarządzanie pracą Sekcji obejmującej zespoły: Linux/AIX/VMware, sieciowy oraz Oracle DB, w tym planowanie oraz koordynacja zadań; Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania oraz wysokiej dostępności środowisk serwerowych, sieciowych i bazodanowych; Wsparcie...
  • Koordynator ds. Automatyki

    PORR S.A.   Warszawa, Ursynów    praca mobilna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Zadania: Sprawowanie nadzoru technicznego nad projektami w obszarze automatyki i dbanie o zgodność z założeniami i harmonogramem. Koordynacja prac międzybranżowych (elektryka, teletechnika, automatyka, technologia). Współpraca z zespołami realizacyjnymi, projektantami oraz dostawcami w...

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.